Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران با قدرت ایدئولوژیکی در سوریه، عراق، لبنان و یمن نفوذ استراتژیک خود را تثبیت کرده؛ لذا قدرت ایدئولوژیکی نظام از پیشرفته‌ترین سلا‌ح‌های جهان نیز کارآمدتر است.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در تحلیل مؤلفه‌های توسعه نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمن از عمق استراتژیک نظام اسلامی ایران واهمه دارد، زیرا ارزش‌هایمان به بخش‌هایی از منطقه صادر شده و هدف از توسعه این نوع نفوذ فقط نابودی رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل موجب شده تا نگرانی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مبارزه با عناصر تکفیری و تروریستی در عراق و سوریه موفق بوده‌ایم و توانسته‌ایم نفوذ استراتژیکمان را تثبیت کنیم، تصریح کرد: هر چند من معتقدم جدای از موفقیت‌های نظامی، در این دو کشور از لحاظ فرهنگی و ایدئولوژیکی، موفقیت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم و به کمک عمق راهبردی نظام آمده‌اند. اگر امروز در عراقی که آمریکا به آنجا لشکرکشی کرده و هزینه داده است نگاهی بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که ایران بود با قدرت ایدئولوژیکی در این کشور نفوذ استراتژیک پیدا کرد و مشابه آن در سوریه، لبنان و یمن به چشم می‌خورد و قدرت ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی از پیشرفته‌ترین سلاح‌های جهان، کارآمدتر است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعد از قدرت دفاعی و قدرت ایدئولوژیکی، حمایت‌های مردمی از سیاست‌های نظام را سومین مؤلفه توسعه نفوذ استراتژیک دانست و گفت: بزرگ‌ترین پشتیبان و تثبیت‌کننده نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی، حمایت‌های مردمی است و دشمن برای اینکه بتواند به عمق راهبردی نظام ضربه وارد کند، اتحاد و انسجام داخلی را نشانه رفته است تا بدین‌وسیله مردم را مقابل سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی قرار دهند، لذا دولت هرچه سریع‌تر باید ضعف‌های اقتصادی را برطرف سازد.

شوهانی به افرادی که تضعیف نفوذ استراتژیک نظام را هدف قرار داده‌اند توصیه کرد: آن‌هایی که مدام می‌گویند چرا وارد جنگ داخلی سوریه و عراق شده‌ایم باید بدانند اگر به این دو کشور کمک نمی‌کردیم امروز داعش و تکفیری‌ها به سمت ایران می‌آمدند. امروزه سیاست منطقه‌ای نظام در توسعه نفوذ استراتژیک جواب داده و امنیت ملی را برای کشور به ارمغان آورده است.

وی در پایان افزود: قدرت دفاعی، قدرت ایدئولوژیکی و حمایت‌های مردمی سه مؤلفه مهم و تأثیرگذار در توسعه عمق راهبردی جمهوری اسلامی در منطقه هستند و سیاست خارجی مستقل نظام را پیش می‌برند.

انتهای پیام/4079/4071

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح رعب آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می کند.

این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر را هم دارد.

این سلاح نسخه پیشرفته آتشبار توس ۱ و ۲ است.

کارشناسان نظامی توس۳ را عامل افزایش توان نیروهای روسی دانستند و قدرت ویرانگری این آتشبار آنرا به سلاحی بی رحم تبدیل کرده است.

سرهنگ مارکوس رابزنر از نیروهای مسلح اتریش گفت: توس۳ نسخه ویرانگرتری از توس۱ و ۲ است و دقت بالایی دارد. توس۳ موشکهای حرارتی مرگبار شلیک می کند.

کد خبر 6096241

دیگر خبرها

  • توس ۳؛ سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • سلاح رعب آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟