Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پرایم؛ گزارش‌های منشتر شده از کشور روسیه حاکی از آن است که بازار ارزهای رمزنگار در روسیه با سرعتی زیاد در حال توسعه است تا جایی که کسب و کارهای زیادی در فضای ماینینگ رمز ارزها در روسیه فعال هستند و همین باعث شده تا برخی از کارشناسان عنوان کنند که روسیه در آینده‌ای نزدیک به قطب استخراج رمز ارزها تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بر اساس اعلام مرکز بلاکچین و ارز رمزنگار روسیه (RACIB)  در حال حاضر صنعت ماینینگ ارزهای رمزنگار روسیه با سرعت شتابانی در حال رشد و توسعه است تا جایی که هم اکنون در این صنعت ۷۵۰۰۰ شرکت فعالیت دارند؛ این در حالی است که مقامات روسیه هنوز بحث ارزهای رمزنگار را تعیین و تکلیف نکرده‌اند اما بر اساس شنیده‌های غیر رسمی بیشتر مقامات دولتی و قانون گذاران روس به استخراج رمز ارزها علاقه مند هستند اما در این کشور تمایل خاصی برای وضع قوانین وجود ندارد.
 
آرسنی اشچلسین، مدیر مرکز بلاکچین و ارز رمزنگار روسیه در گفتگویی تاکید کرد که تقاضا برای ارزهای رمزنگار در روسیه افزایش پیدا کرده است و مرکز بلاکچین روسیه  به منظور تسهیل کسب و کارهای مبتنی بر ماینینگ و قانونی سازی این فرایند به صورت کامل در روسیه در ماه جاری قصد دارد تا سیستمی برای ارائه مجوز به ماینرهای ارز رمزنگار ارائه کند تا استخراج ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین به صورت قانونی انجام شود.
 
لازم به ذکر است که یکی از مهمترین دلایل رشد صنعت استخراج بیت کوین و ارز رمزنگار در روسیه بحث ارزان بودن و دسترسی بالای انرژی در روسیه است که باعث شده تا این کشور با کمترین قیمت برق نسبت به سایر کشورهای جهان با هر کیلیوات ساعت ۴ روبل و حتی در برخی مناطق کمتر از ۲.۵ روبل بهترین نقطه برای استخراج رمز ارزها به شمار برود و همین مسئله می‌تواند بخش اقتصادی و مهم جدیدی را در روسیه به عنوان صنعت ماینینگ رقم بزند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه بیت کوین رمزنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مرادی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ماینر هایی که از این طریق کشف و ضبط شود، به مقامات قضائی تحویل داده شده و بر اساس قوانین جدید امحا می‌شوند.

وی با بیان اینکه دومین مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در یاسوج شناسایی شد، گفت: پنج دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز، در بلوار قرنی شهر یاسوج در اقدامی عملیاتی با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

مرادی تصریح کرد: از ابتدای طرح شناسایی و جمع آوری مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز ۸۰ مکان در تعرفه‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی در سطح استان شناسایی شده است.

وی افزود: ۹۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از این مراکز ضبط و به مراجع قضائی تحویل داده شد.

مرادی تصریح کرد: این مرکز در یک واحد مسکونی برای نوبت دوم اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج غیر مجاز رمز ارز کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف به شبکه، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود، گفت: هم استانی‌ها می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز در سامانه " سمات" شرکت توانیر، ثبت کنند.

کد خبر 6097165

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • ویدیو کامنت| بیت‌کوین بده خانه بخر!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • چرا جدیدترین عضو بلادلاین برای همه یک سورپرایز بود؟/ اخبار WWE
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال