Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مبارکه گفت: در این ایام، رهاسازی زباله در معابر و خیابان‌ها به اوج می‌رسد؛ اتفاقی که توزیع حجم فراوان غذاها و نوشیدنی‌های نذری در این دهه بر شدتش می‌افزاید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع)، فعالیت‌های گسترده شهرداری مبارکه در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی ویژه ایام محرم در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مبارکه در جمع خبرنگاران خدمتگزاری به عزاداران حسینی را افتخاری بزرگ دانست و با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته گفت: فضاسازی محیطی سطح شهر و همچنین تمهیدات لازم برای تنظیف و شستشوی مسیرهای عزاداری در ایام محرم صورت گرفته است.

وی افزود: برای تقویت فضای معنوی شهر به رایحه محرم، حوزه فرهنگی شهرداری پوشش مناسبی را در سطح شهر و معابر ایجاد کرده و تلاش کرده‌ایم با برافراشته کردن پرچم‌های مشکی در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر به خصوص میدان‌ها، اهتزاز پرچم بزرگ مشکی در ورودی شهر، طراحی و نصب بنرهای مناسبتی، فضاسازی خوبی در این زمینه ایجاد شود.

سید محسن هاشمی عنوان کرد: در حوزه‌های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز، آسفالت مسیر عبور هیئت‌های عزاداران حسینی جهت سهولت در عبور و مرور عزاداران و مناسب‌سازی این مسیرها، شستشو و پاک‌سازی مسیرها، هرس درختان، جمع‌آوری نخاله‌های مازاد از معابر، لایروبی جوی‌ها و… در حال انجام است.

وی رهاسازی حجم عظیمی از ظروف یک‌بارمصرف و زباله‌های تولیدشده از پذیرایی عزاداران را به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در کنار همه آداب‌ و رسوم، آئین‌ها و برنامه‌های خاص این ماه برای عزاداری و سوگواری؛ شاهد رخداد مسائلی هستیم که به خلق صحنه‌های نامطلوبی منجر می‌شود؛ در این ایام، رهاسازی زباله در معابر و خیابان‌ها به اوج می‌رسد؛ اتفاقی که توزیع حجم فراوان غذاها و نوشیدنی‌های نذری در این دهه بر شدتش می‌افزاید.

شهردار مبارکه ادامه داد: صحنه‌هایی که معنای دیگر آن افزودن زحمت رفتگران و مأموران جمع‌آوری و دفع زباله است و گاه زدودن آن از چهره شهر از اواخر شب تا اوایل صبح قصه پر غصه مأموران و رفتگران شهرداری می‌شود این در حالی است که با اعمال مدیریت درست و برنامه‌ریزی هدفمند می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری مبارکه به‌ صورت ویژه نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و پسمانده‌ها اقدام می‌کند، گفت: پاکیزه نگه‌داشتن شهر بدون همراهی و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست و شهروندان مانند سنوات قبل در حفظ نظافت و پاکی شهر به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا همکاری لازم را با نیروهای خدماتی شهرداری داشته باشند.

هاشمی اضافه کرد: هرساله تعدادی از شهروندان عزیز نیز به‌صورت داوطلبانه نسبت به نظافت معابر و جمع‌آوری پسماندهای پذیرایی اقدام می‌کنند که در اینجا از همه این عزیزان از طرف مدیریت شهری قدردانی و تشکر می کنیم.

شهردار مبارکه با اشاره به اینکه ذبح دام در معابر عمومی پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال دارد بیان کرد: ذبح دام در معابر عمومی و منازل، مشکلات و پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و شهروندان مراقبت شیوع بیماری‌های واگیردار باشند.

وی افزود: در برخی موارد ضایعات کشتاری به زباله‌دان‌های عمومی ریخته شده و موجب تجمع حیوانات ولگرد و به‌تبع آن تکثیر آلودگی می‌شود و کارگرانی که اقدام به جمع‌آوری این پسماندها می‌کنند، ناخواسته در معرض بسیاری از بیماری‌ها ازجمله تب کریمه کنگو و دیگر بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان قرار می‌گیرند.

هاشمی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته و همکاری اداره محترم دامپزشکی شهرستان، کشتارگاه صنعتی مبارکه جهت ارائه خدمات به شهروندانی که قصد ذبح دارند، به‌ویژه در روزهای عاشورا و تاسوعا فعال خواهد بود.

وی از آمادگی کامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری در این ایام خبر داد و تصریح کرد: به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی، نیروهای آتش‌نشانی به حالت آماده‌باش خواهند بود و از هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها نیز می‌خواهیم تا با رعایت موارد ایمنی از بروز حوادث جلوگیری کنند. چندین اکیپ از نیروها و ناوگان خودروی آتش‌نشانی در مسیره‌ای‌های عزاداری مستقر خواهند شد.

شهردار مبارکه با اشاره به‌ضرورت سرویس‌دهی هرچه بیشتر سازمان اتوبوس‌رانی به شهروندان در ایام محرم گفت: جلساتی برای سرویس‌دهی مطلوب و خدمت‌رسانی به هیئت مذهبی و کاروان‌های عزاداری تشکیل شد و بحمدالله سازمان اتوبوس‌رانی برای جابه‌جایی عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی آمادگی کامل دارد.

وی افزود: در این راستا شش دستگاه اتوبوس در دهه اول و دوم محرم برای انتقال رایگان شهروندان از ساعت ۲۰ تا ساعت ۲۴ شب، از سطح شهر و محلات به مجتمع فرهنگی مذهبی الزهرا(س) آماده خدمات رسانی هستند.

هاشمی بیان کرد: در دهه اول محرم که بیشترین حجم تردد هیئت مذهبی در شهر است، هیئات مذهبی می‌توانند درخواست خود را برای سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی ارائه کنند و این سازمان آماده ارائه خدمات از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: تمام توان خود را برای برگزاری بهتر مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی ماه محرم در شهر مبارکه به کار گرفته‌ایم تا انشاالله با همکاری مردم این مراسمات پرشور تر از گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از تعدادی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهانی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در وضعیت مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد، افزود: فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه هاضم بی‌هوازی گفت: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین تضامین ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت BOO از جمله چالش‌ها است.

ساکتی با اشاره به پروژه هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز تصریح کرد: اسناد طراحی توسط مشاور تهیه شده است و به‌منظور تحویل نهایی نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است و اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه تاکید کرد: هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه، چالش‌ها اجرایی شدن این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت انجام شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ساکتی با اشاره به چالش‌های این پروژه گفت: تأخیر در تولید قطعات بتنی مشکل جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدال مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌ها است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‎‌های شاخص این سازمان است.

کد خبر 748422

دیگر خبرها

  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود