Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@20:43:00 GMT

تعریق زیاد نشانه چه مشکلاتی است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۶۰۶۹

تعریق زیاد نشانه چه مشکلاتی است؟

با این حال، تعریق می‌تواند در برخی موارد از مشکلات خاص بهداشتی حکایت کند:

استرس: استرس، عصبانیت و خجالت می‌تواند دلیلی برای عرق کردن باشد. فشار روحی باعث فعالیت غدد عرق در کف دست‌ها و پا‌ها می‌شود. به این دلیل است که هنگام عصبی بودن، دست‌ها می‌لرزند.

مبارزه با یک بیماری: زمانی که بیمار می‌شوید یا در شرف ابتلا به یک بیماری هستید، بدن برای مبارزه با عفونت‌هایی که بدان راه یافته، شروع به مبارزه می‌کند که یکی از نتایج این مبارزه تعریق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در این زمان عرق ممکن است بوی بدتری نسبت به حالت معمول آن داشته باشد. در نتیجه زمانی که بیش از اندازه و با بوی متفاوتی عرق می‌کنید این امکان وجود دارد که در حال ابتلا به یک بیماری واگیر دار باشید.

افت قند خون: اگر در محیطی با دمای عادی و متوسط حضور دارید، اما همچنان به شدت عرق می‌کنید ممکن است افت قند خون مقصر اصلی این شرایط باشد. تعریق می‌تواند نشانه‌ای از افت قند خون خفیف، زمانی که قند خون به زیر ۷۰ میلی گرم در هر دسی لیتر رسیده است، باشد. هنگامی که قند خون افت می‌کند، تعریق بیشتر مواقع در پشت گردن و خط مو صورت می‌گیرد. به این شرایط هنگام شب باید توجه داشته باشید، زیرا فرد ممکن است در خواب به شدت عرق کند و متوجه آن نباشد که این شرایط به نام هیپوگلیسمی شبانه نیز شناخته می‌شود.

نیاز به سدیم بیشتر: اینکه عرق مقادیری نمک را در خود دارد سبب می‌شود که ما با از دست دادن آن به سدیم بیشتری احتیاج داشته باشیم. در مواقعی که عرق کردن سبب ایجاد سوزش چشم ها، خراشیدگی‌ها یا زخم‌های موجود بر روی سطح پوست شود، احساس بدی را روی پوست بدن تان به وجود آورد و یا لکه‌های سفیدی را روی لباس تان باقی گذارد، این درست زمانی است که شما به مصرف بیشتر سدیم احتیاج دارید.

بارداری یا یائسگی: هورمون‌های ترشح شده در طی بارداری و افزایش سوخت و ساز بدن می‌تواند باعث تحریک غدد عرق و افزایش تعریق می‌گردد. در طی یائسگی نیز، ترشح کم هورمون استروژن بر هیپوتالاموس و دمای بدن اثر می‌گذارد و باعث گرگرفتگی زنان یائسه می‌شود. برای دفع گرمای اضافی، رگ‌های خونی در پوست گشاد می‌شوند و غدد عرق را وادار به فعالیت می‌کنند. با این کار احساس برافروختگی کم می‌شود.

عوارض جانبی برخی داروها: تعریق یکی از عوارض جانبی دارو‌ها است، از جمله: دارو‌های ضد افسردگی، دارو‌های غیراستروئیدی ضد التهاب، دارو‌های فشار خون، دارو‌های سرطان و برخی دارو‌های دیابت.

 

منبع: آوای سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مشکلات سوخت و ساز بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود

اسامه حمدان سخنگوی حماس اعلام کرد که عملیات کرم ابو سالم پیامی مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی در گفتگو با تلویزیون العربی تاکید کرد که مقاومت از طریق عملیات امروز یکشنبه علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

اسامه حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد

این رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.

وی بیان کرد که مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟