Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، مدتی است مقوله نظارت در سازمان سینمایی رها شده به نظر می رسد که مصداق این فقدان کفایت را می‌توان در موضوع VOD ها بررسی کرد. پیش از این نیز در باب فقدان نظارت بر این سامانه‌ها مطالبی منتشر شد؛ که البته تلاش مسئولان نظارتی بیشتر به توجیه، شباهت پیدا کرده‌است و اقدام عملی در این زمینه دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پخش سریال «ممنوعه» از شبکه نمایش خانگی هم بیشتر بهانه‌ای شد تا به این خلا نظارتی در سازمان سینمایی کشور بپردازیم. از زمان فراگیری سریالها در شبکه نمایش خانگی هر تولیدکننده‌ای دستاویزی برای جذب مخاطب در روند تولید و پخش برگزید تا بدان واسطه مخاطب را فراخوانده و به تعقیب قسمتهای سریال ترقیب کند. یک سریال با مانورهای دراماتیک در اثر و سریالی دیگر با واسطه استفاده از سوپراستارهای بازیگری؛  اما سریال ممنوعه برای جذب مخاطب عبور از خط قرمزهای اخلاقی را با فرمول سریالهای ترکیه‌ای برگزیده‌است. که پیش از این در مطلبی مختصات تولیدی این اثر بررسی شد.

جدای از نقد محتوایی و ساختاری این اثر باید به ناظران و متولیانی انتقاد کرد که اجازه پخش این سریال را داده‌اند؛ از حسین پارسایی، مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه تا ابراهیم داروغه زاده، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی. با وجود تمام انتقادات به این اثر داروغه زاده به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: « به طور طبیعی وقتی موضوع یک سریال درباره آسیب های اجتماعی است و در این سریال بطور خاص ولنگاری و کژ رفتاری تعدادی جوان مطرح است فیلمنامه نویس ناگزیر است برای پی‌ریزی شخصیت و شالوده فکری آنها رفتارهای را طراحی کند که در زمرة تخلفات و کنش های غیر متعارف است و البته آنچه که مشاهده می شود مصداق اشاعه ابتذال نیست و جنبه عبرت آموز آن مورد تاکید است.به همین خاطر بیننده باید با بردباری در انتظار قسمت های بعدی مجموعه باشد تا فرجام و عاقبت سوء رفتار شخصیت ها و یا اصلاح و انابه آنها را در پرتو ارشادات و دلسوزی های خیرخواهانه شخصیت های مصلح داستانی نظاره گر باشد. واکنش اخیر جمعی از مخاطبان در گذشته برای بعضی از سریال های تلویزیونی پخش شده مثل خط قرمز و میوه ممنوعه هم دیده شده بود که خوشبختانه در ادامه دیدگاه آنان تغییر کرد.»
معاون نظارت سازمان سینمایی از آینده سریالی می‌گوید که خود از آن بی‌خبر است
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی مخاطب را صبر و شکیبایی برای دیدن قسمتهای بعدی اثر دعوت می‌کند تا فرجام این شخصیت‌سازی‌ها را در ادامه روند سریال شاهد باشد. در حالی که خود او و کسانی که به پخش سریال مجوز داده‌اند قسمتهای بعدی اثر را ندیده‌اند و اطلاعی از فرجام داستان و شخصیتها ندارند و مجوز پخش را به صورت قسمت به قسمت صادر می‌کنند که این خود بسیار عجیب است. لازم است وقتی نهاد نظارتی سازمان سینمایی با وظایف خود آشنا نیست نهادهای دیگر به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود کرده و مانع از پخش قسمتهای بعدی این سریال شوند.
در قسمت دیگر سخنانش این شخصیتها را ابزاری برای معرفی انحراف اخلاقی معرفی می‌کند که البته خود آنها و نحوه روایت داستان، ترویج دهنده این تیپ زندگی است و میل به هیجان را در مخاطب بالای 16 سالی که سریال آنها را مخاطب خود اعلام کرده بالا می‌برد. میلی که راه ارضای هیجانات خود را با سبک معرفی شده در سریال ارضا کند. این مدیر را باید به فیلمهای اجتماعی و خانوادگی هالیوودی ارجاع داد تا به شکل واضحتری با نحوه ساخت فیلم با موضوع عبرت‌آموز اشنا شود.
خلا جایگاه حرفه‌ای تهیه‌کنندگان در سینمای ایران
گاهی مدیران سینمایی به واسطه شناختی که از تهیه‌کننده و کارگردان یک اثر دارند به او اعتماد کرده و بخشی از مسئولیت و عواقب ساخت و نشر را با پروتکلهای شخصی به خود صاحب اثر واگذار می‌کنند اما در این موضوعِ به‌خصوص با کدام سابقه و تجربه می‌توان بر رویه مذکور تأکید کرد؟! امیرپورکیان با سابقه ساخت تنها یک فیلم با نام «ناکوک» کارگردان کار است و علی اکبر نجفی با سابقه تهیه‌کنندگی تنها یک سریال با نام «گلشیفته» تهیه کننده ممنوعه است. اینکه علی اکبر نجفی با این سابقه چگونه این میزان حمایت را از سازمان سینمایی دریافت می‌کند و مدیر عامل موسسه هنرنمای پارسیان است که خود بحث دیگری را طلب می‌کند. زمانی قرار بود جایگاه تهیه‌کنندگان حرفه‌ای تعریف شود و اقداماتی برای ساماندهی این صنف صورت پذیرد تا شاهد این نباشیم که پسر یکی از نمایندگان مجلس بدون سابقه کاری بتواند تهیه‌کننده یک فیلم بلند سینمایی باشد و شخص دیگری با سابقه‌ای بیشتر و ورود حرفه‌ای تر به سینما برای تولید فیلم با سرمایه‌ شخصی به‌دنبال تهیه‌کننده بگردد.
در نهایت ساخت و پخش اینگونه سریالها بدون نظارت سازمان سینمایی حکم کاشت بذری را دارد که 10 سال دیگر ثمر آن را خواهیم دید. حالا وزیر ارشاد هم به ماجرا ورود کرده‌است و درخواست بررسی از سازمان سینمایی دارد. سازمان هم که تا به‌حال از قسمتهای بعدی سریال بی اطلاع بوده به تازگی از سازندگان درخواست کرده تا قسمتهای بعدی را به دست مسئولان برسانند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، ‌عاشقانه تاریخی «مست عشق» با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که این روزها رکورد گیشه سینما را با ۵۰۸,۶۸۷,۵۲۵,۰۰۰ ریال در کمتر از دو هفته شکسته، دوباره اسم پارسا پیروزفر را نقل محافل سینمایی کرده است. این درحالی است که به زعم منتقدان جدی این فیلم هم با وجود ایراد و اشکال های فراوان، حضور چهره کاریزماتیک و محبوب این بازیگر روی پرده نقره ای یکی از دلایل اقبال و فروش این فیلم یه حساب می‌آید. به نظر می‌رسد پارسا پیروزفر که همچنان در شمایل جوان خوش سیما و معصوم سینما ۵۰ سالگی را از سر گذرانده، مسیر حرفه‌ای و بی حاشیه ‌اش را در سینما به آرامی طی می‌کند.

پیروزفر با داشتن چهره، ‌فیزیک و استایل بازی منحصر به خودش، شانس بازی در نقش های منفی و بدمن های سینما به ندرت، نصیبش شده و همان معدود نقش‌های منفی سینما نظیر یوسف «مهمان مامان» مهرجویی یا بهمن خان سریال «یاغی» بیشتر از ایجاد تنفر و انزجار، مخاطب را با او سمپات می‌کند.

فیلم سینمایی «نقاب» و نقشی که پارسا پیروزفر در آن دارد شاید تنها موقعیت سینمایی است که به پارسا پیروزفر جوان این فرصت را داد تا شرارت و خباثت را از پشت چشمان معصومش بیرون بکشد و شمایلی متفاوت از پارسای محبوب را به رخ مخاطب بکشد.

فیلمی ساخته کاظم راست‌گفتار که یکی از پدیده‌های گیشه سال ۱۳۸۴ شد و سکانس‌هایی از آن همچنان در میان طرفداران و مخاطبان سینما دست به دست می شود. پارسا پیروزفر در این فیلم نقش پسر خوش‌سیما اما شیادی را بازی می‌کند که علاوه بر تبحر در قمار و بازی پوکر با ورود به زندگی زنان ثروتمند از آنان اخاذی می‌کند. او با امین حیایی همدست می‌شود و به سراغ زنان ساده اما سرمایه دار می‌رود و با رابطه گرفتن و فیلمبرداری و تهدید و اخاذی‌های کلان از آنها جدا می‌شود.

کاراکتر نیما در فیلم «نقاب» تا قبل از قاچاقچی بی‌رحم سریال «یاغی» تنها نقش منفی کارنامه حرفه‌ای این بازیگر محسوب می‌شود.

فیلم رکوردشکنی که نقدهای تند و تیزی را متحمل شد ؛ ماجرای مست عشق پارساپیروزفر و شهاب حسینی | وقتی کمدی دیگر پیشتاز فروش نیست

کد خبر 849570 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

دیگر خبرها

  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ دربراه فصل جدید «پایتخت»
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد