Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:53:51 GMT

کمبود روغن نداریم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۵۱۴۳

با وجود آنکه برخی از شرکت‌های پخش، از کمبود عرضه روغن در روزهای آینده خبر می‌دهند، این موضوع از سوی رییس انجمن صنایع روغن رد شد و تنها مشکل این صنعت با وجود دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، گرانی مواد اولیه برای بسته‌بندی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در ماه‌های اخیر عرضه مواد خوراکی با کاهش و افزایش قیمت روبرو شد که مسئولان امر دلیل این موضوع را افزایش قیمت مواد بسته‌بندی و کاهش توزیع این مواد عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این محصولات که با افزایش قیمت چندباره انجام شد محصولات تولیدی کارخانه‌های روغن نباتی و روغن مایع بود.

با کمبود و افزایش قیمت مواد اولیه قوطی‌های پلاستیکی برخی تصمیمات دولتی برآن بود تا مواد اولیه تولیدات پلاستیکی که توسط پتروشیمی‌ها تولید می‌شود در وهله اول در بازار داخلی عرضه شود و با رفع نیاز بازار داخلی مابقی محصولات به بازار صادراتی اختصاص یابد.

فروشندگان سطح شهر در ماه‌های اخیر بارها اعلام کردند که توزیع روغن با کمبود مواجه شده و با این کمبود عرضه قیمت روغن رشد داشته است. در روزهای گذشته برخی از گفته‌ها حکایت از آن داشت که قرار بر آن است تا میزان عرضه روغن برای بار دیگر کاهش یابد و این گفته به دلیل آن بود که برخی از شرکت‌های پخش به واحدهای فروش سطح شهر اعلام کرده بودند اگر روغن به روز و به صورت نقدی خریداری نکنید در روزهای آینده روغنی برای خرید وجود نخواهد داشت.

سعید درخشانی - رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران - به ایسنا گفت: عرضه محصولات روغن در سطح شهر مناسب است و هر زمان که نیاز به روغن داشته‌اند شرکت‌ها محصولات روغن را در اختیار آنها گذاشته است.

همچنین بیرشک - رییس انجمن صنایع روغن - در واکنش به این سوال که برخی از حواشی گویای آن است که شرکت‌های تولیدی از حجم تولید روغن کاسته است و محصولات خود را به بازار عرضه نمی‌کنند، اظهار کرد: از عرضه محصولات کارخانجات تولیدی روغن جلوگیری نشده و مشکلی در توزیع روغن وجود ندارد و تمامی شرکت‌ها در حال تولید هستند و در صورت نیاز محصول به واحدهای سطح شهر توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: البته در مسیر تولید و عرضه در برخی موارد نیاز به تدبیر دولت برای جلوگیری از برخی اتفاقات احساس می‌شود.

بیرشک در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آنکه شرکت‌های تولیدی روغن ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند، اما هرازچند گاهی اخباری مبنی بر افزایش قیمت روغن منتشر می‌شود؟ گفت: نباید به تولید به صورت قسمتی و بخشی نگاه شود، زیرا فرآیند تولید و عرضه دارای قسمت‌های مختلفی است که صنایع دیگر در آن تاثیرگذار است. از این موارد می‌توان صنعت بسته‌بندی اشاره کرد و یکی از بزرگترین معضلات تولید در چهار ماه گذشته موضوع بسته‌بندی روغن به صورت حلب و پلاستیک بوده است.

رییس انجمن صنایع روغن تاکید کرد: در سه تا چهار ماه گذشته قیمت مواد اولیه بسته‌بندی توسط پتروشیمی‌ها تولید می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد داشته و این در حالی است که قیمت این محصولات در بورس حدود کیلویی ۷۰۰۰ تومان تعیین شده، اما شرکت‌ها آن را به بیش از کیلویی ۲۷ هزار تومان آن هم با شرایط سخت خریداری می‌کنند.

وی یادآور شد: این موارد در حالی مطرح می‌شود که در ماه گذشته قرار بر آن شد محصولات تولید پتروشیمی‌ها در زمینه‌ مواد اولیه بسته‌بندی به صورت اختصاصی در اختیار کارخانجات تولید روغن قرار گیرد، اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه

به گزارش همشهری آنلاین، ماکادو یکی از ساده و خوشمزه ترین کتلت‌های مراکشی است که با استفاده از مواد اولیه و مدت زمانی کمی تهیه می‌شود. این کتلت دارای طعمی تند است که می‌توان به عنوان شام و یا ناهار سرو کرد. این کتلت مناسب برای زمان‌هایی است که می‌خواهید غذایی متفاوت بچشید اما زمان و یا حوصله کافی را برای این کار ندارید. طرز تهیه ماکودا در این مطلب قرار دارد.

همانطور که می دانید کتلت‌ها انواع مختلفی دارد که کتلت به دلیل حاضر شدن سریع و داشتی طعمی لذیذ محبوب است. از انواع کتلت می‌توان به کتلت پنیری، کتلت ماش و یا حتی کتلت ایتالیایی اشاره کرد. کتلت ماکودا را می‌توان با انواع سبزی‌های معطر مانند جعفری و گشنیز به دلخواه تزئین کرد.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد

سیب مینی ۳ عدد

آرد ۱ پیمانه

سیر ۲ حبه

برگ گشنیز خرد شده ۱ مشت

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ماکودا مراکشی لذیذ و خوش طعم

ابتدا برای تهیه ماکودا باید سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید و با پوست درون یک قابلمه مناسب آب پز کنید. پس از آب پز شدن سیب زمینی پوست آن را جدا نمایید و در کاسه‌ای رنده کنید. نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

تخم مرغ، برگ گشنیز خرد شده و سیر را به کاسه اضافه کرده و با دست ورز دهید تا به خوبی مواد کتلت مخلوط شوند. مقداری از مواد کتلت را بردارید و در دست به صورت گرد کنید و در مقداری آرد بغلتانید. سپس تابه‌ای مناسب را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید.

صبر کنید تا روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن کتلت‌های گرد خود را در تابه سراخ کنید. به دلخواه می‌توان شکل کتلت‌ها را با دست تغییر داد قبل از سرخ کردن. کتلت را برگردانید تا روی دیگر آن هم طلایی و سرخ شود. پس از سرخ شدن کتلت را بر روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود. زمانی که تمامی کتلت‌ها سرخ شد، آن را در ظرف مناسب بچینید و به همراه انواع سس، گوجه و یا حتی خیار شور سرو کنید.

کد خبر 846949 منبع: ایرنا برچسب‌ها سیب زمینی آشپزی توصیه‌ها و آداب خبر مهم آشپزی - دستور پخت تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل