Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@10:22:15 GMT

درخواست رئیس جدید پارلمان عراق از لاریجانی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۶۰۸۴

درخواست رئیس جدید پارلمان عراق از لاریجانی

به گزارش پارس نیوز، 

«محمد الحلبوسی» رئیس جدید پارلمان عراق روز یکشنبه با ارسال دعوتنامه‌ای رسمی برای «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از همتای ایرانی خود خواست تا به بغداد سفر کند.

الحلبوسی در پاسخ به پیام تبریک لاریجانی به مناسبت تصدی سمت ریاست پارلمان عراق از وی تقدیر و تشکر و اعلام کرد که مردم و نمایندگان پارلمان عراق از حمایت‌های ایران از عراق به خصوص در زمینه مبارزه با داعش و آزادسازی اراضی عراق، کمال تقدیر و تشکر را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری الفرات نیوز، الحلبوسی ضمن رد تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد که این تحریم‌ها غیر منصفانه است و نمایندگان پارلمان عراق درباره اعمال هرگونه فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران مخالف هستند و در کنار ملت ایران قرار خواهند گرفت.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۷ طی تماس تلفنی با محمد ریکان الحلبوسی، رئیس جدید مجلس نمایندگان عراق، انتخاب وی را تبریک و تهنیت گفت.

در این تماس تلفنی، علی لاریجانی ضمن تبریک انتخاب الحلبوسی به سمت رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: امیدواریم با همت جنابعالی و دیگر نمایندگان مجلس عراق، بزودی شاهد تکمیل روند سیاسی موجود و انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور عراق نیز باشیم تا در پرتو آن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عراق به سمت ثبات، امنیت و رفاه اجتماعی هرچه بیشتر مردم حرکت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش جنابعالی در شرایط حسّاس فعلی در سامان دادن به اوضاع عراق بسیار ممتاز خواهد بود.

علی لاریجانی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان سعادت و سربلندی ملّت و دولت عراق است و همواره در کنار شما خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایران ملت ایران رئیس مجلس علی لاریجانی نمایندگان مجلس رئیس جمهور اقتصادی و اجتماعی رفاه اجتماعی شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دولت ایران پارلمان عراق رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی ملت ایران پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت درباره موضوعات ارزی گفت: رئیس مجلس گزارش این جلسه را در نشست علنی ارائه دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه ضمن تشکر از رئیس مجلس برای پیگیری وضعیت بازار ارز و طلا، گفت: در همین راستا به جهت افزایش تفاهم و بهبود عملکرد، جلسات مهمی در این باره در حال برگزاری است و نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی تشکیل شده است.

وی همچنین در این جلسه از رئیس مجلس خواست که گزارش نشست مشترک مجلس و دلوت درباره وضعیت ارز را در جلسه علنی به نمایندگان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر در این باره ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی شاهد کاهش التهابات در بازار ارز باشیم و بتوانیم از وضعیت کنونی خارج شویم.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • بادامچیان: در انتخاب رئیس مجلس دوازدهم دخالتی نمی‌کنیم/فراکسیون موتلفه در مجلس تشکیل می‌شود
  • بادامچیان: نمایندگان هفتم خرداد مشخص می‌کنند که رئیس مجلس کیست
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس