Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:21:48 GMT

مبطل چهارم روزه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۵۹۹۷

4- دروغ بستن به خدا وپيغمبر[1]

مسأله 1596- اگر روزه دار به گفتن يا نوشتن يا به اشاره ومانند اينها به خدا و پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم و جانشينان ان حضرت 1 عمداً نسبت دروغ بدهد2 اگر چه فوراً بگويد دروغ گفتم يا توبه كند، روزه او باطل است3 و احتياط واجب آن است كه حضرت زهرا سلام الله عليها و ساير پيغمبران و جانشينان آنان هم در اين حكم فرقي ندارند4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1- اراكي،: و يا ساير پيامبران و جانشينان آنان...

وحید: به خدا و پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم و ائمّه معصومین علیهم السلام...

2- مكارم: بنابراحتياط واجب روزه اش باطل مي شود هر چند بلافاصله توبه كند، دروغ بستن به ساير انبياء و فاطمه زهرا عليها السلام نيز همين حكم را دارد.

بهجت: روزه او باطل است و خالي از وجه نيست كه دروغ بستن به پيغمبران و جانشينان آنها و حضرات زهرا عليها السلام ملحق به دروغ بستن به خدا باشد و روزه را باطل كند ولي اگر شك داشته باشد كه سخني كذب است يا نه، و به يكي از آنان نسبت دهد بنابرأقوي روزه اش باطل نمي شود.

گلپايگاني، صافي: به خدا و پيغمبران و ائمّه عليهم السلام عمداً نسبت دروغ بدهد...

خوئي، تبريزي: به خدا و پيغمبران و جانشينان پيغمبران عمداً نسبتي را بدهد كه دروغ است...

زنجانی: به خدا یا پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله یا یکی از امامان معصوم عمدا نسبتی را بدهد که دروغ است...

سيستاني: عمداً نسبتي را بدهد كه دروغ است...

3- سيستاني: بنابراحتياط لازم باطل است و همچنين است بنابراحتياط مستحب دروغ بستن به حضرت زهرا عليها السلام و ساير پيغمبران و جانشينان آنان.

وحید: و نسبت دادن دروغ به سایر پیغمبران و اوصیاء آنان – علی نبینا و آله و علیهم السلام- بنابراحتیاط واجب روزه را باطل می کند مگر این که آن نسبت برگردد به خداوند متعال که در این صورت روزه اش باطل است و همچنین است نسبت دادن دروغ به حضرت زهرا علیها السلام مگر اینکه آن نسبت برگردد به خداوند متعال و حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم و ائمّه علیهم السلام که در این صورت روزه اش باطل است.

سبحانی: بنابراحتیاط واجب روزه او باطل است و احتیاط واجب آن است که اگر دروغ بر حضرت زهرا علیها السلام و سایر پیغمبران و جانشینان آنان بازگشت به دروغ بر خدا و رسول و ائمّه علیهم السلام باشد در این حکم با آنها فرقی ندارد.

مظاهری: روزه او باطل نمی شود گرچه گناه بزرگی نموده است.

4- گلپايگاني: احتياط واجب آن است كه به حضرت زهرا عليها السلام و به جانشينان پيغمبران گذشته هم نسبت دروغ ندهد.

اراكي: به احتياط واجب حضرت زهرا عليها السلام هم در اين حكم مانند پيامبر و امامان عليهم السلام است.

خوئی، تبریزی: احتیاط واجب آن است که به حضرت زهرا علیها السلام هم به دروغ نسبتی ندهد.

صافي: بنابراحتياط واجب نسبت دروغ به حضرت زهرا عليها السلام و به جانشينان پيغمبران گذشته هم اين حكم را دارد.

زنجاني: اگر به حضرت زهرا عليها السلام و ساير پيامبران و جانشينان ايشان عليهم السلام هم به دروغ نسبتي بدهد بنابراحتياط روزه او باطل مي شود.

مسأله 1597- اگر بخواهد خبري را كه نمي داند راست يا دروغ1 نقل كند2 بنابراحتياط واجب 3 بايد ازكسي كه آن خبر را گفته، يا از كتابي كه آن خبر در آن نوشته شده نقل نمايد4 لكن اگر خودش هم خبر بدهد روزه اش باطل نمي شود.

اين مسأله دررساله آيات عظام: بهجت و مظاهری نيست

1- زنجاني: بنابراحتياط نبايد به خداوند يا پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم يا امام عليه السلام نسبت دهد، بلكه بايد مثلاً چنين بگويد: چنين روايت شده است.

2- وحید: دلیلی بر اعتبار آن ندارد...

3- [عبارت «بنابراحتياط واجب» در رساله آيت الله مكارم نيست]

4- خوئي، اراكي، گلپايگاني، تبريزي، صافي، نوري، وحید، سبحانی: [پايان مسأله]

مكارم: مثلاً بگويد: «فلان رواي چنين مي گويد» و يا «در فلان كتاب چنان نوشته شده است كه پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم فرموده...» .[پايان مسأله]

فاضل: نبايد خودش آن را به طور جزم بگويد و لكن اگر خودش هم به طور جزم خبر بدهد روزه اش باطل نمي شود گر چه ظنّ به كذب خبر يا احتمال كذب خبر را بدهد.

*****

سيستاني: مسأله- اگر بخواهد خبري را كه دليلي بر حجيت او ندارد و نمي داند راست است يا دروغ نقل كند، بنابراحتياط واجب بايد به نحو نقل بگويد و آن را به پيامبر و ائمّه عليهم السلام مستقيماً نسبت ندهد.

مسأله 1598- اگر چيزي را به اعتقاد اين كه راست است از قول خدا يا پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم 1 نقل كند2 و بعد بفهمد دروغ بوده، روزه اش باطل نمي شود.

اين مسأله دررساله آيات عظام: بهجت و مظاهری نيست

1- زنجاني: يا امام عليه السلام...

2- وحید:اگر بخواهد خبری را که نمی داند راست یا دروغ است و دلیلی بر اعتبار آن ندارد نقل نماید ....

مسأله 1599- اگر بداند دروغ بستن به خدا و پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم1 روزه را باطل مي كند و چيزي را كه مي داند دروغ است به آنان نسبت دهد و بعداً بفهمد آنچه را كه گفته راست بوده، روزه اش صحيح است2.

اين مسأله دررساله آيات عظام: بهجت و مظاهری نيست

1-وحید: و ائمّه علیهم السلام...

2- اراكي، سبحانی: روزه اش باطل است.

گلپايگاني، صافي، نوري: روزه اش باطل است و در ماه رمضان بايد تا مغرب از آنچه روزه راباطل مي كند خودداري كند (صافي: ولي كفّاره بر او واجب نمي شود).

وحید: روزه اش باطل است و بنابراحتیاط واجب بقیه روز را امساک نماید.

*****

خوئي، تبريزي: مسأله- اگر چيزي را كه مي داند دروغ است به خدا و پيغمبرصلی الله علیه وآله وسلم نسبت دهد و بعداً بفهمد آنچه را كه كفته راست بوده، بايد روزه را تمام كند و قضاي آن را هم بجا آورد..

. سيستاني: اگر مي دانسته كه اين كار روزه را باطل مي كند، بايد بنابراحتياط لازم روزه را تمام كند و قضاي آن را هم بجا آورد.

زنجاني: مسأله- اگر بداند دروغ بستن به خدا و پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم و امام عليه السلام روزه را باطل مي كند و چيزي را كه دروغ مي داند به آنان نسبت دهد روزه اش باطل مي شود، و اگر در ماه رمضان باشد بايد در بقيه روز امساك كند. و اگر بعدا بفهمد آنچه را گفته راست بوده همانند کسی است که قصد روزه نکرده باشد که تفصیل آن در مسأله های 1554 و 1564 و 1565 گذشت.

مكارم: مسأله- اگر چيزي را دروغ مي دانست و به خدا و پيغمبر نسبت داد، و بعداً معلوم شد صحيح بوده، روزه اش اشكال دارد.

مسأله 1600- اگر دروغي را كه ديگري ساخته عمداً به خدا و پيغمبر و جانشينان پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم 1نسبت دهد روزه اش باطل مي شود2 ولي اگر از قول كسي كه آن دروغ را ساخته نقل كند اشكال ندارد3.

اين مسأله دررساله آيات عظام: بهجت و مظاهری نيست

1- وحید، زنجانی: به خدا و پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم و ائمّه عليهم السلام...

2- سيستاني: بنابراحتياط لازم...

مكارم: به خدا و پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم نسبت دهد روزه اش اشكال دارد. [پايان مسأله]

3- وحید: روزه اش باطل نمی شود.

مسأله 1601- اگر از روزه دار بپرسند كه آيا پيغمبر صلي الله عليه و آله وسلم1 چنين مطلبي فرموده اند ؟ و او جايي كه در جواب بايد بگويد نه، عمداً بگويد بلي، يا در جايي كه بايد بگويد بلي عمداً بگويد نه، روزه اش باطل مي شود2.

اين مسأله دررساله آيات عظام: بهجت، سبحانی و مظاهری نيست

1- زنجاني: يا امام عليه السلام...

2- سيستاني: بنابراحتياط لازم.

مكارم: روزه اش اشكال دارد.

مسأله 1602- اگر از قول خدا يا پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم 1 حرف راستي را بگويد بعد بگويد دروغ گفتم يا در شب دروغي را به آنان نسبت دهد و فرداي آن روز كه روزه مي باشد بگويد آنچه ديشب گفتم راست است، روزه اش باطل مي شود2.

اين مسأله دررساله آيات عظام بهجت، مکارم، سبحانی و مظاهری نيست

1- زنجاني، وحید: يا امام عليه السلام...

2- سيستاني: بنابراحتياط، مگر آنكه مقصودش بيان حال خبرش باشد.

مسأله اختصاصي

مكارم: مسأله 1359- اگر در نقل احكام شرعيه عمداً دروغ بگويد، مثلاً واجبي را غير واجب و حرامي را حلال ذكر كند، اگر منظورش نسبت دادن آن حكم، به خدا يا پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم باشد روزه اش اشكال دارد و اگر قصدش نسبت دادن فتوا به مجتهد است كار حرامي كرده ، اما روزه اش باطل نمي شود و كسي كه بدون اطلاع ، حكم مشكوكي را نقل مي كند نيز همين حكم را دارد.

1- زنجانی: دروغ بستن به خدا و پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه معصومین علیهم السلام

منبع: تابناک

کلیدواژه: احکام روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه ۱۵ اردیبهشت مصادف با ۲۵ شوال سالگشت شهادت رئیس مذهب، امام جعفر صادق ‌علیه‌السلام‌ را به ‌همه ‌شما تسلیت عرض می‌کنم، بیان داشت: شخصیت مبارک امام‌ صادق‌ علیه‌السلام طوری بود که مخالفان هم او را مدح می‌کردند. مرحوم اسد حیدر از پژوهشگران شیعه عراقی، کتابی دارد به نام «الامام الصادق و المذاهب الاربعه» در چند جلد. در بخشی از کتاب، سخنان افرادی که امام صادق را قبول ندارند و حتی مخالفت ‌هم هستند را آورده که از امام تعریف کرده‌اند؛ مثلاً مالک بن انس که رئیس مذهب مالکیه اهل سنت است و قاعدتاً امام را به‌عنوان امام قبول ندارد می‌گوید: «فاضل‌تر، داناتر، عابدتر و پارساتر از جعفر صادق را نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه حتی‌ در تصور کسی آمده است». هرکسی به سراغ امام صادق رفت، او را جز به این حالات ندیده است: «إِمَّا صَائِماً وَ إِمَّا قَائِماً وَ إِمَّا ذاکراً»؛ یا در حال روزه یا نماز یا ذکر.

وی در ادامه افزود: مرحوم ثقه الاسلام کلینی، در کتاب روضه کافی که یک جلد از هشت جلد کافی را تشکیل می‌دهد، در اولین حدیث نقل نامه‌ای طولانی از ناحیه مبارک امام صادق علیه‌السلام به اصحابشان را آورده است. در اهمیت نامه راوی که اسماعیل ‌بن جابر است می‌گوید: «امام به اصحاب خود دستور داد که آن را به یکدیگر درس بدهند و در آن نگاه کنند و از یاد نبرند و بدان عمل کنند. اصحاب نیز این نامه را در جاى نمازهاى خود در خانه‌هایشان گذارده بودند و چون از نماز فراغت می‌یافتند در آن مى‌نگریستند».

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه مفاد نامه بسیار جذاب و الگوی سبک زندگی مسلمان در همه ابعاد است برای کسی که می‌خواهد زندگی‌اش برمدار دین باشد، گفت: در بخش اول آن به رابطه انسان با خدا پرداخته، مثل اهتمام داشتن به تهلیل و تسبیح و تقدیس خدا و خاکسار بودن، عافیت خواهی از خداوند، اهتمام زیاد به دعا داشتن، اهتمام به نمازهای روزانه داشتن، حقوق الهی را ترک نکردن، ولایت خدا و رسول خدا و مؤمنان را داشتن و از دشمنان تبری جستن، وفای به عهد داشتن، دوری جستن از حرام الهی و در بخش دوم به رابطه انسان با دیگران پرداخته مثل حفظ آرامش و وقار در ارتباط با دیگران، حفظ حیا، خوش‌رفتاری با مخالفان، برخورد نیکو با بدرفتاری‌ها داشتن، زیر پا نگذاشتن حق، حفظ زبان از تهمت و بدگویی و دشمنی و خیرخواهی داشتن و… بخش سوم هم به رابطه انسان با خودش اشاره فرموده، مثلاً رعایت تقوا، دور بودن ازآنچه خداوند بر حذر داشته، نیکی کردن به جسم و جان، اطاعت از خدا و … .

ایران از کشوری که در دوران طاغوت وابسته کامل بود به قدرتی منطقهای تبدیل شد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۱۶ اردیبهشت سال ۷۴ آمریکای پلید علیه ایران اعلام تحریم همه‌جانبه کرد و سال ۹۷ هم از برجام خارج شد، گفت: این کارها به همراه صدها کار دیگر برای این بود که ایران را به‌زانو درآورد، به انزوا بکشاند و سلطه خودش را دوباره بر ایران حاکم کند؛ اما ایران به فضل الهی از کشوری که در دوران طاغوت وابسته کامل بود به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد. قدرت بازدارندگی‌اش از مرزهای جغرافیائی‌اش فراتر رفت. در مقابل بزرگ‌ترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان، بااینکه منابع انسانی و اقتصادی لازم را نداشت تا امروز ایستاده و از عزت و افتخارات کسب‌شده باصلابت پاسداری می‌کند؛ و اگر لازم باشد از درون خاک خود، دشمن را در کیلومترها آن‌طرف‌تر موردحمله قرار می‌دهد تا فکر جسارت دیگری را نکند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه این‌ها به برکت تبعیت از تعالیم و دستورات قرآن و عترت سلام‌الله‌علیهم و رهبری‌های پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است، عنوان کرد: امام صادق علیه‌السلام و دیگر ائمه یاد داده‌اند که در مسائل پیشرو چگونه باید عمل کرد. ما شاگردان مکتب امام صادقیم و او در همه مسائل به ما آموزش داده. مثلاً فرمود: «عاقل کسی ‌است ‌که اگر مواجهه با دو شر شد خیر الشرین را انتخاب کند».

تربیتشدگان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام از سیاستهای عقلائی برخوردارند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه شما طول مدت رهبری حضرت آقا را ملاحظه بفرمایید تا نحوه انتخاب‌های ایشان که همه عقلانی بوده را ببینید، گفت: دوراهی‌های سختی که به وجود آمده و کار درست انتخاب‌شده و کشور نجات پیداکرده است. مثلاً سال ۶۹ عراق به کویت حمله کرد. بعضی جریانات سیاسی و بعضی از نخبگان از آقا درخواست داشتند که با صدام حسین در این زمینه همکاری شود. مجمع روحانیون مبارز بیانیه داد و از شورای امنیت ملی درخواست کرد که ایران، به نفع عراق وارد جنگ شود. متن بیانیه را باید بخوانید. بعضی از افراد درجه‌یک جریان اصلاحات که نمی‌خواهم اسم ببرم، رسماً درخواست ورود ایران به جنگ را داشتند. یکی از همین سران در دیدار با دانشجویان دانشگاه تهران گفت: «این جنگ، فرصتى تاریخى براى حمله به اسرائیل به وجود آورده بود که از دست رفت… وظیفه ما این بود که به هر طریق ممکن، سمت‌وسوی جنگ را عوض‌ مى‌کردیم. ما مى‌بایست‌ در سیاست‌ خارجى‌ و مواضعمان در قبال عراق، این نکته محورى را نصب العین قرار دهیم».

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: یا یکی دیگر از همین طیف در ۳۰ دى ۱۳۶۹ در مجلس، صدام را خالد بن ولید دانست و خیلی با حرارت گفت: «بگذار باعزت و شرف زندگى کنیم و بمیریم. زندگى زیر سایه سرنیزه‌هاى آمریکا براى ما ذلت است و اسارت است و ننگ است». حضرت آقا بعد از تحلیل اوضاع و اهداف حمله و دقت در اطراف قضیه به این جمع‌بندی رسیدند که ورود ایران به این جنگ، آینده روشنى ندارد و شاید آمریکا جنگ را براى کشاندن ایران به جنگ دیگرى طراحى کرده باشد؛ و اشغال کویت از سوى عراق و حمله آمریکا، هر دو را محکوم کردند؛ و فرمودند: «ما تجاوز را، هم از صدام و هم از آمریکا، به‌شدت محکوم مى‌کنیم». بعد هم باز روی همین موضع محکم ایستادند و اجازه ورود ایران به جنگ را ندادند. بعد مدتی معلوم شد تحلیل و محاسبه ایشان از حمله عراق به کویت و حمله آمریکا به عراق، جنگ حق و باطل نیست؛ بلکه جنگ دوتا طاغوت باهم است و وارد عرصه نشدند و ایران را حفظ کردند. این آن عقلانیتی است که امام صادق می‌فرماید پیروان من باید داشته باشند و یاد بگیرند بخصوص در سطح مدیران عالی جامعه.

وی افزود: قصه داعش در عراق که پیش آمد، آمریکا از ایران خواست بیا باهم علیه تروریسم بجنگیم. حضرت آقا رد کردند که تو خودت حامی تروریستی ما اگر بخواهیم مستقلاً می‌جنگیم؛ که خدای تعالی قاسم سلیمانی را با اولیای خودش محشور کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تأکید کرد: این‌ها را عرض کردم و موارد دیگر که بیان نشد که بگویم همان‌طور که اهل‌بیت ساسه ‌العباد هستند و بهترین سیاست‌ها را دارند، تربیت‌شدگان‌ مکتبشان ‌هم‌ از سیاست‌های ‌عقلائی ‌برخوردارند. آقا دستور دادند کرانه باختری برای نجات خودش باید مسلح بشود و ایران گروه‌های مقاومت در سراسر عالم را حمایت می‌کند. نتیجه شد این زلزله عظیمی که می‌بینید کاخ‌های ستم در حال فروریختن است. امروز مسئله مهم و اول دنیا شد فلسطین و غزه و همه مردم دنیا مثل شما و به زبان شما فریادشان مرگ بر اسرائیل است.

هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه یهودیان طرفدار فلسطین وارد کاخ سفید شده‌اند و تحصن راه انداخته‌اند، گفت: این یعنی مقدمه پایان. آقا قبلاً به دانشجویان اروپا و آمریکا نامه داده بودند و به آینده امیدوارشان کرده بودند. امروز ‌ببینید این جنبش دانشجوئی بزرگی که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا راه افتاده و کشورهای دیگر هم یکی‌یکی می‌پیوندند، دانشجویان دانشگاه‌های ژاپن هم همراه شدند؛ اما متأسفانه هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند و ساکت‌اند.

دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند / هیچ‌کدام از رسانههایشان نمیتوانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند / شکاف بین دولت و ملت آمریکا کاملاً مشهود است

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند، گفت: سال‌های سال، غربی‌ها لیبرال دموکراسی و اومانیسم و ده‌ها ایسم دیگر را برای زندگی بهتر و آزاد به رخ جهان می‌کشیدند، اما این طوفانِ جنبش دانشجوئی که به پا شده همه آن‌ها را به باد داده و نابود کرده و هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند. امروز کسانی که در خیابان‌های آمریکا علیه صهیونیسم و به دفاع از مظلومین فلسطین آمده‌اند، نخبه‌ها و فرهیختگان و اساتید هستند و نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری که سال‌ها انجام دادند تا ظلمِ به فلسطین دیده نشود، جواب نداده است و شکاف بین دولت و ملت آمریکا کاملاً مشهود است.

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان ساخت: صدای آن خانمی که فریاد می‌زد من یک فیلسوفم و پلیس او را کتک می‌زد را باید هزاران ‌بار برای آن ‌احمق‌های ‌غرب‌زده داخلی آمریکا پرست که تا فرصتی پیدا می‌کنند حرف‌های غربی‌ها را قی می‌کنند و این روزها لال شده‌اند، مکرر در مکرر برای آن‌ها گذاشت و گفت آیا آن دموکراسی و آزادی بیان و … که تعریف می‌کردید این بود؟ چرا به دفاع از دانشمندان و پرفسورهایی که در تجمعات کتک خوردند و بازداشت شدند از اربابانتان بازخواست نمی‌کنید؟ چرا از آزادی بیان و عقیده چیزی نمی‌گویید؟

مردم ما امروز با اطمینان بیشتر آمریکا را لعن میکنند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: آن‌وقت بی‌بی‌سی که خود آتش بیار معرکه و سلاح دهنده به اسرائیل است، برای اینکه افکار عمومی را منحرف کند برای ایران قصه‌هایی درست می‌کند که خودش در دام آن گرفتار می‌شود. وعده صادق چهره‌های واقعی شما را صادقانه به عالم نشان داد و مردم ما امروز با اطمینان بیشتر آمریکا را لعن می‌کنند.

وی بابیان اینکه وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت، گفت: همه آن‌ها باهم بد شدند یا در حال استعفا هستند که خودش پیروزی است؛ و این اعتراضات دانشجویی همه عرصه‌ها را بر آن‌ها تنگ‌تر کرده است. اگر بخواهند بعد از بیش از دویست روز بدون اینکه اسرا را آزادکرده باشند و یا حماس را نابود کرده باشند آتش‌بس را بپذیرند، شکست دیگری بزرگ‌تر از قبل را پذیرفته‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه می‌گویند دیوان‌ بین‌المللی ‌دادگستری قصد محکومیت و بازداشت این مردک پست‌فطرت جلاد را دارد، گفت: این باید زودتر می‌شد؛ اما لازم است درست ببیند و پاسخ دهد آیا رژیم جعلی و منحوسی که نسل‌کشی کرده و تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر را کشته و زخمی و مفقودالاثر کرده جنایت‌کار جنگی نیست، پس چیست؟ از بعضی این سازمان‌ها برمی‌آید و بعید نیست که او را کاندیدای جایزه صلح نوبل هم بکنند. این را هم باید عرض کنیم که سازمان‌های بین‌المللی باید حواسشان باشد که فقط اسرائیل جنایتکار جنگی نیست؛ بلکه همه‌کسانی که به او اسلحه دادند، تشویق کردند، حمایت کردند و فضا را برای جنایات او آماده کردند جنایتکار جنگی‌اند.

باید دستورات روی زمین‌مانده رهبر معظم انقلاب را مطالبه گری کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری عنوان کرد: مواردی پیش می‌آید که رهبر معظم انقلاب در جلسه رسمی و عمومی به مطلبی اشاره می‌کنند و از موضوعی به خاطر کم‌کاری و مسامحه شخص یا دستگاهی، منافعی از ملت و جامعه هدررفته و خساراتی را به بار آورده، گلگی می‌کنند. سؤال بنده این است چرا در این مواقع مدعی‌العموم و دستگاه قضا به‌سرعت وارد عمل نمی‌شود برای استیفای حق مردم؟ مثل همین نکته‌ای که چند روز قبل راجع به سند تحول آموزش‌وپرورش فرمودند که بالاخره با ممانعت عده‌ای انجام‌نشده و امثال این‌ها که به نظرم باید جدی دستورات روی زمین‌مانده رهبر معظم انقلاب را مطالبه گری کرد.

اگر ما برنامه و طرح برای کارهای اساسی نداشته باشیم خسران قطعی است

وی در بخش دیگری بابیان اینکه فرصت‌ها به‌سرعت از دست می‌رود و اگر ما برنامه و طرح برای کارهای اساسی نداشته باشیم خسران قطعی است، گفت: دولت محترم توجه داشته باشد، ماه دوم سال به نیمه رسید و هنوز طرح و ایده‌ای برای مشارکت مردم در جهش تولید و مسائل اقتصادی ارائه نشده است. لااقل در استان، عزیزان برای ‌مشارکت‌ مردم‌ طرح بدهند تا کار به‌سرعت شروع شود و پیش برود.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه کشور و نظام ما اسلامی است و باید دستورات و مقررات اسلام به‌خصوص آن‌هایی که جنبه اجتماعی و عمومی پیدا می‌کند رعایت شود، گفت: یکی از آن‌ها بحث عفاف و حجاب است که در حال اجراست؛ تشکر و حمایت می‌کنیم. جلسه قبله هم راجع به آن صحبت کردم. همه هم باید حمایت کنند. از سردار بزرگوار فراجا سردار رادان، از نیروهای میانی در استان خودمان و از فرماندهی محترم ناجا و همه دوستانی که در این زمینه دارند تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم.

در برابر قانون فرقی بین افراد نیست

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: مسئله بعدی بحث عدم رعایت مواردی است که خدای تعالی حرام اعلام کرده و برای آن‌ها حد قرار داده و در قانون هم ممنوع اعلام‌شده است؛ مثل شرب خمر و مشروبات الکلی که برای بار اول ۸۰ ضربه شلاق دارد. عده‌ای تلاش می‌کنند احکام الهی در جامعه رعایت نشود و بعضی خلاف‌ها را عادی جلوه می‌دهند تا فراگیر شود. اینجا مسئولین مربوطه باید به جد ورود کنند و از تخریب جامعه جلوگیری کنند. شارع مقدس می‌خواهد جامعه را حفظ کند که برای این‌ها حد قرار داده. در برابر قانون هم فرقی بین افراد نیست؛ منصبی داشته باشد یا مسئولیتی داشته باشد. حدود الهی را بعضی‌ها می‌خواهند ماست‌مالی کنند و در جامعه نادیده بگیرند. نمی‌شود؛ باید انجام بگیرد.

مرحله دوم انتخابات مثل مرحله اول مهم است

وی در بخش دیگری با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: ان‌شاءالله هفته آینده در انتخابات دوستان شرکت می‌کنید. محکم شرکت کنید و کم نگیرید که مثل مرحله اول مهم است. نمی‌شود که کسی در مرحله اول چند هزار رأی آورده باشد و در مرحله دوم کمتر از مرحله اول رأی بیاورد. دوستان خیلی قوی شرکت کنند. باز عده‌ای گفتند بنده از کسی حمایت می‌کنم، قطعاً دروغ است. خودتان بررسی کنید. حرف کسانی که به هر طریقی ارتباطی با بنده دارند یا داشته‌اند در مورد انتخابات لااقل به من مربوط نیست و هرگونه انتسابی را تکذیب می‌کنم.

امام‌جمعه کرج در خاتمه گفت: در کتاب شریف منتهی‌الآمال از ابوحمزه ثمالی نقل می‌کند که کنار بقیع سوار بر شتر ایستاده بودم. پیکی آمد و گفت: ای ابوحمزه، مولایت را اجابت کن. خودم را به سرور و مولایم، امام صادق علیه‌السلام، رساندم. همین‌که چشم حضرت به من افتاد فرمودند: وقتی تو را می‌بینم احساس راحتی می‌کنم؛ یعنی تو را که می‌بینم شاد می‌شوم. سؤال: آیا در این زمان امام عصر علیه‌السلام با دیدن ما خوشحال خواهد شد؟ امام صادق علیه‌السلام فرمود: چه شده است شما را که رسول خدا را ناراحت می‌کنید؟ شخصی پرسید: چگونه او را ناراحت می‌کنیم؟ حضرت فرمودند: آیا نمی‌دانید کارهای شما به محضر ایشان عرضه می‌شود؟ وقتی معصیتی در اعمالتان ببینند، ناراحت می‌شوند. رسول خدا را ناراحت نکنید بلکه او را با کارهای خوبتان شاد کنید. بدانیم اعمال ما به حضرت ولی‌عصر عرضه خواهد شد سعی کنیم امام را از خود ناراحت نکنیم.

دیگر خبرها

  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند