Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@18:35:26 GMT

تجهیزات فرودگاهی بومی‌سازی‌ می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۵۹۲۳

تجهیزات فرودگاهی بومی‌سازی‌ می‌شوند

به گزارش ایسکانیوز، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مقرر شد سامانه روشنایی عوامل پروازی منطبق با شرایط جغرافیایی و فرودگاه‌های کشور به طور کامل بومی‌سازی شود.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، اجرای طرح‌های پژوهشی، نمونه‌سازی تخصصی و ساخت تجهیزات روشنایی عوامل پروازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در کشور برای سیستم روشنایی 47 فرودگاه کشور، قطعات یدکی و پشتیبانی نیاز است و برخی از این سیستم‌ها باید به‌روز رسانی شود. با امضای این تفاهم‌نامه برای تضمین کیفیت و مرغوبیت تجهیزات، دستورالعمل‌های لازم برای نحوه آزمایش و بررسی آنها از مرکز پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دریافت می‌شود.

بومی‌سازی فناوری تأمین تجهیزات فرودگاهی بر اساس اصل 44 قانون اساسی است. در حال حاضر بسیاری از تجهیزات فرودگاهی کشور مانند "کانتر"، "ترازو"، "آسانسور"، "سیستم انتقال بار مسافر (BHS)"، "میمیک (سامانه کنترل روشنایی عوامل پروازی)"، "ترانس‌ها با قدرت‌های بالا" و "تابلوهای فرمان" ایرانی هستند. با استفاده از توان مهندسان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی قرار است چراغ‌های عوامل پروازی و نیز رگلاتورهای جریان ثابت (CCR) نیز بومی‌سازی شوند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، پیش از این جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی عناصر چراغ‌های لبه باند را برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مدل‌سازی کرده بود.

انتهای پیام/

31 / 167 تجهیزات فرودگاه بومی سازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تجهیزات فرودگاه بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه‌های CO2 ساز تولید این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مصارف گلخانه ای کشور در نخستین تجربه صادراتی خود بخشی از نیاز کشورهای حاشیه خزر را هم تامین خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این محصول با نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید