Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، با اشاره به اقبال روزافزون به خدمات طب سنتی ایرانی به‌دلیل ریشه‌دار بودن در فرهنگ و باور مردم و اتکای آن بر دانش بومی، اظهار کرد: متاسفانه این افزایش گرایش مردمی، منجر به ورود افراد غیر متخصص در حوزه طب سنتی ایرانی و مکمل شده است که علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت مردم، طب سنتی ایرانی قانونمند و منطقی را نیز زیر سوال برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور وزیر بهداشت افزود: براساس قانون، تنها پزشکان حق ورود به حوزه درمان را دارند و طب سنتی ایرانی نیز که در حال حاضر در دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی کشور تدریس می‌شود، از این قاعده مستثنی نیست.

خدادوست تاکید کرد: متاسفانه با تسهیل دسترسی مردم به انواع شبکه‌های اجتماعی و فضا‌های مجازی، سودجویان حوزه طب سنتی ایرانی و مکمل از این فضا‌ها نیز در راستای دستیابی به اهداف سودجویانه خود استفاده کرده و رشد قابل توجهی در انواع شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند که فعالیت آنان نیازمند رسیدگی و ارجاع به سازمان‌های قانونی ذی‌ربط است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این افراد در فضای مجازی همواره توسط این دفتر در دست پیگیری بوده است، افزود: رسیدگی دقیق به این تخلفات نیازمند قانونی محکم و کاملا بازدارنده بود که خوشبختانه با ابلاغ قانون ممنوعیت تبلیغات محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضای مجازی از سوی مجلس شورای اسلامی، می‌توان پیگیری‌های موثرتری در این زمینه انجام داد.

مشاور وزیر بهداشت همچنین به تفاهم‌نامه این دفتر با سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه نیز اقدام موثری در حوزه برخورد با متخلفان حوزه طب سنتی ایرانی و مکمل است که تا به امروز شبکه‌های اجتماعی و فضا‌های مجازی فعال بسیاری برای پیگرد به سازمان تعزیرات معرفی شده‌اند.

گفتنی است، «قانون ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین المللی و فضا‌های مجازی»، تیرماه سال جاری توسط رییس جمهور به وزارتخانه‌های بهداشت و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا ابلاغ شده است که در ماده ۱ آن حبس یا جزای نقدی درجه شش و محرومیت از فعالیت شغلی و اجتماعی مرتبط برای دو تا پنج سال به عنوان مجازات برای ارائه‌دهندگان اطلاعات نادرست و تبلیغ خلاف واقع در حوزه سلامت در فضای مجازی تعیین و در ماده ۴ این قانون، بر رعایت مفاد سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا وزارت بهداشت طب سنتی طب ایرانی تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند