Web Analytics Made Easy - Statcounter

ربیعی و حاجی‌میرزایی گزینه‌های سخنگویی دولت، حمایت جنیدی از لایحه "برخورداری همگان از حقّ تحصیل در دوره‌های آموزش عالی"، ادامه تلاش‌ها برای آزادی ۱۸ صیاد چابهاری در بند، ظریف بهترین گزینه ایران، برای رویارویی با ترامپ در جلسه شورای امنیت، دفاع سامانتا پاور از جان کری و توافق هسته‌ای، تکذیب دیدار سردار سلیمانی با فرستاده آمریکا، مذاکره؛ راهکار مساله آب میان ایران و افغانستان، بیانیه سفارت ایران، در پی خودسوزی چند پناهجو در زندان وین، پایان مدت یک ماهه بازداشت آرش کیخسرویو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، بیست و پنجم شهریورماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش دربازدید از تیپ ۳۱۶ زرهی قهرمان استان همدان با اشاره به اینکه صفر تا صد تجهیزات مورد نیاز در کشور تولید می‌شود، گفت: هیچ خطری کشور ایران را تهدید نمی‌کند و در آستانه هیچ جنگی نیستیم.

یک منبع آگاه در دفتر رئیس‌جمهوری با اعلام اینکه ربیعی و حاجی‌میرزایی به عنوان گزینه‌های اصلی سخنگوی دولت مطرح هستند، خاطرنشان کرد: به زودی گزینه اصلی سخنگویی دولت از سوی دفتر رئیس‌جمهوری اعلام می‌شود.

همچنین لعیا جنیدی معاون، حقوقی رئیس جمهور لایحه"برخورداری همگان از حقّ تحصیل در دوره‌های آموزش عالی و حل مسئله دانشجویان ستاره‌دار" را یک گام روبه جلو در حل مشکلات مربوط به این موضوع دانست و گفت: بعد از اینکه موضوع دانشجویان ستاره دار مطرح شد، گزارشی را سال گذشته بر اساس قانون اساسی به آقای رئیس جمهور ارائه دادیم و راه حل‌هایی را نیز بیان کردیم.

‌نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌ها برای آزادی ۱۸ صیاد چابهاری در بند دزدان و ترویست‌ها در سومالی ادامه دارد. ‌عبدالغفور ایرانژاد توضیح داد: از ۱۸ صیادی که همچنان در بند سومالیایی‌ها هستند، ۴ صیاد در بند گروه‌های مختلف دزدان دریایی هستند و ۱۴ صیاد دیگر هم در بند گروه ترویستی الشباب قرار دارند.

همچنین محمدرضا عارف در آستانه سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در  دیدار با فعالان طیف‌های مختلف دانشجویی اظهار کرد: بعد از انقلاب و بخصوص در دهه اخیر شائبه بی تفاوتی جریان اصلاحات به فعالیت‌های مذهبی در بخش‌های متدین جامعه ایجاد شد در حالی‌ که اعتقاد، باور و پایبندی اصلاح‌طلبان به ارزش‌ها بیش از برخی مدعیان و صاحبان تریبون است؛ متاسفانه به نام دین و ارزش‌ها گزینش‌های کذایی راه انداخته بودند و افراد متدین و متخصص را از تصدی مسئولیت‌های مختلف محروم کردند.

یک تحلیل‌گر مسائل بین الملل، با تاکید بر اینکه حضور ایران در جلسه شورای امنیت در تاریخ چهارم مهرماه یک فرصت استثنایی برای تهران جهت بیان مواضع خود از تریبون مهم ترین نهاد بین المللی جهان است، تاکید کرد : با توجه به اهمیت رسانه ای این نشست ظریف بهترین گزینه ایران، برای رویارویی با ترامپ در جلسه شورای امنیت است. رضا نصری تصریح کرد : از آنجا که ایران دست‌ بالا را دارد و مواضع ایران از نظر حقوقی، منطقی و اخلاقی به شدت از مواضع دولت‌ ترامپ قوی‌تر است، ایران می‌تواند از فرصت استفاده کرده و این جلسه را به یک پیروزی دیپلماتیک تبدیل کند. به همین دلیل معتقدم شرکت در این جلسه ضروری است.

سامانتا پاور سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در واکنش به اظهارات مایک پمپئو در انتقاد از جان کری و توافق هسته‌ای ایران در پیامی توییتری به این ادعاها واکنش داد و نوشته است: جان کری کاری کرد که ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند. دونالد ترامپ اما به گونه‌ای "نامناسب ، بی‌سابقه و در تناقض با سیاست خارجی آمریکا" به شدت بی‌رحم‌ترین دیکتاتور جهان در کره شمالی را تحسین کرد و هیچ‌چیز به دست نیاورد.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری از اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم یک شرکت هواپیمایی تایلندی به علت همکاری با ماهان ایر حمایت کرد.

در همین ارتباط مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری نسبت به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم یک شرکت تایلندی مرتبط با ماهان ایر، واکنش نشان داد و ضمن طرح ادعای بی‌اساس حمایت های پیشین  ماهان ایر از آن‌چه فعالیت‌های تروریستی ایران خواند،  مدعی شد: اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در مقابل شرکت تامین‌کننده ماهان ایر، مدرکی دیگر دال بر وسعت شبکه ترور ایران و گام مهم (این وزارت) برای مهار کردن آن محسوب می‌شود.

سخنگوی سفارت واشنگتن در بغداد ادعای روزنامه کویتی در رابطه با دیدار سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران با فرستاده ویژه آمریکا در عراق را تکذیب کرد و در صفحه توییتر خود به دو زبان انگلیسی و عربی نوشت: گزارش‌های رسانه‌ای در رابطه با دیدار سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و برت مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا در عراق و گفت‌وگو در رابطه با تشکیل دولت جدید عراق صحت ندارد.

سفارت فرانسه در تهران در توئیتی با توجه به حادثه اخیر برای سفارت جمهوری اسلامی در پاریس تاکید کرد: با توجه به مسئولیت فرانسه در قبال حفاظت از اماکن دیپلماتیک، امنیت سفارت ایران تقویت شد.

گفت‌وگوهای آبی بین ایران و افغانستان سالیان زیادی است که همواره به عنوان یکی ازموضوعات  مورد بحث میان مقامات دو کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است. این روزها صحبت از توافق کلی در مساله آب میان دو کشور مطرح شده است، گرچه سیاست همسایگی و گفت‌وگو همواره موجب شده تا مسئولان دو کشور ایران و افغانستان  از طریق دیپلماسی مساله "آب" را بررسی کنند. 

همچنین در پی خودسوزی یک پناهجوی ایرانی و چهار پناهجوی افغان در یکی از زندان‌های اتریش، سفارت کشورمان در این کشور خواستار بررسی فوری وضعیت آسیب‌دیدگان شد.

ابوذر نصراللهی با اشاره به پایان مدت یک ماهه بازداشت آرش کیخسروی، گفت: منتظر تصمیم بازپرس هستیم که آیا بازداشت کیخسروی ادامه دارد یا خیر. وی افزود: امروز به دادسرا رفتم و با توجه به اینکه مهلت بازداشت یک ماهه آرش کیخسروی به پایان رسیده، اما بازپرس تا این لحظه تصمیمی نگرفته‌اند.

پزشکی قانونی استان تهران با اعلام  افزایش ۱۳ درصدی مراجعه ناشی از نزاع به پزشکی قانونی توضیح داد: در تیر ماه آمار مراجعین نزاع با ۱۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ به ۱۰۰۲۷ مورد رسیده است.

همچنین جدول برنامه‌های سخنرانی وعاظ و شخصیت‌های سیاسی در مجالس و هیات‌های مذهبی به مناسبت ایام سوگواری دهه اول محرم را نیز میتوانید اینجا ببینید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا اتريش ارتش جمهوري اسلامي ايران افغانستان پناهجو تايلند توافق هسته ای جان كري حقوق شهروندی خودسوزی دونالد ترامپ رفع مشکل آب سخنگوي دولت سردار سلیمانی شرکت هواپیمایی شوراي امنيت صیاد علی ربیعی لعیا جنیدی ماهان ایر محسن حاجی میرزایی محمدجواد ظريف مذاكره وزارت خارجه ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومفریز، آرناتوویچ و کاربونی گزینه‌های فروش اینتر برای تامین بودجه؛ اینزاگی مهاجم می‌خواهد

اولویت سرمربی قهرمان ایتالیا جذب مهاجم است

طرفداری | اینتر احتمالا بازهم به مانند سال های قبل بودجه ای ندارد و باید از فروش بازیکنان تیم تحت هدایت اینزاگی را تقویت کند. 

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، سیمونه اینزاگی اخیرا اعلام کرد خواهان حفظ تمام نفراتش است اما چنین چیزی بعید به نظر می رسد. در واقع نراتزوری فروش هایی خواهد داشت اما برخلاف سالهای اخیر خبری از جدایی بازیکنان مهم تیم نخواهد بود.

دنزل دومفریز که هنوز قراردادش تمدید نشده و فقط یک فصل دیگر قرارداد دارد، از گزینه های اصلی فروش به حساب می آید. نراتزوری برای فروش این بازیکن 28 ساله حدود 25 میلیون یورو می خواهد. مارکو آرناتوویچ نیز ناامید کننده ظاهر شده درحالی که والنتین کاربونی (قرضی در مونتزا) با وجود استعدادی که دارد، گزینه‌ای سازگار با سیستم 3-5-2 اینزاگی به حساب نمی آید. اینتر با 30 میلیون یورو آمادگی فروش او را خواهد داشت. 

اینزاگی در انتهای فصل با مدیران اینتر دیدار می کند و در این جلسه روی جذب یک مهاجم تاکید خواهد کرد. سرمربی ایتالیایی حتی حاضر است پست های دیگر تیمش تقویت نشود و در عوض درآمد حاصل از فروش ها به خرید مهاجمی با کیفیت اختصاص یابد. در حال حاضر تمرکز مالکان چینی اینتر بازپرداخت وام گروه آمریکایی اوکتری تا 14 روز آینده است و پس از آن تمدید قراردادهای اینزاگی، بارلا و مارتینز و همچنین فعالیت در بازار نقل و انتقالات در دستور کار قرار خواهد گرفت. گودموندسون از جنوا گزینه محبوب افعی ها برای تقویت خط حمله است و ایلنیکنا، مهاجم جوان آنتورپ بلژیک گزینه آلترناتیو او محسوب می شود. اینتر احتمالا فصل بعد 5 مهاجم خواهد داشت و پنجمین گزینه یکی از بازیکنان جوانان محصول آکادمی خواهد بود (طارمی، تورام، مارتینز و مهاجم جدید، 4 گزینه دیگر). 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • دومفریز، آرناتوویچ و کاربونی گزینه‌های فروش اینتر برای تامین بودجه؛ اینزاگی مهاجم می‌خواهد
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه