Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه مرآة الجزیره ؛ شیخ حسن الصالح یکی از علمای دینی مخالف رژیم سعودی، حمله رژیم آل سعود به حسینیه ها و مراسم عزاداری سید الشهدا (علیه السلام) را به شدت محکوم کرد.

شیخ حسن الصالح از شهروندان شیعه عربستان ساکن منطقه القطیف خواست در پاسخ به تجاوزگری های رژیم سعودی به حسینیه ها و تکیه های عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) و در راه اهداف و شعائر این امام همام در مقابل رژیم سعودی بایستند و ایثارگری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اقدام رژیم سعودی را در برچیدن تکیه های عزاداری و محدود کردن حسینیه ها و ممانعت از پخش صدای عزاداری مجالس حسینی در حسینه های القطیف، محکوم کرد، زیرا مقامات سعودی با نظامیان سرتاپا مسلح و پشتیبانی خودروهای زرهی به استقبال عاشورای امام حسین (ع) رفته اند. بنابراین چنین اقدامات شدیدی از چهره طایفه گرایانه رژیم سعودی پرده بر می دارد.
شیخ حسن الصالح در پیام تلویزیونی خطاب به شیعیان ساکن منطقه القطیف، مقایسه ای بین یاری نرساندن مردم به امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا و حمله نظامیان سعودی به شعایر حسینی در القطیف و تهدیدهای خالد الصفیان استاندار القطیف علیه عزاداران و هیئت امنای هیئت های حسینی، انجام داد و این دو را شبیه به هم دانست.
وی خطاب به مردم القطیف گفت: ای مردم القطیف سلمان بن عبدالعزیز و فرزند فاسدش همان یزید زمان هستند، آنها به عبید الله بن زیاد زمان که استاندار القطیف است دستور می دهند به مجلس و حسینیه های امام حسین علیه السلام تعدی و تجاوز کند و بسیاری از تکیه های حسینی را ویران کند و دستور بدهد صدای عزاداری سید الشهدا از حسینیه ها پخش نشود. وی افزود: من به فرزندان و خانواده های مان در القطیف می گویم اگر مراسم عزاداری امام حسین را یاری نرساندیم و در برابر تجاوزهای استاندار القطیف سکوت اختیار کنیم باید بدانیم که با سکوت خود یزید و ابن زیاد را در به شهادت رساندن امام حسین علیه السلام یاری کرده ایم.
وی همچنین افزود: پذیرفتن و رضایت به تعطیلی تکیه ها و حسینیه ها گام اولی است که در راستای اهداف شوم دیگری برداشته می شود. اهدافی که طی آن همه حسینیه ها بسته خواهد شد، از اینرو در اینصورت محرم سال آینده باید شاهد اقدامات برنامه ریزی شده دیگر رژیم باشیم به طوری که منبرها و مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام به مجالس مدح یزید و ابن زیاد تبدیل خواهد شد. 
شیخ حسن الصالح همچنین افزود: اقداماتی که امروز رژیم سعودی در القطیف انجا می دهد دقیقا شبیه اقداماتی است که صدام، در زمان دیکتاتوری خود در عراق انجام داد به طوری که ابتدا حسینیه ها را تعطیل کرد و در نهایت به هدف قرار دادن مرقد مطهر امام حسین علیه السلام اقدام کرد.
شیخ الصالح با اشاره به تجاوزگری ها و تعدی های مقامات سعودی در منطقه العوامیه در محرم سال گذشته گفت: زمانی که مزدوران سلمان و محمد بن سلمان جنگ جنایتکارانه خود را در العوامیه آغاز کردند، گفتیم سکوتی که همه در برابر این جنایتها اختیار کردند و تنها نظاره گر بودند آثار خطرناکی در آینده خواهد داشت، وی افزود: جنگ با شعایر حسینی تنها نتیجه سکوت در آن زمان نخواهد بود ، بلکه این اولین نتیجه آن است و روزی فرا می رسد که همه را یکی پس از دیگری خواهند کشت.
وی خطاب به مردم القطیف گفت: بدانید حسینیه ها و تکایای شما در واقع در زمان تخریب حسینیه های العوامیه ویران شده است.
وی همچنین با انتقاد از برخی عالمان دینی درباری، از همه مردم خواست در کنار این نوع علما که شبیه به شریح قاضی هستند نباشند زیرا شریح قاضی از کسانی بود که به عبید الله ابن زیاد کمک می کرد. وی افزود: امسال سال امتحان و ثبات و ایثارگری برای شعایر و اهداف امام حسین (ع) است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عربستان قطيف حمله حسينيه الصالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

به گزارش قدس آنلاین، امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

خاطر نشان می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در کشورهای مالی، گامبیا و سودان و نیز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • گیلان در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
  • ‌مداحی حاج مهدی رسولی در سالروز شهادت امام ‌صادق(ع) + فیلم