Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@23:27:28 GMT

اردوهای جهادی تمرینی برای خوب زیستن هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۴۹۳۸۲

اردوهای جهادی تمرینی برای خوب زیستن هستند

به گزارش خبرنگار بسیج، اردو‌های جهادی حرکتی بسیار مهم و انسان ساز است که چندین سال به همت جهادگران بسیجی برنامه ریزی و انجام می‌شود.
در این مسیر پیرو جوان، زن ومرد از هر قشری سختی کار و دوری از خانواده را در جهت خدمت به محرومین و آبادانی کشور به جان می‌خرند تا علاوه بر کار جهادی به سازندگی و خودسازی موجود این اردو‌ها دست یابند؛ در این راه که به جرات می‌توان گفت: سازندگی مقدس‌ترین غنیمت باقی مانده از این سفر‌ها است افراد بسیار زیادی بودند که با حضور در این اردو‌ها توانستند سیر کمال و خوشبختی را طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکتی که قدمتی به اندازه یک دهه دارد و بنای آن بر عشق و خدمت به مستضعفان و نیازمندان پایه گذاری شده و همت و تلاشی است که ره آورد انقلاب اسلامی می‌باشد.
با این تفاسیر، اما اردو‌های جهادی مقدمه‌ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه‌ای جهادی است، که به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت‌زدایی از چهره نقاط محروم می‌انجامد.
فعالیتی که تنها به امور عمرانی محدود نمی‌شود؛ بلکه برای امور فرهنگی و آموزشی، علمی و بهداشتی به ویژه در حاشیه شهر‌ها که محرومیت بسیار بیشتر به چشم می‌خورد، حساب ویژه‌ای باز کرده است.
مسئول بسیج سازندگی شهرستان چابهار در این خصوص با بیان اینکه اردو‌های جهادی علاوه بر خدمت رسانی به محرومان به خودسازی هم می‌پردازد، گفت: اردو‌های جهادی تمرینی برای جهاد در زندگی است و این توصیف ما را ناخودآگاه به یاد دلاوری‌های بچه‌هایی می‌اندازد که امروز خاطره‌شان برای ما الگو است.
علی پرورش افزود: اردو‌های جهادی در شهرستان چابهار هم شامل مسائل آموزشی از جمله امور فرهنگی، دوره‌های قرآنی و احکام وعمرانی شامل ساخت و تکمیل مدرسه و مسجد در روستا و حاشیه شهر است.
وی ادامه داد: پزشکی و سلامت یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت است و افرادی که با مباحث بهداشتی و درمانی و نیز کمک‌های اولیه آشنایی دارند، می‌توانند در این عرصه، منشأ خیر باشند
مسئول بسیج سازندگی چابهار بیان کرد: در قالب رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله (ص) ۲ که از دهه اول تا پایان شهریورماه جاری در دست اجرا است، طی یک اقدام جهادی گروه جهادی شهید آوینی برای ساخت مدرسه ۶ کلاسه در منطقه محروم روستای کپر نشین میر آباد چابهار در دست ساخت است.
پژوهش گفت: در رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان در شهرستان چابهار ۱۱ گروه جهادی برادر و خواهر بسیجی حضور دارند که خواهران بیشتر در مسائل امورات فرهنگی و برادران در امورات عمرانی در شهر نگور، بخش پلان و روستا‌های محروم و حاشیه شهر فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان چابهار ۲۵ گروه جهادی فعالیت دارند در مدت برگزاری این اردو‌ها به انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، عمرانی، درمانی و تبلیغی برای ساکنین شهر و روستا‌ها مبادرت کردند.

محیط اردو‌های جهادی بستری برای تمرین ترک تعلق است
یکی از بسیجیان چابهاری که در چندین اردوی جهادی شرکت کرده است هم در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این سخن پرمعنای حضرت امام (ره) را هیچ گاه نباید از یاد ببریم که فرمود: تن‌ها کسانی با ما تا آخر خط می‌مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند.»
محمد افشار با اشاره به اینکه یکی از ارکان اردو‌های جهادی، هجرت است، بیان کرد: جدایی از زندگی روزمره و حضور در محیطی با شرایط اولیه زندگی، این بستر را فراهم می‌آورد که شرکت کنندگان در این اردو‌ها بیش از پیش، ضعف‌های فردی و تعلقات به زندگی روزمره را درک کنند.
وی افزود: محیط اردوی جهادی، بستر مناسبی برای تمرین ترک تعلق به دنیاست و خود را بسازیم تا بتوانیم جامعه مان را بسازیم.
وی با اشاره به اینکه هدفم از آمدن به این اردو‌ها این است که دردی را از روی دوش مردم بردارم، بیان کرد: حضور در بین مردم محروم و خدمت کردن به آن‌ها حس بسیار خوبی به انسان می‌دهد، که امیدوارم بتوانم در سال‌های آینده نیز این راه را ادامه دهم.
این جهادگر بسیجی با بیان اینکه شرکت در اردو‌های جهادی مقدمه‌ای برای خودسازی است، گفت: خدمت به خلق شیرینی کار جهادی در مناطق محروم است به ویژه هنگامی که لبخند بر لبان مردمی حک می‌شود که از کوچکترین رفاهیات موجود به دور هستند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی گفت: خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ»
(آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش مى‌دهد؛ و خدا مَثَلها را براى مردم مى‌زند، شاید که آنان پند گیرند.)

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

17 اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردو‌های هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست