Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@21:39:41 GMT

توصیه پلیس فارس به عزاداران حسینی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۰۵۲۷

توصیه پلیس فارس به عزاداران حسینی

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "کاووس محمدی" معاون اجتماعی پلیس فارس به عزاداران حسینی در ایام محرم علی الخصوص تاسوعا و عاشورا به رعایت نکات ذیل توصیه کرد. 1- از برقراری چادر و تکیه در معابر اصلی و پیاده روها که ایجاد مزاحمت برای رهگذران می کند و باعث مشکلات ترافیکی می گردد جدا خودداری شود . 2- مسئولین هئیت ها و شهروندان همکاری لازم با مامورین نیروی انتظامی برای روان سازی ترافیک داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3-شهروندان از هرگونه اعمال خرافی که باعث بدعت در دین می شودجدا پرهیز کنند. 4-شهروندان از مسائل تفرقه انگیز فرقه ای، قومی و قبیله ای پرهیز و وجوه مشترک برای ایجاد انسجام بین اعضاء هیئت ها مورد تاکید است. 4- عدم استفاده از آلات موسیقی غیر معمول در عزاداری از قبیل ارگ، پیانو... و عدم استفاده از قمه زنی در مراسمات عزاداری. 5- در تمامی ساعات به خصوص در میان دستجات عزاداری مراقب فرزندان خردسال خود باشید . 6- برای رعایت حقوق شهروندان ، زمان تعیین شده برای انجام عزاداری را محترم بشمارید . 7- از پارک وسائل نقلیه به صورت دوبل و در مسیر حرکت دستجات عزاداری جدا خودداری کنید . 8- توزیع مواد غذایی (نذورات) با خودرو در معابر اصلی خصوصا تقاطع ها و میادین ممنوع می باشد . 9- بیائید با رعایت مقررات ترافیکی در ایام سوگواری سالار شهیدان، کسی را از نعمت سلامتی دوباره  محروم نکنیم تا وجود مقدس صاحب آن روز از ما راضی و خشنود باشد. 10-عزاداران که لباس تیره و مشکی بر تن می کنند برای گذر از عرض خیابان احتیاط کنند. 11-از حرکت با وسیله نقلیه (موتورسیکلت و دوچرخه) در مسیر حرکت عزاداران حسینی پرهیز کنند. 12- از حمل پول و اشیاء قیمتی در مکان های شلوغ خودداری کنند. 13-از آراستن فرزندان خردسال خود به طلا و جواهرات و رها کردن آنان در کوچه ها و معابر پرهیز کنند. 14-هنگام اقامه نماز و وضو گرفتن مراقب البسه خود بوده و از سپردن آن به افراد غریبه خودداری کنند. 15-در زمان شرکت در مراسمات عزاداری از پارک خودرو در نقاط تاریک و خلوت خودداری و وسایل نقلیه خود را به وسایل ایمنی تجهیز کنند. 16-حتی المقدور منزل خود را به جهت پیشگیری از سرقت، خالی از سکنه نگذارید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دین عزاداری معاون مواد غذایی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم در برخورد ۲ دستگاه سواری در خیابان خوردین

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت گفت: در ساعت ۰۲:۴۵ صبح امروز در محدوده خیابان خوردین بالاتر از ایران زمین یک دستگاه سواری پراید به علت عدم رعایت حق تقدم با یک دستگاه پژو ۲۰۷ برخورد که ۳ نفر در این حادثه مصدوم می‌شوند که توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: علت این تصادف عدم رعایت حق تقدم عبور از سوی سواری پراید بوده که باعث این حادثه شده است.

وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست در صورت خلوتی معابر به هیچ عنوان سرعت و سبقت را چاشنی ترددهای خود نکرده و همیشه و همواره با توجه به سرعت‌های مطمئنه و مقرره در معابر بزرگراهی تردد نمایند و در همه موارد رعایت حق تقدم عبور دیگر وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهند تا شاهد این حوادث در سطح معابر نباشیم.

کد خبر 6063501

دیگر خبرها

  • تردد کامیون و انجام فعالیت های عمرانی و حفاری در شب های قدر ممنوع است
  • تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران/ ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی در این شب‌ها
  • تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در هر سه شب فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع
  • تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شبهای قدر ممنوع است
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • ۳ مصدوم در برخورد ۲ دستگاه سواری در خیابان خوردین
  • مرتع داران آذربایجان غربی از چرای زودهنگام دام خودداری کنند
  • پلیس: از توقف در حاشیه معابر استادیوم آزادی خودداری کنید
  • از توقف در حاشیه معابر استادیوم آزادی خودداری کنید
  • امروز از توقف در حاشیه معابر استادیوم آزادی خودداری کنید