Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در سرمقاله خود با عنوان «اعتراف زودهنگام آمریکا به شکست»، سخنان ضد ایرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل را اعتراف زودهنگام آمریکا به ناکامی در برابر نفوذ بالای ایران در منطقه توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است: جنگ ایران و آمریکا به طور چشمگیری در حال انتقال به عرصه عراق است و دولت آمریکا با همتای ایرانی خود به گونه‌ای برخورد می‌کند که گویی ایران، حاکم واقعی عراق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«عبدالباری عطوان»، سردبیر رای الیوم و نویسنده این یادداشت آورده است: چیزی که ما را به این نتیجه می‌رساند هشدار رسمی کاخ سفید است که دولت ایران را مسئول هرگونه حمله‌ای از سوی شبه نظامیان تحت حمایت تهران علیه اتباع یا منافع ایالات متحده در عراق می‌داند.

رای الیوم در ادامه به اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده و اتهام او به دخالت ایران در اقدامات اخیر علیه سفارت یا کنسولگری آمریکا در عراق اشاره کرد و نوشت که بیانیه کاخ سفید در متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به کنسولگری آمریکا در بصره بسیار سطحی است، چون خود کنسولگری ایران در همین شهر هم از سوی معترضانی که شعارهای ضد ایرانی سر می‌دادند به آتش کشیده شد و دفاتر  و ساختمان‌های احزاب حامی ایران هم مورد حمله قرار گرفت و حتی برخی در داخل عراق آمریکا و عربستان را پشت این حملات دانستند.

عطوان اظهار داشت: واقعیتی که به سختی می‌توان از آن گذشت یا انکارش کرد این است که آمریکایی که تاکنون بیش از دو تریلیون دلار در جنگ خود در عراق از دست داد و با شکست از آن خارج شد در مرحله پسا خروج از عراق هم به نفع طرفداران ایران متحمل باخت شد و شانس نامزد اصلی او برای تشکیل دولت آتی عراق بسیار سریع کاهش یافت در مقایسه با گروه سیاسی که متحدان ایران را شامل می‌شود.

رای الیوم تاکید کرد: حمله شدید نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران و تهدید آن به تشدید محاصره بخصوص با ممانعت از صادرات نفت ایران در نوامبر آینده و تکمیل حلقه‌های تحریم این کشور ، چیزی از واقعیت موجود را عوض نمی‌کند و منظور از این واقعیت گسترش نفوذ سیاسی و نظامی ایران در منطقه خاورمیانه در مقابل افول نفوذ آمریکاست.

این روزنامه آورده است: آمریکا ایران را در عراق و سوریه تهدید می‌کند و آن را از هر حمله ای به اتباع خود در عراق و فلسطین اشغالی برحذر می‌دارد، این تهدیدها نقطه ضعف آمریکا و نه نقطه قوت آن است و در هرحال موضوع تازه ای نیست، چیزی که هیلی و ترامپ درک نمی‌کنند این است که شش هزار نظامی آمریکایی در عراق و دو هزار نفر دیگر هم در سوریه هستند که گروگان نیروهای ایرانی و دیگر گروه‌های عراقی متحد تهران شمرده می‌شوند.

عطوان در پایان آورده است: آمریکا در عراق شکست خورد و بزودی نتایج جنگ‌هایش در سوریه، لیبی، یمن و افغانستان هم چیزی جز باخت نخواهد بود آن هم به دلیل خود بزگ بینی، سیاست‌های احمقانه نژادپرستانه آن و تهدیدهایی که گهگاه برای عقده گشایی از ناکامی‌های خود به زبان می‌راند.

انتهای پیام/ص

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اما ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان، ماشین‌های جنگی پیشرفته آمریکایی را زمین گیر کرد و شکستی مفتضحانه را برای این کشور رقم زد.  

حمله ای که هدف از آن آزادی جاسوسان سفارت آمریکا بود و شب و روز برای اجرای آن نقشه کشیده‌ بودند.

 گروه ویژه ۱۳۲ نفره‌‌ی آمریکایی که به دلتا فورس معروف بودند در عملیاتی با اسم پنجه عقاب وارد صحرای طبس شدند.

البته در این میان خائنان داخلی هم برای نابودی اسناد خیانت و جاسوسی آمریکایی‌ها بیکار ننشستند.

واقعه طبس که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز بود که  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی در دولت جیمی کارتر آن را یکی از عوامل مهم شکست کارتر در انتخابات و موجب یاس و ناامیدی ملی عنوان کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل