Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@04:49:04 GMT

ضرب و شتم نژادپرستانه یک ایرانی در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۲۷۶۶

ضرب و شتم نژادپرستانه یک ایرانی در آلمان

به گزارش پارس نیوز، 

شهر کمنیتس واقع در ایالت زاکسن در شرق آلمان بار دیگر عرصه خشونت‌های راست‌گرایان علیه مهاجران بود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس ایالت زاکسن قرار بازداشت ۶ نفر از اعضای گروهی موسم به مجاهدان را صادر کرد. این گروه دست کم ۱۵ عضو دارد که شش نفر از راست‌گرایان افراطی اواخر وقت جمعه شب شرکت کنندگان در یک جشن تولد با حضور نوجوانان مهاجر و آلمانی را تهدید کردند که در نتیجه این درگیری یک جوان ۲۶ ساله ایرانی به صورت سطحی زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه که مجوز ندارد در شهر می‌گشتند و از افرادی که به زعم آنان بیگانه بودند، درخواست کارت شناسایی می‌کردند.

نیرو‌های پلیس مستقرگروه‌های راست افراطی در کمنیتس در چند هفته اخیر و پس از آن که یک مرد ۳۵ ساله در نزاع با دو مهاجر سوری و عراقی کشته شد به طور گسترده و منظم تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده‌اند.

در جریان درگیری چند هفته پیش در شهر کمنیتس، صد‌ها نفر به مرکز شهر آمدند. رسانه‌های محلی اعلام کردند که در میان تظاهرات‌کنندگان افرادی بودند که علیه «جرایم اتباع خارجی» در کشور شعار می‌دادند. همچنین شعار «ما یک ملت هستیم» هم شنیده شده است. این شعاری است که در محافل راست‌گرایان افراطی از جمله جنبش افراطی «پگیدا» علیه حضور اتباع بیگانه سر داده می‌شود.

حضور شمار زیادی پناهجو در آلمان یکی از مواردی است که به ویژه از جانب افراط‌گرایان مورد انتقاد قرار گرفته است و احزاب افراطی وقایعی مانند آنچه اخیرا رخ داده را به اسبابی برای آشوب و تنش در شهر‌های مختلف آلمان تبدیل کرده‌اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آلمان تولد آلمان ایران تولد خشونت رسانه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، تأکید کرد اتهامات مطروحه در پرونده علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار بوده و طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • تعرض شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی به رهبری خاخام افراطی
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان/ صعود دانش‌آموزان ایرانی مسجل شد