Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

ژاله امینی امروز در جلسه تدوین برنامه جامع مدیریت و احیای تالاب جازموریان در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه رویکرد زیست بومی را برای تدوین برنامه جامع مدیریت و احیاء تالاب جازموریان خواهیم داشت، اظهار کرد: محدودیت شدید منابع آب، کاربری‌های متعدد، برنامه‌ریزی بدون در نظر گرفتن نیاز آبی تالاب، بالا بودن میزان سرب، تخلیه فاضلاب های صنعتی، کشاورزی به تالاب ها، خشکسالی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله مشکلات تالاب های ایران است.

وی  تصریح کرد: در رویکرد ما (مدیریت اکوسیستمی) مردم در مرکز تصمیم‌گیری هستند و همه ذی‌نفعان با هم در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال احیای دریاچه ارومیه کار کاملا مشارکتی بود و استان‌های مختلفی برای تامین نیاز آبی دریاچه همکاری کردند.

امینی در ادامه اظهارکرد: تالاب‌ها متفاوت هستند اما اصول یکی است و باید سعی کنیم حداقلِ تاثیرپذیری را از تغییرات سیاسی داشته باشیم و برنامه با هر سیستم مدیریتی پیش برود و تمرکز بر اجرا باشد.

نماینده معاونت محیطی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه از دست اندرکاران طرح احیای تالاب جازموریان انتظار داریم دبیرخانه طرح را در استان و شهرستان‌ها سازماندهی کنند و تدوین و اجرای برنامه مدیریت تالاب پیگیری شود،گفت: باید بستر مناسب برای ورود تجربیات و دانش کارشناسی در مراحل مختلف کار فراهم شود و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که در جلسات حاضر می شوند، ثابت باشند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: تالاب جازموریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد