Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > آموزش - ایسنا نوشت: دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام اینکه تا کنون یک میلیون و ۹۶ هزار نفر در مقاطع مختلف ثبت نام کرده‌اند گفت: مراسم روز اول مهر رنگ و بوی عاشورایی دارد.

قدرت‌اله گراوند در گفت‌وگویی، به اعلام آمار ثبت نام دانش‌آموزان در تهران پرداخت و اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و ۹۶ هزار نفر در مقاطع مختلف ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمار ثبت نام به تفکیک در دوره پیش دبستانی ۷۳۰۰ نفر، ‌ در دوره ابتدایی ۵۸۶ هزار، در دوره اول متوسطه ۲۶۶ هزار نفر و در دوره دوم متوسطه ۲۳۶ هزار نفر است.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مجموع حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و ۱۹۶ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند گفت: میزان ثبت نام‌ها به نسبت سال قبل حدود ۱۵ هزار نفر بیشتر بوده و رشد داشته است و احتمال اینکه ۵۰۰۰ نفر دیگر هم در مدت باقی مانده به این آمار افزوده شود وجود دارد.

گراوند درباره چگونگی بازگشایی مدارس در روز اول مهر میز توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تاکید کردیم بازگشایی مدارس با در نظر گرفتن ایام سوگواری اباعبداله(ع) رنگ و بوی عاشورایی داشته باشد، هرچند مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان نیز خودشان به این امر توجه دارند و قطعا مراسم اول مهر رنگ و بوی عاشورایی دارد.

وی افزود: از شخصیت‌های مختلف لشکری و کشوری برای سخنرانی و حضور در مراسم دعوت شده است و در هر منطقه ۱۰ تا ۱۵ نفر از شخصیت‌های کشوری و لشکری حضور دارند. همچنین با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، در مدارس شاهد زنگ بازگشایی حتما با حضور والدین شهدای گرانقدر نواخته می‌شود. در مدارس دیگر هم اولیای معظم شهدا حضور دارند.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه جشن شکوفه‌ها برای کلاس‌اولی‌ها ۳۱ شهریور ماه به روال سال‌های قبل برگزار می‌شود عنوان کرد: این مراسم نیز بدون جشن و پایکوبی و با رنگ و بوی عاشورایی برگزار می شود. قصد داشتیم قبل از فرارسیدن ایام محرم و ۱۸ شهریور مراسم ویژه‌ای داشته باشیم که محقق نشد.

2323

کلید واژه‌ها : مدرسه - وزارت آموزش و پرورش - عاشورا -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مدرسه وزارت آموزش و پرورش عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی