Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود 70 تا 80 درصد از تالاب بین‌المللی شادگان خشک شده و در حال حاضر از هیچ رودخانه‌ای آبی وارد این تالاب نمی‌شو همچنان فاضلاب وارد تالاب بین‌المللی شادگان می‌شود

«رحیم مجدمی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با اشاره به رهاسازی محدود حقابه تالاب شادگان از سد رامشیر در ماه‌های گذشته اظهار داشت: رهاسازی حقابه تالاب شادگان از سد رامشیر با دبی 70 مترمکعب بر ثانیه حدود سه ماه پیش و برای مدت کوتاهی انجام شد که در آن زمان با آن وضعیت دبی، آب به تالاب شادگان نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی آب به صورت کامل به نخیلات شادگان هم نرسید.

وی با اشاره به ورود فاضلاب به تالاب شادگان تصریح کرد: همچنان فاضلاب وارد تالاب بین‌المللی شادگان می‌شود اما تصفیه‌خانه‌ای جهت تصفیه فاضلاب در شادگان در حال احداث است که احتمالا تا آخر سال تکمیل می‌شود. البته با احداث تصفیه‌خانه نیز تصفیه فاضلاب از نظر شیمیایی امکان‌پذیر نیست و همچنان مواد شیمیایی به تالاب خواهد ریخت. با تصفیه فاضلاب‌ها تنها آلودگی برطرف می‌شود و می‌توانیم از این آب برای آبیاری فضای سبز یا نخیلات خارج از شهر استفاده کنیم.

مجدمی با اشاره به ورود پساب‌های مزارع نیشکر به تالاب شادگان جهت آبیاری این تالاب عنوان کرد: امسال به دلیل کم بودن آب رودخانه کارون، سهمیه آب شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر حدود 40 درصد کم شد که در پی آن، پساب‌های نیشکر کمتری وارد تالاب شد و تقریبا بیشتر نقاط تالاب خشک شد و شاهد آتش‌سوزی در تالاب نیز بودیم. در حال حاضر وضعیت تالاب شادگان رضایت‌بخش نیست و حدود 70 تا 80 درصد این تالاب خشک شده است.

 اخیرا آبیاری در مزارع نیشکر بیشتر شده  و با پایان تابستان تبخیر آب نیز کمتر می‌شود و وضعیت تالاب نیز کم‌کم بهتر خواهد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند

محمد محمودی  با اشاره به این که چند بال فلامینگو بعد از انتظار چند ماهه و با تاخیر وارد تالاب صالحیه شده‌اند، اظهار کرد: فلامینگو‌ها اوایل بهار هر سال وارد تالاب صالحیه می‌شدند و از آنجایی که امسال این اتفاق نیفتاد، تصور بر این بود که دیگر نمی‌آیند ولی خوشبختانه طی چند روز گذشته شش بال از این پرندگان مهاجر اطراف این تالاب مشاهده شده است.

 

وی ادامه داد: با ورود این فلامینگوها، نگرانی دوستداران محیط زیست مبنی بر عدم حضور مهمانان همیشگی تالاب صالحیه در این محدوده رفع شد.

 

این مسئول اضافه کرد: این فلامینگو‌ها معمولاً تا اواخر اردیبهشت در تالاب باقی می‌مانند و بعد از آن مسیر مهاجرت خود را ادامه می‌دهند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به بارش‌های زمستان سال گذشته و نوروز امسال شاهد احیای دوباره تالاب صالحیه هستیم و به نظر می‌رسد این تالاب تا اوایل خرداد ماه آب داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است