Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی از سفر هیات‌های بلندپایه از مقامات علمی و مسئولان دانشگاهی کشورهای آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا در هفته‌های آتی (ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۸) در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی به کشورمان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هیات فرانسوی متشکل از شش نفر از کنسرواتور ملی هنر و حرفه فرانسه(CNAM) از تاریخ ۳۰ شهریور ماه تا ۵ مهرماه سال جاری (۲۱ لغایت ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به کشورمان سفر خواهند کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: این سفر در پی دیدار رسمی هیات عالی رتبه کشورمان در خردادماه سال جاری از کشور فرانسه انجام خواهد شد؛ هیات مزبور در وزارت متبوع مباحث راهبردی و نقشه کلان همکاری‌ها را مطرح کرده و از دانشگاه‌های خوارزمی، الزهرا (س)، تهران، صنعتی شریف، بوعلی سینا، صنعتی امیرکبیر، سازمان مدیریت صنعتی و اتاق بازرگانی ایران دیدار و با مسئولان مربوطه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: هیات آلمانی با ترکیب نمایندگان وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان (بنیاد تحقیقات آلمان DFG)، (BMBF، لایبنیتز، بنیاد فولکس واگن، انجمن هلمهوتز و مرکز DLR-PT در آلمان) از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ شهریورماه سال جاری (۱۴-۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به کشورمان سفر خواهند کرد.

سالار آملی افزود: قرار است مباحث کلان دو جانبه را در وزارت متبوع پیگیری و در کارگاه آموزشی در دانشگاه‌های یزد، فردوسی مشهد، گیلان و تهران شرکت کنند. این کارگاه با تعداد معدودی از افراد و با هدف آشنایی بیشتر با فرصت‌های تحقیقاتی مشترک و اخذ کمک‌های مالی و اعتبارات پژوهشی (گرنت) از آن کشور برگزار خواهد شد.

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، در سفر هیئتی از اتحادیه اروپا، با توجه به بحران مهاجران در اروپا و بنا به پیشنهاد این اتحادیه، کنفرانسی با موضوع (Conference of EU-Iran Exchange of Experiences and Good Practices on Migration) به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور مسئولان اتحادیه اروپا، نهادهای ایرانی، محققان و خبرگان ایرانی و اتحادیه اروپا در اواخر اکتبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این کنفرانس، بررسی چالش‌ها و ارائه راه حل‌ها و راه‌کارهای سازنده درخصوص پدیده مهم مهاجرت است و انتظار می‌رود چندین پروژه مشترک فی مابین تعریف و از سوی این اتحادیه حمایت شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم خاطرنشان کرد: حضور این هیات‌ها در کشورمان در راستای سیاست‌ها و تعاملات قبلی است که امیدواریم در شرایط جدید جهانی همچنان ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/

31 / 167 حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم امور بین الملل وزارت علوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قائم مقام وزیر علوم امور بین الملل وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند

به گزارش جام جم آنلاین، از یکسو پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده که در آن، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای ایرانی شده است!

این قطعنامه هرچند الزام‌آور نیست اما به‌خوبی نشان می‌دهد کشورهای اروپایی می‌خواهند شکست خود را در جنگ‌هایی که به راه انداخته‌اند، از این طریق پنهان کنند.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، عملیات وعده صادق ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در آنچه بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» می‌خواند را مذمت می‌کند.

این اتهام‌زنی‌ها درحالیست که به اذعان صاحبنظران غربی، حمله ایران به اسرائیل، عملا نظم نوینی را در منطقه شکل داده که براساس آن، گروه‌های نقاومت در محور تحولات قرار می‌گیرند.

این قطعنامه که در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

اما این فقط اروپایی‌ها نیستند که شکست خود در برابر تهران را با سیاست تحریم می‌پوشانند. ایالات متحده نیز  تحریم‌های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

همزمان، بریتانیا نیز شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد جزئیات این تحریم‌های جدید آمده است: «ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه ۱۶ نهاد و ۸ فرد وضع می‌کند و همچنین پنج کشتی و یک هواپیما را به عنوان دارایی‌های مسدودشده شناسایی می‌کند که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و توسعه و تدارکات پهپاد رژیم را تسهیل کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا هم می‌گوید شش نفر را در ارتباط با تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کانادا هم همراه با دیگر بازندگان تحولات اخیر، به راهبرد تحریم علیه ایران پیوسته هرچند به گفته کارشناسان، حجم بالای تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان در سالهای قبل، اقتصاد ایران را در برابر این استراتژی واکسینه کرده است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با قطعنامه پارلمان اروپا و تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و کانادا، نرخ دلار در کشورمان کاهش پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!