Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت وزیران در جلسه عصر امروز آیین‌نامه بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی را اصلاح کرد. ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، گزارش تحولات در حوزه آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش وزیر آموزش و پرورش به هیئت وزیران، نرخ باسوادی (10 تا 49 سال) در 5 سال گذشته از حدود 76 درصد به 82 درصد و نرخ پوشش دوره ابتدایی از 90 درصد به حدود 95 درصد افزایش یافته است.

همچنین نرخ تحت پوشش دوره پیش‌دبستانی که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی نظام آموزشی تلقی می‌شود، در 5 سال گذشته از 12 درصد به 77 درصد افزایش چشم‌گیری را شاهد بوده است.

آمارها نشان می‌دهد شاخص‌های آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های دولت یازدهم و دوازدهم با تلاش‌های به عمل آمده، بهبود قابل توجهی را شاهد بوده است؛ به نحوی که تعداد پذیرفته‌شدگان در آزمون سراسری سال‌جاری در رشته‌های پزشکی، روانپزشکی و داروسازی بالغ بر 155 نفر بوده‌اند (که در سال گذشته 66 نفر در این رشته‌ها پذیرفته شده‌اند).

همچنین استان سیستان و بلوچستان که در کنکور سراسری سال 92 رتبه آخر را در کشور داشت، با 6 رتبه بهبود، به رتبه 26 ارتقا یافته است.

دولت در ادامه، از مجلس شورای اسلامی خواست تا کار بررسی و رسیدگی به لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در اولویت قرار دهد.

همچنین با تصویب هیئت وزیران، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسویه مطالبات و بدهی‌های دولت با اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی از طریق صدور اوراق اسناد تسویه خزانه اصلاح شد.

انتهای پیام/

R1011202/P1011199/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم جلسات هیئت دولت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم جلسات هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد