Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@18:13:14 GMT

ربات‌ها در پیری عصای دستتان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۲۶۹۴

ربات‌ها در پیری عصای دستتان می‌شوند

در مبتلایان به زوال عقل پدیده‌ای به نام سندرم Sundowner وجود دارد که پریشانی، گیجی و اضطراب بعدازظهر تا شب را به همراه دارد. دلیل آن ناشناخته بوده و اختلال در ریتم شبانه‌روزی، تغییر در میزان نور، اضطراب ناشی از فعالیت‌های انتهایی روز و نوسانات هورمونی بخشی از نظریه‌های مطرح‌شده در این زمینه هستند.

درنهایت تجربه ناخوشایندی هم برای بیماران و هم برای پرستاران ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اغلب نیز در بیمارستان‌ها و مراکز روان‌درمانی از دارو‌های آرام‌بخش برای حل مشکل استفاده می‌شود، اما در سال‌های اخیر ژاپنی‌ها رباتی را برای این کار به نام paro ایجاد کرده‌اند که بتواند نقش آرام‌بخش را بازی کند.

موسسه ملی علوم و فناوری‌های پیشرفته ژاپن بیش از یک دهه روی توسعه Paro وقت صرف کرده است. این ربات سال ۲۰۰۴ رونمایی شد و در بسیاری از مناطق جغرافیایی جهان استفاده می‌شود تا بتواند نقش یک حیوان خانگی را برای افراد سالمند و مبتلایان به زوال عقل بازی کند.

«پارو» ۶ هزار دلاری برای مبتلایان به زوال عقل در نقش معجزه وارد عمل شده و البته این ربات گران‌قیمت در دسترس همه نیست.

«ساندرا پترسون» پروفسور پرستاری در دانشگاه تگزاس بیمار مبتلابه زوال عقل پیشرفته داشت که ۸ سال حرف نزده بود، اما با دیدن «پارو» به او گفت: دوستت دارم!

پارو بعد از لمس شدن حرف می‌زند و مانند طوطی سخنگو عمل می‌کند و اگر با وی به‌آرامی صحبت کنید به‌سوی شما سوق پیدا می‌کند.

نیاز به غذا یا راه رفتن (مانند حیوان خانگی) ندارد و در هر زمان از ساعات شبانه‌روز گوش‌به‌فرمان شماست. بیمار نشده و حواس‌پرت هم نمی‌شود و وظیفه اصلی خود یعنی در مرکز توجه قرار گرفتن را به‌خوبی انجام می‌دهد.

پاروی ۵۶ سانتی‌متری مانند یک نوزاد ۲.۷ کیلوگرم وزن دارد و با توسعه هوش مصنوعی روی آن می‌تواند به چنین بیمارانی کمک فراوانی کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فناوری ربات آلزایمر سالمندان هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • عصای جادویی جود: توپ طلا برای آقای شماره 5
  • عصای جادویی جود: رزرو توپ طلا برای شماره 5