Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@22:52:10 GMT

پرونده سارینا در انتظار نتیجه کمیسیون پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۸۹۱۵

پرونده سارینا در انتظار نتیجه کمیسیون پزشکی

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: کیفرخواست پرونده سارینا در انتظار نتیجه کمیسیون پزشکی است.

به گزارش ایلنا، هادی هاشمیان گفت: در نتیجه پرونده سارینا که از سوی کمیسیون منتشر شده، اشتباه دارویی محرز است.

وی افزود: در این نتیجه علاوه بر متصدی داروخانه و پرستار کشیک به دلیل تحویل اشتباه دارو و مدیریت نامناسب تجویز دارو، شرکت داروسازی هم به علت طراحی مشابه برچسب داروهای مترونیدازول و سولفات منیزیم که شانس بروز خطای دارویی را افزایش می‌دهد، مقصر شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمیان ادامه داد: نتیجه نخستین کمیسیون پزشکی به طرفین پرونده اعلام شد که دو نفر از طرفین پرونده به نتیجه اعتراض کردند و دوباره پرونده به کمیسیون ارجاع شد. به محض دریافت نتیجه کمیسیون، اگر طرفین در مهلت قانونی به آن اعتراض نکنند، کیفرخواست متهمان صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه فرستاده می‌شود.

سارینا دختر بچه هشت ساله علی‌آبادی است که ۲۵ دی ماه سال گذشته با درد شکم در بیمارستان علی آبادکتول بستری و بر اثر تزریق اشتباه دارو دچار افت هوشیاری شد و به کما رفت.

به گفته پزشکان، سارینا از کما بیرون آمده است، اما زندگی او به صورت خواب نباتی ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان گلستان بیمارستان خواب دارو دی ماه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد