Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شورای شهر - همشهری آنلاین:
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در یک سال اخیر تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضای شورا به مراجع حقوقی و قضایی احضار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه 25 شهريور) پس از هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون برخی اعضا به دلیل مصاحبه‌هایی که انجام داده‌اند به مراجع حقوقی و قضایی احضار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی از این احضاریه‌ها توسط دادستان ارائه شده و برخی نیز به دلیل شکایت افراد بوده است. هاشمی گفت: اعضای شورا معتقدند به وظایف نظارتی خود عمل می‌کنند و دلیلی برای این احضاریه‌ها وجود ندارد.

پیگیری برای ماندن افشانی

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در باره ادامه فعالیت سید محمد علی افشانی شهردار تهران به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: متنی از طرف کمیته منابع انسانی و کمیسیون حقوقی و نظارت شورا تهیه و استدلال‌های حضور افشانی به عنوان شهردار در آن درج شده است که پس از تصحیح به وزارت کشور ارسال می‌شود.

هاشمی توضیح داد: متن این استدلال‌ها قبلا تهیه شده بود که ایرادهایی داشت و ابراهیم امینی عضو حقوقی شورا آن را بررسی و تصحیح کرد که طی نامه‌ای به وزیر کشور ارسال می‌شود.

رئیس شورای تهران افزود: ما به عنوان اعضای شورا حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از تفسیر قانون برای حفظ افشانی در شهرداری تهران استفاده کنیم. به گفته وی، وظیفه وزارت کشور است که احکام شورا را با قانون تطبیق دهد.

رایزنی برای انتخاب شهردار درست نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر رایزنی اعضای شورا برای انتخاب شهردار گفت: اعضای شورابه فکر رفتن افشانی نیستند و تاکنون رایزنی برای حضور فرد دیگری انجام نشده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای پست شهرداری تهران اعلام آمادگی می‌کنید؟ گفت: باید این موضوع از سوی سایر اعضا اعلام شود و تاکنون هیچ خبری در این خصوص وجود ندارد؛ اعضای شورا به شهردار ماندن افشانی امیدوارند.

بازنشستگی شهردار باید رسمی اعلام شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما شهردار را انتخاب کردیم و بر این اساس کار را انجام می‌دهیم مگر اینکه مراجع ذیصلاح به طور کتبی و رسمی به ما اعلام کنند که افشانی بازنشسته است.
وی گفت: بازنشستگی افشانی باید از طریق نامه مکتوب به شورای شهر برسد و مصاحبه تلویزیونی یا غیر از آن ملاک نیست.

ارایه گزارش عملکرد یکساله شهرداری

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد یکساله شهرداری تهران مربوط به حضور محمدعلی نجفی و سید محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران آماده شده و پس از چاپ توسط شهرداری تهران در شورای شهر ارائه خواهد شد.

در همین زمینه: منتخبان مردم آماج حمله‌ها گزارش کمیسیون معماری و شهرسازی شورا؛ از برج میلاد تا باغ‌های کن و مگامال‌ها عدم پرداخت مطالبات شهرداری از سوی وزارت نفت محسن هاشمی: حوصله تاریخی مردم ایران ظرفیتی دارد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد

روح‌اله امرالهی ، با اشاره به برخی شبهات و اظهار نظر‌ها در خصوص موانع قانونی ادامه فعالیت سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم، گفت: با توجه به حکم کارگزینی ابلاغ شده توسط رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به شماره ۹۶۲۷۰۶ مورخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ بر اساس موافقت هیات امنا این دانشگاه و مطابق ماده ۷۶ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، ماموریت اداری شهردار قم تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ بلامانع است.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  همچنین از پیگیری این موضوع از دستگاه‌های نظارتی خبر داد و افزود: تاکنون از طرف فرمانداری شهرستان قم یا دستگاه‌های نظارتی استان هیچگونه ابلاغیه‌ای در "رد" یا حتی "اصلاحیه" آن به شورای اسلامی شهر قم ارسال نشده‌است.

امراللهی با تأکید بر عدم صدور هرگونه حکم بازنشستگی برای سقائیان‌نژاد،تصریح کرد: وی با توجه به وضعیت موجود تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نخواهند شد و می‌تواند تحت نظارت شورای اسلامی شهر به فعالیت در شهرداری قم ادامه دهد.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  عدم وجود هرگونه ممنوعیت فعالیت شهردار قم را یادآور شد و ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی کشوری، تا زمانی که این ضوابط اجازه ادامه خدمت به شهردار قم دهند، هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

امراللهی توجه به مر قانون و تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بر اجرای دقیق قوانین و مقررات را از اصول و خطوط قرمز شورا دانست و با تقدیر از دغدغه‌های موجود تصریح کرد: این اطمینان را به شهروندان محترم و بزرگان شهر مقدس قم می‌دهیم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیش‌بینی شرایط آینده شهر، با رعایت کامل قوانین و مقررات، هیچگونه اختلالی در فعالیت مجموعه شهرداری قم پیش نیاید.

گفتنی است چندی پیش رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهردار قم ۷۲ سال سن دارد، بیان کرده بود که طبق قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و اعضای هیأت علمی، سیدمرتضی سقائیان نژاد امکان ادامه فعالیت در مجموعه مدیریت شهری قم را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • خروج علیه شهردار تهران