Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@11:39:12 GMT

بزودی اتفاقات تازه در صحنه داوری ایران رخ می دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۲۲۹۰

بزودی اتفاقات تازه در صحنه داوری ایران رخ می دهد

طبق قانون قرار است بزودی مراجع قضایی با همکاری دولت، داوری الکترونیکی را تا پایان سال اول قانون برنامه ششم توسعه، اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا ، علی افتخاری، مدیرکل پیشگیری قضایی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نشست بررسی پیش نویس تصویب نامه داوری با اتاق اصناف ایران، افزود: داوری افزایش رضایتمندی اصحاب دعوا را به همراه دارد چون طرفین دعوا، داور را برمی گزینند و از سویی موجب کاهش حجم پرونده ها و به تبع آن کاهش اطاله دادرسی می شود و درحقیقت داوری برای افزایش عدالت قضایی مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان لزوم 6 گام برای ساماندهی داوری گفت: تشکیل کمیته ملی، ترغیب استان ها به تاسیس موسسات داوری، کارگاه های آموزشی، اشتراط داوری در قراردادها از جمله این گام ها به شمار می روند.
مدیرکل پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این قوه با هدف کاهش رجوع مردم به مراجع قضایی مکلف است با همکاری دولت، داوری الکترونیکی را تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه، اجرایی کند؛ بنابراین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از مدت ها قبل این کار را در سطح گسترده شروع کرده است.
افتخاری درباره الکترونیکی شدن کار داوری اظهار داشت: داوران بهتر است در سیستم اینترنتی بر اساس کارکرد و امتیازات خود، از سوی مردم انتخاب شوند؛ یعنی سیستم داوران را بر اساس امتیازاتشان به متقاضی امر داوری معرفی کند.

 داوران اتاق اصناف برخط آموزش می بینند

بر اساس این گزارش حمید هاشمی معاون حقوقی اتاق اصناف ایران هم در این نشست با توضیح چگونگی فعالیت داوری در این اتاق گفت: اتاق اصناف از سال 94 راه اندازی مرکز داوری را شروع کرد و هفت ماه طول کشید تا طرحی برای ارائه به قوه قضاییه ارائه شود.
وی با بیان اینکه طبق این طرح، کل کار داوری از مرحله شروع فرایند و طرح ادعا یا شکایت تا صدور رای، الکترونیکی است، ادامه داد: 14 هزار اپراتور تلفن همراه در این طرح با ما همکاری می کنند و افراد در صورت نداشتن اینترنت همراه می توانند به مراکز این اپراتورها برای طرح دعوا و انتخاب داور مراجعه کنند.
به گفته وی، حتی آموزش داوران هم به صورت برخط انجام می شود. متقاضیان انتخاب داور به سیستم اینترنتی ورود کرده و سیستم نام همه داوران متخصص در آن حوزه را به آنها نشان می دهند و متقاضیان بر اساس رزومه داوران، داور خود را انتخاب می کنند.
در پایان این نشست اعضا، با بررسی نهایی مواد پیش نویس تصویب نامه مرکز داوری اتاق اصناف ایران، مواردی از این تصویب نامه را اصلاح و به منظور نهایی کردن طرح، این پیشنهادات و اصلاحات را به نماینده حقوقی اتاق اصناف ارائه کردند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیرخارجه راهی عشق‌آباد شد/ امیرعبداللهیان: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد

به گزارش خبرآنلاین، ارتقاء همکاریهای دو کشور در خصوص انرژی ،حمل و نقل و ترانزیت در حوزه مناسبات دوجانبه و مبارزه با تروریسم در قالب منطقه ای ازجمله محورهای گفتگوهای وزیر امور خارجه کشورمان ترکمنستان خواهد بود.

امیر عبداللهیان در آستانه این سفر در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس تاکید کرد ‏در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و بمنظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.

روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود.

بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888768

دیگر خبرها

  • کابوس ایران، داور فینال غرب آسیا می‌شود!
  • علیرضا فغانی آقای گل جام ملت‌های آسیا را اخراج کرد | اتفاقات جنجالی سال
  • اسطوره کشتی کچ دنیا به ایران سفر می‌کند؟
  • درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون؛ برای ما VAR بگذارید!
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • (عکس) تصویری تازه از جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • وزیرخارجه راهی عشق‌آباد شد/ امیرعبداللهیان: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!