Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین خطیب تصریح کرد: بسیاری از فسادها منشأ آن تزلزل در دینداری ما است؛ چراکه آرام آرام لقمه­‌های حرام، فساد، گرانفروشی، خوردن اموال بیت‎المال، منفعت‎طلبی و حرص و آز باعث فسادهای وسیع‎تری در سطح جامعه می‎شود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه مدیریت حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس با تسلیت ایام دهه محرم و شهادت جانگداز و پرسوز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‎الحسین (ع)، گفت: استان فارس، استان فرصت‎ها و ظرفیت‎هایی است که شهدا و بزرگان و اندیشمندان بسیاری را در خود پرورش داده است و نقش بسیار مهمی در پیروزی، حفظ و عظمت کشور، اسلام و انقلاب اسلامی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین خطیب با بیان این که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با خون خویش مسیری را در راه اسلام و در جهان اسلام در میان مسلمانان ارائه کرد که قبل از آن چنین خط مشي در اسلام وجود نداشته است، گفت: مسیر راه قیام امام حسین (ع) و استمرار آن در جای جای کشورهای اسلامی و قلوب مؤمنین نشانه ثمربخشی و اثرگزاری قیام عاشورا بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: عظمت هایی که حادثه عاشورا آفرید باعث بصیرت بخشی جامعه شد و جلوی انحراف‎ها و توطئه‎ها را گرفت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: درس‎های بزرگی که از عاشورا و حسین بن علی (ع) برای ما به جا مانده كه یکی از ابعاد آن شور و شعور حسینی در جامعه است و این شور حسینی است که باعث ثبات و تداوم اسلام ناب محمدی در جامعه شد و امروز عزاداری‎ها،مداحی‎ها و هیئت‎های عزاداری نشان دیگری از نتیجه برنامه و اجرای ثمربخش نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب یکی دیگر از ویژگی هایی که در خطبه ها و رجزهای عاشورا برآن تأکید شده است را دین‎مداری و احیای دین دانست و گفت: یکی از نکاتی که به طور مکرر در جای جای سیر نهضت کربلا بر آن تأکید شده است دین و دین مداری است.

وی در ادامه با اشاره به اين حادثه تاریخی كه عده‎ای به اسم و نام دین و پیامبر می‎خواستند دین و دیانت را حذف کنند یادآور شد: عده‎ای از منافقین و دشمنان اسلام می‎خواستند بگویند پیامبر اکرم (ص) مرده است و دیگر اثری از ایشان نیست و این گونه منافقین تلاش داشتند و مکرر آن را تکرار می‎کردند و با شرایط زمانی می‎خواستند بسیاری از آموزه‎های دین را حذف کنند و کار را به جایی رساندند که خلیفه‎ای که شراب می‎خورد و نماز و عبادت را به زیر پا می‎گذاشت به عنوان خلیفه مسلمین پذیرفتند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز نیز دشمن ایادی خود و در فضای مجازی تمام تلاش خود را برای حذف راه و روش دین به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند و هر روز با راه و روش‎هایی مانند شروع آسیب‎های اجتماعی در جامعه و خانواده، در راه حذف دین اسلام و مبارزه با آن تلاش می‎کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و ایادی آن‌ها در فضای مجازی به توهین و اهانت به مقدسات از سوی یکی از نشریات اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان هرطور که می‎توانند به مقدسات ضربه می‌زنند و در همین ایام محرم در صفحات روزنامه‎ای به طور مستقیم و غیرمستقیم و به طور هدفمند این کار را انجام داده و به مقدسات توهین می‎‎کنند.

وی با اشاره به این که به سادگی نباید از کنار برخی از منکراتی که می‎بینیم بگذریم، تصریح کرد: بسیاری از فسادها منشأ آن تزلزل در دینداری ما است چرا که آرام آرام لقمه‌­های حرام ، فساد، گرانفروشی، خوردن اموال بیت‎المال، منفعت‎طلبی و حرص و آز باعث فسادهای وسیع‎تری در سطح جامعه می‎شود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه این نشست هدف از قیام حضرت اباعبداله الحسین (ع) را عمل به واجبات و مستحبات و احکام الهی دانست و گفت : امیدوارم که خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا این درس‎های عاشورایی را با شور و شعور حسینی در عمل اجرا نمائیم.

حجت الاسلام و المسلمین خطیبب با بیان اینکه دشمن با استفاده از هر ابزاری درصدد تضعیف دین و دینداری و انقلاب اسلامی ایران است و افزود: دشمن تمام اقدامات و تلاش خود را در این راستا مانند جنگ با ایمان، جنگ با شهادت، جنگ با انقلاب اسلامی به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته به هدف براندازی خود دست یابد و به دنبال تغییر رفتار با استفاده از جنگ اقتصادی است، گفت: امروز دشمن با کمک فضای مجازی جنگ روانی علیه دین و انقلاب را ترویج ، تبلیغ و تشدید کرده است و با یکسری اقدامات امنیتی با بهره‎برداری از اعتراضات، توطئه‎ها، هشتگ‎ها و کمپین‎سازی‎های مختلف تمام تلاش خود را می‎کند تا از نارضایتی‎ها یک فضاسازی و یک نسخه ضد امنیتی بگیرند و جامعه را به آشوب بکشند و حتی به سراغ گروهک‎هایی رفته‎اند که به زباله دان تاریخ سپرده شده‎اند.   رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی نفوذ منطقه‎ای جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‎های علمی، حضور و پایداری مردم، روحیه جهاد و شهادت مردم که با مدافعان حرم ضعف و ذلت دشمن را به رخ آنان کشید، وحدت، صبر و شکیبایی حول محور هدایت مقام معظم رهبری، تعاون و همدلی، جمهوری اسلامی ایران باز هم توانسته توطئه های دشمن را با شکست مواجه کند .

وی گفت: با وعده مولایمان حضرت صاحب الزمان (عج) و با یاری از خون شهدای عزیز این نظام و انقلاب در مقابل این فعالیت‎ها با جهش و پیشرفت به صورت انقلابی پیش می‎رویم.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب‎ در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولان قضایی و امنیتی و اطلاعاتی استان فارس با اشاره به این که برای پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی هر فردی به سهم خود وظیفه‎ای دارد، گفت: یکی از وظایف مهم در این نظام مقدس بر عهده مجموعه قضایی است و بر عهده قضات و کارکنان مجموعه قضایی است تا با تمام توان در جهت ایجاد عدالت و ایجاد فضای عدالت خواهی جامعه و رضایت‎مندی مردم جامعه تلاش کنند.

وی گفت: بر همه جامعه قضات و کارمندان مجموعه قضایی به ویژه رؤسا و دادستان‎ها لازم است تا با جنبه نظارت همگانی در جهت صیانت از خود و دستگاه قضایی اهتمام نمائیم.

وی در جمع رؤسا و دادستان‎های حوزه‎های قضایی استان فارس و جامعه اطلاعاتی استان در این نشست تصریح کرد: باید به نحوی در جهت نظارت همگانی حرکت کنیم تا بتواند نظارت همگانی اثرگذاری خود را داشته باشد و از القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس، واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان و حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس به لحاظ پیشرو بودن مجموعه قضايی استان فارس در ميان استان‎های کشور در مبارزه با فساد قدردانی کرد.

در پایان مراسم حجت الاسلام والمسلمین خطیب رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ضمن تقدیر از تلاش‎های علی صالحی مدیریت سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری فارس طی حکمی ربیع‎الله قربانی را به این سمت منصوب نمودند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین خطیب فساد حادثه عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است

استاندار کرمانشاه گفت: افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارائه آموزش بوده و حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در نشست شورای هیأت اندیشه‌ورز اجتماعی استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل اجتماعی استانداری در سالن جلسات استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نیاز جامعه به اقدامات پژوهشی، تحقیقاتی و علمی برای حرکت به سمت بالندگی بیشتر، اظهار کرد: هرکدام از اعضای جامعه دانشگاهی استان می‌توانند در برنامه‌های توسعه‌ای استان نقش مؤثری ایفا کنند و این موضوع طی چندین مراسم و نشست‌های مختلف با دانشگاهیان و اساتید علمی برای عینیت بخشیدن به همکاری و مشارکت این عزیزان بیان‌شده است.

وی افزود: همگی باید با همکاری و همدلی تلاش کنیم تا استان به‌صورت عالمانه و مجاهدانه برای رسیدن به پیشرفت و بالندگی روزافزون اداره شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هرکدام از مسائل و آسیب‌های اجتماعی با حضور و مشارکت جامعه دانشگاهی بهتر و دقیق‌تر رفع می‌شود ازاین‌رو برای کمک به استان، اجرای طرح‌های علمی و تحقیقاتی برای ما بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

وی با تأکید بر ارائه راهکارها و طرح‌های مختلف برای بهره‌وری در اجرای برنامه‌ها با نگاه علمی و دانشگاهی ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند کمک مناسبی به بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات و منابع داشته باشند و همچنین می‌توانند به افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیز با راهکارهای علمی خود کمک کنند.

صحرایی عنوان کرد: افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارائه آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات جامعه نیازمند نسخه دانشگاهی هستیم و از جامعه دانشگاهی می‌خواهیم که با مشخص کردن چندین اولویت مهم، نظرات و راهکارهای عملیاتی و علمی خود را به دفتر امور اجتماعی استانداری اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: با مشخص کردن چندین اولویت و با همکاری جامعه دانشگاهی می‌توانیم به حل مسئله با نگاه علمی برسیم و قطعاً حرکت در این مسیر اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهد بود.

کد خبر 748548

دیگر خبرها

  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان