Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@03:43:56 GMT

فرونشست زمین عامل اصلی شکستن سنگ قبر«محمد علی فروغی»

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۰۶۲۸

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر تصویری از سنگ قبری شکسته شده در گورستان ابن‌ بابویه شهرری در برخی رسانه ها منتشر شد که در آن نام محمد علی فروغی در میان قطعه های شکسته سنگ هم دیده می شد.

شکستن سنگ قبر فروغی هم مانند موارد مشابهی که در سال‌ های اخیر اتفاقات مربوط به سنگ قبرشان (سرقت و شکستن و سیمان شدن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) خبرساز شده است توجه خیلی ها را به خود جلب کرد.

ابن بابویه با مساحت 14 هکتار نخستین گورستان شهرری و دومین گورستان تهران به شمار می رود که بسیاری از مشاهیر ایران در آن دفن هستند. نام این گورستان از نام محمد بن بابویه معروف به شیخ صدوق یکی از فقها و دانشمندان شیعه برگرفته که آرامگاه او در آنجا واقع شده‌ است.

حجت الاسلام علی منصوری مدیر آستان شیخ صدوق شهرری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهارداشت: آرامگاه خانوادگی محمدعلی فروغی (ذکاءالملک) 64 مترمربع مساحت دارد و در جوار آرامگاه شیخ صدوق در شهرری واقع شده است.

وی تصریح کرد: این آرامگاه در حدود 80 سانتی متر بالاتر از سطح اصلی زمین قرار داشت که همین امر موجب نشست قبر و شکستن سنگ ها شد.

مدیر آستان شیخ صدوق عنوان کرد: سنگ قبر فروغی نیز قدمت تاریخی ندارد و سه سال پیش توسط خانواده اش تعویض شده بود.

منصوری یادآورشد: 9 نفر از اعضای خانواده فروغی در این آرامگاه خانوادگی دفن هستند که تمامی این قبور توسط اداره اوقاف شهرستان ری و با هماهنگی خانواده ایشان بازسازی و همسطح سازی شد.

فروغی دردشتی ملقب به ذکاءالملک، ادیب، فیلسوف، تاریخدان، روزنامه ‌نگار و سیاست‌ مدار بود که سال 1254 خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود و در سال پنجم آذر ماه 1321 نیز درگذشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت

خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

به گزارش تسنیم، احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • (تصاویر) فرونشست زمین در مشهد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد