Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:07:24 GMT

شناسایی ساختارهای اقتصادی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۰۰۴۹

شناسایی ساختارهای اقتصادی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با نامگذاری هفته اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از احتکار کالا گفت: باید در حوزه اصناف و بازار زیرساخت های اقتصادی را بشناسیم و تلاش کنیم با ایجاد سرمایه گذاری در موجودی انبارها و با ارائه بسترها و حمایت های لازم از بازاریان، زمینه ارائه خدمات را به مردم فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انبار فنی دارویی در استان نداریم ، افزود: ارائه تسهیلات ، زمین و ارائه مجوز با بخش دولتی را از حمایت های حوزه دولت و بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه گذاری در استان اعلام کرد.

یاران دادستان بجنورد در همایش امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف استان با بیان اینکه حتی یک پرونده در دادسرا در مباحث اقتصادی در استان تشکیل نشده است، گفت :در این ایام احتکار عمده انواع کالا در استان نداشتیم و با همکاری و هم افزایی دستگاه های نظارتی و قضایی پرونده ای در حوزه سکه ، ارز و انبارهای غیرقانونی در استان ایجاد نشده است.

وی افزود: در راستای امر به معروف گام های موثری برای آرام بودن وضعیت بازار در استان انجام شده و در حوزه نظارت و بازرسی از ظرفیت بسیج در بازار استفاده کنیم و با این روند حوزه ی نظارت برانبار ها و بازار را گسترش دهیم.

یاران تاکید کرد : بانک اطلاعاتی جامع انبارهای قانونی با میزان کالا به صورت سیستم مکانیزه در استان تشکیل شود.

نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این همایش گفت: از اول شهریورماه امسال همه انبارهای کالا در استان باید در سامانه شناسه دار ثبت شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل اقتصادی با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه ها برنامه ریزی هایی دراستان انجام شده است ، افزود: برای تامین امنیت خاطر مردم و حضور در ساعات مختلف در بازار تلاش هایی در استان صورت گرفته است.

نیکدل گفت: در سال های گذشته شرکت هایی که به صورت زیر پله ای کار می کردند هم اکنون با برنامه ریزی های اصولی در مجرای قانونی در استان فعالیت دارند.

وی در ادامه گفت: با حمایت و اقدام جمعی دستگاه های متولی در استان مردم در تهیه مایحتاج و خرید کالاهای اساسی و ضروری در استان دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

نیکدل گفت: ۱۹ گروه کالایی با ۱۱۹ قلم کالا مشمول طرح ثبت موجودی انبارها هستند و مکلفند در سامانه جامع انبارها شناسه دار و اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ ب

برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف در خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی ‌؛ عباس بیات در آیین افتتاح معرفی نمایشگاه مشاغل در خراسان شمالی گفت: هنرستان های خراسان شمالی
زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.
وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

هنرستان ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی
وی با تاکید بر اینکه هنرستان ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد .

 تحصیل ۱۴ هزار هنرجو در ۹۲ هنرستان خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی هم خواستار تقویت هنرستان ها متناسب با زیست بوم استان شد تا علم و مهارت جوانان استان در مسیر توسعه استان قرار گیرد. محمدرضا حسین نژاد وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانشجو را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم‌ در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در بخش های تولید فرش و پرورش اسب پتاسیل های قابل توجهی دارد بر تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان ها و هنرجویان تاکید کرد.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، اضافه کرد: هنرستان ها و دانشگاه ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.
استاندار با اشاره به سفر رئیس جمهور و تصویب ۸ هنرستان و ارتقای آن به ده هنرستان گفت: در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام های موثری را خواهیم برداشت.

خراسان شمالی در توسعه توازن رشته ای جزو پنج استان برتر
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: کسب مهارت های لازم با نگاه عمیق مدیران هنرستان ها و توسعه متوازن رشته ای از اقدامات مهم در دو سال اخیر است به طوری که در توسعه متوازن جزو پنج استان برتر کشور هستیم که از ۳۶ درصد به ۴۴ درصد رسیده ایم .
وی افزود: توجه به هنرستان ها متناسب با رشته های بومی هر منطقه مورد توجه است.
نمایشگاه متمرکز مشاغل در ۱۴ غرفه همزمان با هفته معرفی مشاغل دست سازه ها و تولیدات هنر آموزان استان از هنرستانهای بجنورد، شیروان، فاروج، غلامان، راز، اسفراین، گرمه، مانه، سملقان و جاجرم عرضه شده است.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته مشاغل نامگذاری شده است. 

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد