Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد محجوب، ملی‌پوش جودو ایران گفت: با مدال نگرفتن در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی خستگی تمام تلاش و زحماتم بر تنم ماند. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ ورزشی رزمی نظرات

جواد محجوب ملی‌پوش سنگین وزن جودو ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایطش برای حضور در مسابقات جهانی جودو که از چهارشنبه هفته جاری در باکو آغاز می‌شود، اظهار داشت: بعد از پایان بازی‌های آسیایی بدنم در شرایط افت قرار دارد و در این مدت تلاش کردم بیشتر به بدنم استراحت بدهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از بازگشت از اندونزی تمرینات فشرده‌ای نداشتم و تنها تلاش کردم آمادگی خود را برای حضور در مسابقات جهانی در بالاترین سطح حفظ کنم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی، می‌توان انتظار بهترین عملکرد را از آنها در مسابقات جهانی باکو داشت، گفت: بچه‌های ما برای حضور در بازی‌های آسیایی دوران اوج را پشت سر گذاشتند و اینکه دوباره به اوج بازگردیم کار بسیار سختی خواهد بود. در این شرایط تنها باید در مسابقات جهانی بجنگیم تا دست خالی بازنگردیم.

ملی‌پوش دسته 100+ کیلوگرم جودو ایران در خصوص تاثیرات روحی عدم کسب مدال در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: عدم کسب مدال در بازی‌های آسیایی برای من سخت بود چرا که شرمنده خانواده‌ام و مردم شدم. خستگی تمام تلاش‌هایم با عدم کسب مدال در بازی‌های آسیایی بر تنم ماند. همه توقع داشتند از بازی‌های آسیایی مدال کسب کنم اما جودو ورزش غیرقابل پیش‌بینی است و یک روز باخت و یک روز دیگر پیروزی سرنوشت تو را تعیین می‌کند. 

محجوب در خصوص شانس کسب مدال در مسابقات جهانی گفت: هیچ چیزی از سنگین وزن‌های جودو دنیا کم ندارم و در این مدت با بهترین های سنگین وزن دنیا مسابقه داده‌ام. مقابل تمامی نفرات با رنکینگ بالا به برتری دست یافتم و با وجود اینکه تنها 9 ماه است به سنگین وزن آمده‌ام، نمی‌گویم که کسب مدال جهانی برای من زود است. در باکو با تمام وجود مانند بازی‌های آسیایی می‌جنگم اما شرایط بدنی نیز در کسب نتیجه تاثیرگذار است.

ملی‌پوش دسته 100+ کیلوگرم جودو ایران تاکید کرد: بعد از یک ساله و نیم دوری به جودو بازگشتم و تصمیم گرفتم در سنگین وزن مسابقه بدهم. در این مدت در مسابقات زیادی شرکت کردم و تا حدودی بدنم فرسوده شده است. با توجه به حضور مقابل سنگین وزن‌های دنیا بهتر بود در چند مسابقه حضور پیدا نمی‌کردم.

 وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بی‌انگیزگی در شکست او در دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی 2018 تاثیرگذار بوده است، گفت: حقیقتا توقع داشتم در بازی‌های آسیایی ابتدا فینالیست شوم و به مدال طلا دست پیدا کنم. این تفکر که شاید تا حدودی نیز اشتباه بود، باعث شد انگیزه‌ای برای مدال برنز نداشته باشم. بعد از شکست در دیدار نیمه‌نهایی از لحاظ روحی و روانی کاملا به هم ریختم و به مربیان اعلام کردم شرایط حضور در دیدار رده‌بندی را ندارم.

محجوب خاطرنشان کرد: تنها به احترام مربیان در دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی حضور پیدا کردم و با این شرایط مغلوب  شدم. پیش از این در آنتالیا حریف ازبک خود را در 59 ثانیه شکست داده بودم اما عدم انگیزه کافی باعث شد به مدال برنز بازی‌های آسیایی نرسم.

ملی‌پوش دسته 100+ کیلوگرم جودو ایران در خصوص چشم انداز خود برای حضور در المپیک 2020 توکیو گفت: یک سیب را که بالا بیندازیم تا به پایین برسد هزار بار چرخ می‌خورد. در حال حاضر تنها به حضور در مسابقات جهانی فکر می‌کنم تا ببینم بعد از این مسابقات در ورزش قهرمانی باقی خواهم ماند یا نه.

وی در خصوص احتمال خداحافظی‌اش بعد از مسابقات جهانی عنوان کرد: باید ببینم شرایطم چه خواهد شد. یک بار خداحافظی عجولانه انجام دادم و دیگر نمی‌خواهم اینگونه تصمیم بگیرم، اما باید ببینم بعد از مسابقات جهانی چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

محجوب در خصوص شایعاتی که مبنی بر مخالفت او با تست دوپینگ در بازی‌های آسیایی 2018 مطرح شده است، به تسنیم گفت: اولین کسی که در تیم جودو تست داد من بودم. در اندونزی، هم تست ادرار و هم تست قند خون دادم و بعد از من نیز سعید ملایی این کار را انجام داد.

انتهای پیام/

R1434/P1011199/S3,30/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، کاراته‌کا‌های کرمانی در بخش کاتای مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) به دو نشان طلا، یک نقره و دو برنز دست یافتند.

این مسابقات با حضور ورزشکاران در بخش کاتا در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و  تیم استان کرمان در بخش کاتای تیمی بزرگسالان متشکل از مهدی رضایی، مهدی شجاعی، رضا پوردهقان و به مربیگری مسعود دانشور به مقام سوم دست یافت.

دیگر تیم استان کرمان با ترکیب علیرضا ابوالحسنی، عباس حیاتی‌فر، بهروز حسینی‌نسب به مربیگری مصطفی پور جلالی به‌صورت مشترک سوم شد.

در بخش جوانان نیز تیم استان کرمان به مربیگری عابد علمدار با حضور سبحان عوض ‌پور، محمدعلی مسلمی، امیرحسین عربی بر سکوی نخست ایستاد.

در بخش کاتای انفرادی و در رده زیر ۲۱ سال پسران، امیرحسن معین‌الدینی به مربیگری عابد علمدارزاده عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نوجوانان نیز یزدان قوام به مربیگری حمیدرضا طالبی‌زاده به مقام دوم دست یافت.

دیگر خبرها

  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • قهرمانی نسر در مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • زهرا جلیلی، اولین مدال آور ووشو در چین
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!