Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع سابق الجزایر اعلام کرد که وزیر خارجه اسبق این کشور در جریان سفر به ایران در زمان جنگ تحمیلی به دستور صدام کشته شد.

خبرگزاری مهر: به نقل از النشره، خالد نزار وزیر دفاع سابق الجزایر از راز ناگفته پرده برداشت.

وی اعلام کرد که صدام دیکتاتور معدوم عراق عامل قتل محمد الصدیق بن یحیی وزیر خارجه اسبق الجزایر و ۱۳ الجزایری دیگر در حادثه انفجار هواپیمای آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر دفاع سابق الجزایر؛ میانجیگری الجزایر به رهبری محمد الصدیق بن یحیی برای توقف جنگ میان عراق و ایران همه شروط برای موفقیت را به همراه داشت، اما صدام ابدا نمی‌پذیرفت که یک طرف عربی میان کشور عربی و غیرعربی نقش حکم را ایفا کند از نگاه صدام، دشمن هر کشور عربی ضرورتا دشمن همه اعراب است و الجزایری‌ها از نگاه صدام برای دخالت در امور آمده بودند که به آن‌ها مربوط نیست.

شایان ذکر است که در سال ۶۱ و پس از فتح خرمشهر، برخی کشور‌های عربی، پیشنهاد صلح میان ایران و عراق را مطرح کردند که در همین راستا، «محمد بن یحیی»، وزیر خارجه وقت الجزایر، پیشنهاد صلحی را به تهران و بغداد آورد.

با این حال، زمانی که وی عازم کشورش بود، هواپیمای او در نقطه مرزی مشترک میان ایران و عراق و ترکیه، هدف موشک جنگی قرار گرفت و منفجر شد و همه سرنشینان آن هم جان باختند.

«حامد الجبوری»، از اعضای برجسته حزب بعث عراق و از نزدیکان صدام نیز قبلا گفته بود: هواپیما با یک موشک جنگی سقوط کرد و بعدا مشخص شد، این حمله، به دستور صدام انجام شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: صدام قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق