Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@09:24:47 GMT

انجمن مبل و منبت، فصلي نو در توسعه صادرات همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۱۷۵۹

انجمن مبل و منبت، فصلي نو در توسعه صادرات همدان

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- سال گذشته فصلي طلايي به روي صنعت مبل و منبت استان همدان گشوده شد و ملاير به عنوان شهر ملي منبت ثبت شد.

به گزارش ايرنا نخستين انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت کشور در همدان با محوريت ملاير تشکيل شد و اين امر سرآغاز تحولي بزرگ در عرصه صادرات، تجارت، گردشگري و در عين حال توسعه اقتصادي اين استان است که مي تواند روابط تجاري خود را با ديگر نقاط جهان تقويت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي همدان پيشگام و مصمم براي شکل گيري اين انجمن بود و فعالان اين صنعت را در ملاير گرد هم جمع کرد تا با تشکيل نخستين انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت در کشور، پس از ملي شدن اين صنعت مسير رسيدن به جهش بزرگتر اقتصادي و تجارت را براي صنعتگران اين هنر هموارتر کند.
آذرماه سال گذشته بود که اين انجمن در ملاير تشکيل شد و به عنوان يکي از دستاوردهاي دولت فرصتي براي فعالان اين صنعت مهيا کرد تا با عزم و اراده اي آهنين بتوانند در بازار داخلي و خارجي سهم خود را بگيرند و با رويکرد توسعه صادرات و گردشگري و رونق اقتصادي منطقه، حتي به قوي ترين قدرت اقتصادي تبديل شوند و اين دور از انتظار نيست.
انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت يک تشکل قانوني است که با 50 عضو فعاليت خود را در پايتخت مبل و منبت ايران آغاز کرد و هم اکنون با افتتاح رسمي دفتر اين انجمن، در تدارک براي برداشتن گام بلند خود در راستاي ملي شدن اين انجمن است، اقدامي که به طور قطع با پيگيري مصرانه فعالان اين صنعت، مسئولان و دلسوزان آن در استان و شهرستان شدني است و البته حق مسلم شهر ملي مبل و منبت ايران زمين است، در حاليکه رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي همدان نيز از اين حق دفاع کرد و گفت: ملي شدن اين انجمن را بايد با جديت دنبال کنيم.
علي اصغر زبردست در آييني که به تازگي به مناسبت افتتاح دفتر انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت استان همدان در ملاير تشکيل شد اظهار داشت: يک سالگي تشکيل اين انجمن نزديک است و بايد همت و تلاش خود را براي ثبت ملي آن به کار گيريم.
وي خطاب به فعالان صنعت مبل و منبت گفت: شما تعدادي رقيب در کشور داريد که بايد تدارک لازم را براي ملي شدن اين صنعت مهيا کنيم و چنانچه تعدادي از فعالان اين صنعت در انجمن ملي عضو شوند، به راحتي مي توانند مسائل و مشکلاتشان را با مسئولان در ميان بگذارند.
رئيس اتاق بازرگاني همدان به نوسانات نرخ ارز اشاره و توان بخش خصوصي را بسيار بالا دانست و تاکيد کرد: در شرايط کنوني شما نگران بخش صنعت خود نباشيد، قرار دولت بر ثابت نگه داشتن نرخ ارز روي 70 يا 80 هزار ريال است.
زبردست خواستار نخريدن مواد اوليه و واردات چوب توسط فعالان صنعت مبل و منبت در شرايط کنوني شد و افزود: براي پيدا کردن بازار چوب شما را به کشور گرجستان اعزام مي کنيم، ولي براي خريد بايد تامل کنيد.
وي گفت: انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت بايد از محل صادرات به تواني برسد که خودشان بتوانند تهيه مواد اوليه و ساير اقدامات را انجام دهند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معدن و کشاورزي همدان همچنين ظرفيت ملاير را در شکل گيري ديگر انجمن ها بسيار خوب دانست و افزود: اتاق بازرگاني به طور کامل در کنار انجمن ها است و در مباحثي همچون بيمه، وام و ماليات به شما کمک و مشاوره مي دهيم.
زبردست خطاب به فعالان صنعت مبل و منبت و اعضاي اين انجمن تاکيد کرد: با توجه به اينکه داوري اتاق بازرگاني نقش بين المللي دارد، پس از نقش آن به ويژه در قراردادهايتان استفاده کنيد.
وي در پاسخ به نگراني هاي فعالان اين هنر صنعت و بخش خصوصي فعال در اين استان خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر اين است که فعالان اقتصادي کشور و استان همدان اميد در وجودشان هست و بايد به اين باور برسيم که بدون ارتباط با دولت مي توانيم روي پاي خودمان بايستيم.
زبردست با تاکيد بر اينکه بايد ارتباط خود را از دولت قطع کنيم بيان کرد: بايد به جايگاهي برسيم که دولت به بخش خصوصي نياز پيدا کند و در راستاي حل مشکلات اين بخش تلاش کند، همانگونه که امروز دولتمردان در تلاش براي حل مشکلات هستند.
وي گفت: اگر قرار است اشتغالي در کشور اتفاق بيفتد، بايد از حوزه بخش خصوصي باشد، به گونه اي صنعت مبل و منبت به خوبي در يک سال گذشته خود را پيدا کرد و شاهد رونق اقتصادي و اشتغال در اين حوزه بوديم.
رئيس اتاق بازرگاني همدان با اشاره به ثبت ملي منبت ملاير افزود: فعاليت بيش از 16 هزار هنرمند در بازاريابي، توليد، کار و تجارت اين صنعت، مسئولان را بر آن داشت تا با تلاش و پيگيري اين هنر صنعت را به ثبت برسانند.
زبردست با بيان اينکه مسئولان همواره براي اين هنر صنعت و جايگاه فعالان آن ارزش قايل هستند تاکيد کرد: از خانواده بيش از 16 هزار نفري اين صنعت انتظار مي رود حداقل 40 درصد آنها در انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت استان عضو شوند تا بتوانند با قدرت تر عمل کنند.
وي گفت: صنعت مبل و منبت ملاير بايد رقيب خود را در بازار جهاني پيدا کند و با حضور در نمايشگاه هاي خارجي همچون ايتاليا در جذب بازار تلاش کند، ما نيز در کنار آنها هستيم.
رئيس اتاق بازرگاني همدان با بيان اينکه صنعت مبل و منبت اين استان از نظر کميت و کيفيت چيزي از ترکيه و ايتاليا کم ندارد اظهار داشت: اين صنعت با مقداري آموزش در مواردي همچون رنگ و رويه کوبي چيزي از رقباي خارجي کم ندارد.
زبردست خطاب به فعالان اين صنعت تاکيد کرد: در نمايشگاه هاي ايتاليا حتما شرکت کنيد، نيازي نيست از دولت کمک بگيريد، بلکه دولت بايد به جايي برسد که بتواند مسائل اش را از طريق شما حل کند.
**کمبود مواد اوليه صنعت مبل و منبت را با مشکل مواجه کرده است
نائب رئيس انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت همدان نيز گفت: با توجه به مشکلات نرخ ارز و اينکه 90 درصد مواد اوليه مصرفي اين صنعت وارداتي است، کمبود مواد اوليه توليدکنندگان مبل و منبت را با مشکلات عديده اي مواجه کرده است.
مهدي محمودي بيان کرد: ما با جلوگيري از واردات با دولت موافق و همراه هستيم، اما به شرط آنکه مواد اوليه خوب در داخل کشور توليد شود.
وي با تاکيد بر اينکه با شرايط موجود اکثر کارگاه هاي توليد مبل و منبت در حال تعطيلي است از مسئولان خواست: به انجمن توليد و صادر کنندگان مبل و منبت کمک کنند تا بتوانيم چوب و مواد اوليه با ارز دولتي وارد کنيم.
نائب رئيس انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت همدان ادامه داد: اگرچه صنعت مبلمان جزو صنايع کوچک به شمار مي رود، اما اين صنعت قدرت اشتغالزايي، ارزش افزوده و بازدهي اقتصادي بالايي دارد.
محمودي با بيان اينکه صنعت مبلمان 8.5 درصد صنعت کشور را به خود اختصاص داده است بيان کرد: سال 2015 ميلادي گردش مالي اين صنعت در دنيا 437 ميليارد دلار و سال گذشته گردش مالي صنعت مبلمان در ايران 300 هزار ميليارد ريال بود.
وي بيش از 65 درصد از توليد مبل و منبت کشور را مختص استان همدان دانست و افزود: انتظار ما از دولت اين است که براي اين هنر صنعت برنامه ريزي منسجم و هدفمندي ارايه دهد، يا در سياست گذاري ها در مجلس از کارشناسان و متخصصان صنعت مبلمان استفاده کند يا مديريت آن را به تشکل ها و انجمن مبل و منبت واگذار کند.
عضو هيات مديره بازار مبل ملاير ادامه داد: در حال حاضر حال صنعت مبلمان خوب نيست و در صادرات مشکل داريم.
محمودي خاطرنشان کرد: اين در حاليست که توليد مبل و منبت در استان همدان به ويژه ملاير زياد است و مي تواند آينده اين صنعت را بر پايه تجارت درخشان کند.
وي با بيان اينکه تقاضاهاي زيادي از کشورهاي گرجستان، آفريقاي شمالي و غنا براي اعزام استاد کاران و ارايه آموزش هاي لازم در حوزه مبل و منبت داريم گفت: هم اکنون بيش از 20 هزار متخصص اين صنعت در استان همدان داريم که بايد هر کدام از آنها را به عنوان سرمايه بدانيم.
محمودي اظهار داشت: بيش از 70 درصد از نسل جوان هم اکنون در اين صنعت فعال هستند که در اين راستا نياز است در سياستگذاري ها، ارايه تسهيلات بانکي با نرخ بهره کم و يارانه به فعالان انجمن اين صنعت مورد توجه قرار گيرد.
نائب رئيس انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت همدان يادآور شد: سال گذشته با ثبت ملي منبت ملاير، در زمينه شکل گيري انجمن ها و تشکل ها تحول بزرگي را در اين صنعت شاهد بوديم.
محمودي بيان کرد: با وجود چالش هايي همچون آموزش، شيوه سنتي در کارگاه هاي توليدي، بازاريابي و افزايش بهره وري، پا را فراتر گذاشتيم و با يک برنامه هدفمند و يک نگاه کلان زير نظر اتاق بازرگاني همدان اين انجمن را تشکيل داديم.
وي با اشاره به برگزاري 2 جشنواره ملي مبل و منبت در ملاير گفت: به واسطه برگزاري اين 2 جشنواره گردشگران زيادي را به استان و شهرستان ملاير جذب کرديم که اميدواريم اين روند با حل مشکلات کنوني با قوت ادامه پيدا کند.
محمودي اضافه کرد: فروش مبلمان منبت امسال بسيار پايين تر از سال گذشته بود و کمبود مواد اوليه عمده ترين مشکل ما در کاهش فروش بود.
**انجمن مبل و منبت همدان، نخستين در ايران
رئيس انجمن توليد و صادرکنندگان مبل و منبت همدان نيز بيان کرد: اين انجمن پايان سال گذشته با حدود 50 عضو تشکيل شد.
ناصر قنبري ادامه داد: امسال نيز بخشي از اقدامات لازم براي تجهيز و راه اندازي اتاق انجمن در ملاير انجام شد و با حضور رئيس اتاق بازرگاني همدان، فرماندار ويژه ملاير و فعالان اين صنعت، مکان انجمن راه اندازي شد.
وي گفت: با ثبت ملاير به عنوان شهر ملي منبت روند رو به رشدي را در اين هنر صنعت به ويژه در توليد و فروش آن شاهد بوديم.
قنبري با اشاره به گراني مواد اوليه و نوسانات نرخ ارز ابراز اميدواري کرد: با حمايت و تلاش مسئولان و به ثبات رسيدن نرخ ارز، بتوانيم روند رو به رشدي را براي ادامه کار اين صنعت داشته باشيم.
2087/7528
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: دستگاه قضایی هم‌سنگر نیروی‌های نظامی- امنیتی و دستگاه‌های اجرایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکم‌فرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر برگزار می‌شود عنوان کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

انتخابات ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک است

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد عنوان کرد: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، گفت: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت:  برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اعلام کرد: 300 قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر