Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست‌خارجی - همشهری آنلاین:
معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکهنمایندگان در جریان ضرورت‌های پیوستن به لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی ترورسیم قرار گرفته‌اند گفت: پیوستن به این کنوانسیون از ضرورت‌های غیر اجتناب کشور است.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص رایزنی برای بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم در مجلس و پیوستن به آن گفت: لایحه الحاق به کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب کشور است که ما برای رفع بخشی از مشکلات بانکی به پیوستن به آن نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه مشکلات بانکی به تحریم‌ها ربطی ندارد، اظهار داشت: برای ساماندهی بانک‌ها و مراودات بانکی، شفاف‌سازی و ارتباط‌گیری با بانک‌های بزرگ به قوانینی از این جنس نیاز داریم. بررسی این لایحه با تصمیم مجلس دو ماه مسکوت ماند که زمان آن به پایان رسیده است و امیدواریم این لایحه در مجلس مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد و رای بیاورد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ادامه داد: شفاف‌سازی مناسبات بانکی و مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی قبل از دولت‌های یازدهم و دوازدهم هم به عنوان یک ضرورت مورد توجه بوده و اقدام در این باره ربطی به برجام ندارد.

امیری با اشاره به رایزنی و گفت‌وگو با نمایندگان برای رای به این لایحه تصریح کرد: در جریان بررسی این لایحه در ماه‌های گذشته با نمایندگان در این باره رایزنی شده و نمایندگان در جریان ضرورت‌های پیوستن به آن قرار گرفته‌اند. با این حال در صورتی که آنها در این باره سوالات و ابهاماتی داشته باشند، بنده، وزیر امور خارجه، رییس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی آماده توضیح دادن، رفع ابهام و شنیدن نظرات و دغدغه‌های نمایندگان هستند.

در همین زمینه: مجلس و مجمع بررسی می‌کنند؛ ایرادات لوایح پالمرمو و مبارزه با پولشویی تعیین تکلیف لایحه الحاق به CFT به هیئت رئیسه مجلس واگذار شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد