Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:58:19 GMT

طرح گذر فرهنگی در نیشابور تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۴۲۸۳

طرح گذر فرهنگی در نیشابور تصویب شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح 'گذر فرهنگی' برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در فضای شهر در راستای تقویت روحیه انسجام اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت به نحوی که به بالندگی نگرش فرهنگی بیانجامد در نیشابور به تصویب رسید.

محمد جعفر مروارید روز یکشنبه در مراسم معرفی رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: برای اجرای این طرح شهرستانهایی مانند نیشابور که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیتهای ویژه داشته اند در اولویت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با اجرای این طرح شهروندان با مراجعه به برنامه 'گذر فرهنگی' به مجموعه کامل رویدادهای فرهنگی، هنری مانند سینما، تئاتر، موسیقی، شعرخوانی، داستان خوانی و نشست های فرهنگی دسترسی خواهند داشت.
وی گفت: رایزنی هایی با شهرداری نیشابور، شورای شهر و نمایندگان انجام شده تا این طرح در یک مکان مناسب جهت برآورده ساختن مجموعه ای از نیازهای فرهنگی شهروندان و گفت و گوهای فرهنگی در یک مجموعه متمرکز اجرا شود.
مروارید افزود: این طرح یک برنامه ملی است که وزارت ارشاد پیگیر اجرای آن بوده و یک رویداد نوین برای جوانان و اصحاب فرهنگ و هنر است و برای اجرایی شدن آن پیگیر جلب مشارکت جمعی از هنرمندان با نگرش های مختلف در این طرح هستیم.
وی اظهار داشت: ظرفیتهای نیشابور در حوزه شعر و ادب و تاثیر آن بر تمدن ایرانی اسلامی بر کسی پوشیده نیست و با توجه به تاریخچه فرهنگی و حضور نسل جوان، آینده روشن در انتظار نیشابور است.
وی گفت: رمز موفقیت یک مدیر توجه به تکثر سلایق و همه طیفهاست و هیچ هنرمندی نباید به دلیل طرز فکر و اندیشه حذف شود و باب گفت و گو برای همه سلایق باید گشوده شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: مجتمع فرهنگی افلاک نما در نیشابور به زودی تکمیل شده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و احداث کتابخانه سبز در نیشابور نیز نیاز به پیگیری بیشتر دارد.
در این مراسم از زحمات عباس کرخی رئیس قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور قدردانی و غلامحسین علیپور به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گذر فرهنگ اداره ارشاد نيشابور شهرستان نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان