Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@17:13:11 GMT

نذورات راباظروف‌ سرطان‌زاتوریع نکنید

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۵۵۲۰

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران بیان کرد: برای توزیع نذورات، باید از ظروف آلومینیومی و یک‌بار مصرف گیاهی استفاده کرد. ناطقان: محمد هاشمی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی و نوشیدنی داغ در ظروف یک‌بار مصرف توصیه نمی‌شود، گفت: نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی بسیار گرم در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، موجب آزادشدن رادیکال‌های آزاد و افزایش احتمال سرطان‌زایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و آغاز توزیع نذورات، افزود: به هیأت‌ها و افراد توصیه می‌شود برای توزیع نذورات از ظروف آلومینیومی و گیاهی استفاده کنند.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران یادآور شد: برای حفظ امنیت مواد غذایی نگهداری‌شده در ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف، هیچ راهکاری وجود ندارد؛ به‌همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از این ظروف استفاده نکنند.

هاشمی در ادامه با توجه به ایستگاه‌های توزیع‌کننده چای، شیر و شیرکاکائو گفت: افراد باید به‌خاطر داشته باشند، نگهداری مایعات داغ در ظروف یک‌بار مصرف و پلاستیکی، مضرات بیش‌تری دارد؛ زیرا مایعات دارای حرارت بیشتری نسبت به مواد غذایی است، که همین امر خطر استفاده از مایعات در ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع نذورات در روزهای تاسوعا و عاشورا افزایش می‌یابد، بنابراین به افراد توصیه می‌شود از مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌ها و مواد غذایی نیز خودداری کنند.




منبع:سلامت نیوز برچسب ها: نذورات ، ظروف سرطان زا ، چاقی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نذورات ظروف سرطان زا چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  از زمانی که بسته بندی‌های پلاستیکی جای کاغذ و شیشه را گرفت معضل آلوگی‌های غذایی آغاز شد.

ظروف یکبار مصرف و استفاده از پلاستیک در بسته بندی غذایی موجب سمی شدن محصولات غذایی می‌شود که در طولانی مدت موجب آلودگی محیط زیست انسانی و جانوری و طبیعی خواهد شد.

در راستای پاکسازی و حفظ منابع طبیعی با کارشناسان محیط زیست همچون دکتر تجریشی، کلانتری و معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست صحبت‌هایی انجام شده و همچنین با شرکت‌هایی که سعی در جمع آوری پلاستیک و استفاده از بسته بندی‌های پارچه ای، شیشه‌ای و کاغذی را دارند آشنا می‌شویم.
این مستند ۵۵ دقیقه‌ای به همت شبکه مستند سیما تولید شده و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و باز پخش آن جمعه ساعت ۱۰ خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید