Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@22:48:32 GMT

بیش از 70 درصد متکدیان درگیر اعتیاد هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۲۱۳۶

بیش از 70 درصد متکدیان درگیر اعتیاد هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا گودرزی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان که به منظور بررسی وضعیت اردوگاه نگهداری متکدیان چشمه سفید و تصمیم گیری در ارتباط با جمع آوری و ساماندهی آنان با حضور فرماندار و دیگر ارگان های مربوطه برگزار شد، از وضعیت تکدی گری در جامعه ابراز تاسف کرد.
گودرزی ادامه داد: تکدی گری بر وضعیت اجتماعی و فرهنگی استان تاثیر می گذارد و جلوه نامطلوب بصری آن برای مهمانان و مسافران ناخوشایند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول در خصوص ساماندهی متکدیان گفت: متکدیان پس از غربالگری در صورتی که معتاد و متهاجر باشند به اردوگاه ماده 16 واقع در منطقه سراب نیلوفر منتقل می شوند و افرادی که به دلیل نیاز، تکدی گری را به عنوان حرفه انتخاب کرده اند باید به کمیته امداد ارجاع داده شوند و متکدیانی که دارای سابقه کیفری هستند نیز با واگذاری به دستگاه قضا، به زندان منتقل می شوند.
گودرزی با بیان اینکه ساماندهی اردوگاه کنگاور یکی از مصوباتی بود که در شورای تامین با حضور استاندار و دستگاه های امنیتی بررسی شد، افزود: مصوب شده این اردوگاه بهسازی و ساماندهی شود و برای نگهداری معتادان متهاجر از آن استفاده شود.
گودرزی با تاکید براینکه جمع آوری متکدیان در سال گذشته در کاهش بزه های اجتماعی تاثیرگذار بود ، اظهار داشت: تا فرهنگ سازی نشود و تا زمانی که مردم در زمینه ساماندهی متکدیان مشارکت نکنند نمی توانیم در این زمینه موفق شویم، چرا که به صورت حرفه ای از احساسات مردم استفاده می کنند.
گودرزی افزود: بسیاری از متکدی نمایان، افرادی حرفه ای هستند که براساس شغل کاذبی که دارند بیشتر از یک کارمند متوسط جامعه درآمد دارند که گاه درآمد آنان بالای پنج میلیون تومان در ماه است.
وی معتقد است، کمک ها باید سازمان دهی شده باشد و باید از طریق سازمان های مربوطه و نهادهای خیریه به جامعه هدف برسد.
وی بر کمک سازمان برنامه و بودجه در راستای جذب اعتبارات نیز تاکید کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه یادآور شد، اگر جلسات تیم غربالگری به صورت منظم برگزار شود ، مشکلات اردوگاه ماده 16 و اردوگاه چشمه سفید رفع خواهد شد.
گودرزی یادآور شد، با توجه به اینکه تنها یک محل آن هم اردوگاه چشمه سفید برای نگهداری متکدیان در استان وجود دارد لذا در صورت اعزام افراد جمع آوری شده از طریق فرمانداری های شهرستان های تابعه، شهرداری کرمانشاه به عنوان مدیریت مرکز موظف است نسبت به پذیرش و غربالگری افراد اقدام کند.
در این جلسه مقرر شد گزارش جمع آوری و غربالگری متکدیان از سوی فرمانداری به صورت دوره ای تهیه شود و به دبیرخانه ستاد ارسال شود.
همچنین مقرر شد پس از انجام مراحل غربالگری توسط دستگاه های مربوطه مقررات برخورد قانونی و جدی با متکدیان حرفه ای انجام شود.
7460/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اجتماعی و فرهنگی اعتیاد سازمان برنامه و بودجه شهرداری معتاد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان معتادند

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: براساس آمارهای سال گذشته، تست اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان جمع‌آوری شده، مثبت بوده است. - اخبار استانها -

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در معاونت اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد در دستورکار خود داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 4700 متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: 75 درصد این افراد «آقا»، 19 درصد «بانوان» و 6 درصد هم کودکان زیر 18 سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از 1890 نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از 790 نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای در تهران توسط پلیس آگاهی
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران