Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – هم‌زمان با انتقاد وزير امور خارجه ايران از بستن حساب توييتري کاربران واقعي ايراني و آزاد گذاشتن ربات‌هايي که در جهت ترويج پروپاگانداي `تغيير نظام` فعاليت مي‌کنند، سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن گفت: توييتر بايد به درخواست دکتر ظريف براي بستن اين حساب‌هاي جعلي اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش روز يکشنبه ايرنا، بعيدي نژاد با انتشار پيامي در صفحه تلگرامي‌اش نوشت: زمان کوتاهي پس‌ازآن که دکتر ظريف به واقعيت تلخ وجود شبکه‌ي گسترده‌ي توليد و تکثير توئيت هاي جعلي اشاره نمودند، ‏شبکه کانال چهار انگليس و شبکه الجزيره برنامه‌هاي مستندي پخش کردند که چهره‌ي پنهان اين واقعيت تلخ را افشا کرد.
وي افزود: بر اساس اين گزارش‌ها، سازمان منافقين به‌عنوان اولويت کار تشکيلاتي خود و با بهره‌گيري از پيشرفته‌ترين فنّاوري‌هاي اطلاعاتي که از سوي آمريکا و اسرائيل و به هزينه عربستان در اختيار اين سازمان در پايگاه اشرف در آلباني قرارگرفته است، به هزار و پانصد عضو خود مأموريت داده است که در کاري تمام‌وقت روزانه ميليون‌ها پيام در قالب هشتگ هاي براندازانه با هويت‌هاي جعلي توليد و در شبکه‌هاي مجازي تکثير کنند.
سفير کشورمان اضافه کرد: با مستند شدن اين واقعيت ضمن آنکه از تمامي کاربران فضاهاي مجازي انتظار مي‌رود در برخورد با هشتگ هاي براندازانه هوشياري بيشتري به خرج دهند، به‌ويژه از توييتر نيز درخواست مي‌شود که به درخواست رسمي دکتر ظريف در چارچوب وظيفه‌ي قانوني خود به بستن اين حساب‌هاي جعلي اقدام کند.
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان امروز در صفحه توييتر خود خطاب به مديرعامل اين شرکت درباره بستن حساب کاربران واقعي ايراني اعتراض کرده و نوشته است: توييتر حساب کاربران واقعي ايراني شامل مجري‌هاي تلويزيوني و دانشجويان را با فرض اينکه که بخشي از يک عمليات نفوذ هستند بست. چطور است به روبات‌هاي واقعي! در تيرانا (آلباني) که برنامه تبليغي تغيير رژيم در ايران را نشخوار مي‌کنند و از واشنگتن هدايت مي‌شود، نگاهي بيندازيد؟
شبکه 4 انگليس با پخش مستندي درباره فعاليت‌ها و چگونگي تلاش منافقين براي ضربه زدن به‌نظام جمهوري اسلامي ايران، نشان داد که چگونه اعضاء اين گروهک تروريستي از طريق فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي به جوسازي عليه ايران در داخل پرداخته و تلاش مي‌کنند تا وانمود شود که مردم داخل ايران طرفدار سرکرده اين گروهک بوده و دست به اعتراض زده‌اند.
فردي بانام مستعار حسن که پيش‌تر در اين گروهک فعاليت داشته در گفت‌وگو با شبکه چهار انگليس عنوان کرد که مسئوليت او ايجاد حساب‌هاي تقلبي و ترند کردن پيام‌هايي در حمايت از اين گروه تروريستي بوده است.
او گفت: هدف ما اين بود که نشان دهيم مردم ايران حامي سرکرده اين گروهک (مريم رجوي) هستند.
در اين مستندليندزي هيلسام خبرنگار اين شبکه تلويزيوني براي تحقيق درباره فعاليت منافقين به کشور آلباني سفرکرده و تلاش مي‌کند تا از اردوگاه تازه تأسيس اين گروهک گزارش تهيه کند.
بر اساس اين گزارش، اردوگاه منافقين در منطقه‌اي روستايي واقع در خارج از شهر مانز بوده که پيش‌تر براي نگهداري آوارگان و پناه‌جويان مورداستفاده قرارگرفته است. اين اردوگاه اکنون حدود دو هزار و پانصد عضو منافقين را در خود جاي‌داده و تحت حفاظت دستگاه‌هاي امنيتي دولت آلباني قرار دارد.
از نکات قابل‌توجه در اين گزارش زماني است که خبرنگار شبکه چهار انگليس براي تهيه گزارش به اردوگاه منافقين رفته و با برخورد خشن مقام‌هاي آلباني مواجه مي‌شود. وي حتي پس از ارائه کارت خبرنگاري خود اجازه ورود به داخل کمپ را پيدا نکرده و به جاسوسي متهم مي‌شود.
خبرنگار شبکه چهار با تعجب مي‌پرسد: اما اينجا آلباني است و درک اين مساله که چرا نمي‌توان به اردوگاه نزديک شد دشوار است. وي ادامه داد که بر اساس تدابير امنيتي، غير از اعضاء اين گروهک ساير افراد قادر به نزديک شدن تا شعاع چند صد متري اردوگاه نخواهند بود.
گزارش شبکه 4 انگليس هدف نهايي منافقين را ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران عنوان کرده و اضافه مي‌کند که آن‌ها از طريق پرداخت رشوه به نزديکان دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا سياست ضد ايراني کاخ سفيد را طراحي مي‌کنند. اين گزارش با پخش بخش‌هايي از اظهارات جان بولتون مشاور امنيت ملي کاخ سفيد در نشست سال گذشته منافقين نشان مي‌دهد که او تأکيد کرده است: سياست کاخ سفيد بايستي تغيير حکومت در ايران باشد.
اين گزارش در ادامه مي‌افزايد که اين گروه تروريستي يک نحله به‌اصطلاح ديني است که از طريق شستشوي مغزي اعضاء خود سلفي گري را رواج مي‌دهد. اين گروه همچنين افرادي که قوانين را زير پا گذاشته زنداني مي‌کنند.
بخش ديگري از اين مستند به‌مرور جنگ ايران و عراق پرداخته و يادآور مي‌شود که اعضاء اين گروه با حضور در صف سربازان رژيم بعث عليه کشور خود مبارزه کرده‌اند. ازاين‌رو به گفته شبکه چهار انگليس، ايراني‌ها اين افراد را خيانت‌کار تلقي مي‌کنند.
اين گزارش در پايان اشاره مي‌کند که گروهک منافقين بيشتر از آنکه براي جمهوري اسلامي ايران يک تهديد باشد براي خودش تهديد به شمار مي‌رود. به گفته شبکه 4 انگليس اعضاي اين گروه پا به سن گذاشته و نسل جديدي در کار نخواهد بود.
افزون بر اين، اخيراً شبکه الجزيره برنامه‌اي تلويزيوني با موضوع ربات‌هايي که حساب‌هاي کاربري جعلي براي مقاصد ضد ايراني توليد مي‌کنند، پخش کرده است.
اروپام ** هـ ن **1859
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی

روزنامه فرهیختگان نوشت: سرویس جهانی بی‌بی‌سی روز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت ماه) با تکیه بر اسنادی که به تعبیر این رسانه «بسیار محرمانه» خوانده شده، گزارشی از نحوه درگذشت نیکا شاکرمی منتشر کرد. نیکا شاکرمی نوجوان ۱۶ ساله‌ای بود که رسانه‌های فارسی‌زبان ضد‌ایران، در نخستین روز‌های ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱، از او به عنوان یکی از کشته‌شدگان اعتراضات در تهران نام بردند.

مقامات قضایی و امنیتی با استناد به محل درگذشت این فرد و همچنین گزارش پزشک قانونی، ضمن رد اظهارات رسانه‌های ضد‌ایران، «سقوط از ساختمان» را علت مرگ شاکرمی معرفی کردند. با این وجود، اما چند تصویر از حضور شاکرمی در اعتراضات و ویژگی‌های شخصیتی مادر و خاله شاکرمی، فضای مناسبی را در اختیار شبکه‌های ضد ایران برای دمیدن بر آتش اعتراضات در ایران با هدف سرنگونی حکومت داده بود. 

دوشنبه دهم اردیبهشت، سرویس جهانی بی‌بی‌سی، روایت جدیدی از درگذشت نیکا شاکرمی منتشر کرد که با وجود تلاش‌های فراوان، رد این تناقضات در آن بسیار مشهود است. برخلاف دفعات قبل، این بار یک رسانه بین‌المللی و آن هم با استناد به اسنادی که آنها را «بسیار محرمانه» می‌خواند، به ماجرا ورود کرده است. این موضوع به اندازه‌ای عجیب بود که دویچه‌وله فارسی درباره آن نوشته «این اولین‌بار است که یک رسانه بین‌المللی با استناد به سندی محرمانه چنین گزارشی را منتشر می‌کند.»

بی‌بی‌سی ادعا کرده این گزارش «بخشی از یک پرونده ۳۲۲صفحه‌ای» درباره معترضان بوده است. این رسانه هرچند مدعی محرمانه بودن این سند است، اما در گزارشش به «تناقض‌های موجود در اسناد» نیز اشاره کرده. به عنوان نمونه، بی‌بی‌سی اذعان داشته در سندی که تحقیقاتش روی آن «متمرکز» شده، «حاوی چند تناقض» بوده است. بی‌بی‌سی نوشته: «به عنوان مثال، نیروی انتظامی «ناجا» که در این گزارش نقل شده، در آن زمان به «فراجا» معروف» بوده است. 

در حالت معمو‌لی نه‌تن‌ها یک رسانه بین‌المللی که حتی رسانه‌های محلی نیز حاضر به انتشار سندی با چنین اشتباه فاحشی نخواهند شد. آن‌طور که سرویس جهانی بی‌بی‌سی اذعان داشته، این تنها یکی از تناقضات این سند بوده است، اما بی‌بی‌سی برای توجیه انتشار این گزارش، مدعی شده مفاد اسناد را با فردی که بی‌بی‌سی آن را «افسر اطلاعاتی سابق ایران که به آرشیو سپاه پاسداران دسترسی داشته» معرفی کرده، به اشتراک گذاشته و این فرد صحت گزارش را تایید کرده است! 

انتشار این گزارش با چنین اسنادی حتی باعث شده برخی رسانه‌های فارسی‌زبان ضد‌ایران که چندان نیز حرفه‌ای نیستند، با محتوای بی‌بی‌سی فاصله خود را حفظ کنند. دویچه‌وله فارسی پس از انتشار بخشی از این گزارش نوشت «به طور مستقل امکان راستی‌آزمایی این گزارش را ندارد.»

چنین خطای فاحشی آن هم از رسانه‌ای به قدمت سرویس جهانی بی‌بی‌سی، از دو حالت خارج نیست؛ یا این پروژه دستپخت سرویس‌های امنیتی غربی است و یا اینکه باید این گزارش پوست موز یک گروه نفوذی باشد که زیر پای بی‌بی‌سی انداخته شده است. نباید فراموش کرد اسفند سال گذشته یک گروه هکری که مدعی هک سامانه‌های مربوط به قوه قضائیه بود، اسنادی را منتشر و ادعا کرد که دو سند آن مکاتبه در طبقه‌بندی «سری» وزارت اطلاعات با دادستان عمومی و انقلاب تهران برای خروج برخی کارمندان دو شبکه معاند تلویزیونی «ایران اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی فارسی» از فهرست کارکنان ممنوع‌المعامله این دو شبکه ضد‌ایرانی است. شبکه‌ای که چنین اطلاعات مخدوش و متناقضی را در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده، بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی دست به کار شد و با استفاده از لشکر سایبری‌اش، به صورت پرحجم سعی در بازنشر گسترده این گزارش کرد.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی
  • چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • واکنش کیهان به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی: جعلی است و ارزش جواب ندارد
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند