Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هادی از همان ایام با هیئت حاج حسین سازور که در دهه‌ی محرم در محله‌ی ما برگزار می شد آشنا گردید. من هم از قبل با حاج حسین رفیق بودم. با پسرم در برنامه‌های هیئت شرکت می‌کردیم. پسرم با اینکه سن و سالی نداشت، اما در تدارکات هیئت بسیار زحمت می‌کشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، شهید مدافع حرم «محمدهادی ذوالفقاری» از جمله جوان‌های بی‌باک، بابصیرت و خوش‌فکر جمهوری اسلامی ایران بود که در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ در منطقه «مکیشفیه» شهر سامرا به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان را که در کتاب «پسرک فلافل‌فروش» گردآوری شده است، منتشر می‌کند.

روزگار جوانی (راوی: پدر شهید)

در روستاهای اطراف قوچان به دنیا آمدم. روزگار خانواده ما به سختی می‌گذشت.

هنوز چهار سال از عمر من نگذشته بود که پدرم را از دست دادم. سختی زندگی بسیار شدید شد. با برخی بستگان راهی تهران شدیم.

یک بچه یتیم در آن روزگار چه می‌کرد؟ چه کسی به او توجه داشت؟ زندگی من به سختی می‌گذشت. چه روزها و شب‌ها که نه غذایی داشتم نه جایی برای استراحت.

تا اینکه با یاری خدا کاری پیدا کردم. یکی از بستگان ما از علما بود. او از من خواست همراه ایشان باشم و کارهایش را پیگیری کنم.

تا سنین جوانی در تهران بودم و در خدمت ایشان فعالیت می‌کردم. این هم کار خدا بود که سرنوشت ما را با امور الهی گره زد.

فضای معنوی خوبی در کار من حاکم بود. بیشتر کار من در مسجد و این مسائل بود.

بعد از مدتی به سراغ بافندگی رفتم. چند سال را در یک کارگاه بافندگی گذراندم.

با پیروزی انقلاب به روستای خودمان برگشتم. با یکی از دختران خوبی که خانواده معرفی کردند ازدواج کردم و به تهران برگشتیم.

خوشحال بودم که خداوند سرنوشت ما را در خانه‌ی خودش رقم زده بود! خدا لطف کرده و ده سال در مسجد فاطمیه در محله‌ی دولاب تهران به عنوان خادم مسجد مشغول فعالیت شدیم.

حضوردرمسجد باعث شد که خواسته یا ناخواسته در رشد معنوی فرزندانم تأثیر مثبتی ایجاد شود.

فرزند اولم مهدی بود؛ پسری بسیار خوب و با ادب، بعد خداوند به ما دختر داد و بعد هم در زمانی که جنگ به پایان رسید، یعنی اواخر سال 1367 محمد هادی به دنیا آمد. بعد هم دو دختر دیگر به جمع خانواده‌ی ما اضافه شد.

روزها گذشت و محمد هادی بزرگ شد. در دوران دبستان به مدرسه‌ی شهید سعیدی در میدان آیت الله سعیدی رفت.

هادی دوره‌ی دبستان بود که وارد شغل مصالح فروشی شدم و خادمی مسجد را تحویل دادم.

هادی از همان ایام با هیئت حاج حسین سازور که در دهه‌ی محرم در محله‌ی ما برگزار می شد آشنا گردید. من هم از قبل با حاج حسین رفیق بودم. با پسرم در برنامه‌های هیئت شرکت می‌کردیم.

پسرم با اینکه سن و سالی نداشت، اما در تدارکات هیئت بسیار زحمت می‌کشید.

بدون ادعا و بدون سر و صدا برای بچه‌های هیئت وقت می‌گذاشت.

یادم هست که این پسر من از همان دوران نوجوانی به ورزش علاقه نشان می داد. رفته بود چند تا وسیله‌ی ورزشی تهیه کرده و صبح‌ها مشغول می‌شد.

به میله‌ای که برای پرده به کنار درب حیاط نصب شده بود بارفیکس می زد. با اینکه لاغر بود اما بدنش حسابی ورزیده شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهید مدافع حرم سامرا دفاع از حرم شهید ذوالفقاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ درختی برای احداث مسجد در پارک قیطریه قطع یا جابه‌جا نخواهد شد

مجید غفوری روزبهانی دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران در خصوص احداث مسجد در قسمتی از پارک قیطریه، گفت: محله قیطریه یکی از محلاتی است که از نظر سرانه اماکن مذهبی از جمله مسجد با کمبود مواجه بوده و درخواست‌های مکتوب متعددی از سوی اهالی متدین این محله برای احداث مسجد به ما ارسال شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که بالاترین مرجع تصویب کننده احداث مساجد در شهر تهران، شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد است که ریاست آن را شهردار تهران بر عهده دارد، چندی پیش یکی از خیرین که خود از اهالی قیطریه است، به ما مراجعه کرد و خواستار تخصیص زمین برای احداث مسجد در این محله شد. این موضوع در شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد مطرح و پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه، زمینی با موقعیت مناسب در ضلع شمال شرقی پارک قیطریه برای احداث مسجد تخصیص داده شد.

دستیار شهردار تهران تصریح کرد: این زمین، محل بسیار مناسبی برای ساخت مسجد است، چراکه این مکان با سایر اماکن مذهبی و مساجد حداقل یک کیلومتر فاصله زمینی دارد و هم مردم حاضر در پارک و هم اهالی محله می‌توانند از خدمات مذهبی و فرهنگی آن بهره‌مند شوند؛ بنابراین، این مسجد کارکردی نه صرفا محلی بلکه منطقه‌ای خواهد داشت. 

غفوری با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ درختی به هیچ عنوان در پارک قیطریه قطع یا جابه‌جا نشده است، اظهار داشت: مساحت این پارک ۱۲۲ هزار متر مربع است و حدود ۸۰۰ مترمربع آن به ساخت مسجد اختصاص داده شده، یعنی سطح اشغال مسجد، کمتر از یکصدم پارک خواهد بود. در طرح اولیه مسجد مذکور، پیش بینی جابه‌جایی حدود ۴ درخت در نظر گرفته شده بود که با دستور شهردار تهران، قرار شد این طرح مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و در طرح جدید هیچ درختی جابه‌جا نخواهد شد.

 دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با بیان اینکه هیچگونه فضای تجاری برای این مسجد طراحی نشده است، گفت: به شهروندان محله قیطریه مژده می‌دهیم که طراحی این مسجد به یکی از بهترین مهندسین معمار واگذار شده است تا به عنوان مسجدی فاخر و باشکوه، به زیبایی پارک قیطریه و محله بیفزاید و به عنوان نگینی نه تنها در محله قیطریه که در کل منطقه بدرخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بشنوید| شیخ حسین انصاریان؛ حکایت آیه‌ای که خدا برای رفع نگرانی بنده‌اش پس از مرگ نازل کرد
  • برنامه‌های ویژه سال تحویل در آستان مسجد مقدس جمکران
  • ویژه برنامه‌های تحویل سال در مسجد مقدس جمکران
  • تأیید انحلال شورای نسیم‌شهر در انتظار تصمیم وزارت کشور
  • «کمیته تدارکات»، پشتیبان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان/ رسیدگی به ۲۰ درخواست سازمان زیباسازی
  • تصویب شش پردیس علم و فناوری از سوی هیئت امنای دانشگاه تهران
  • هیچ درختی برای احداث مسجد در پارک قیطریه قطع یا جابجا نمی‌شود
  • هیچ درختی برای احداث مسجد در پارک قیطریه قطع یا جابه‌جا نخواهد شد
  • سخت‌گیری خدا برای حق‌الناس در بیان شیخ حسین انصاریان
  • افزایش نظارت طالبان بر مراحل تدارکات نهادها در افغانستان