Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@07:15:55 GMT

گمرک: صادرات به "افغانستان" متوقف نشده است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۶۳۰۵

گمرک: صادرات به 'افغانستان' متوقف نشده است

خبرگزاری میزان- گمرک ایران با تکذیب توقف صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان اعلام کرد: صادرکنندگان می توانند به جای گمرک فراه افغانستان از مرزهای جایگزین از جمله دوغارون و میلک کالای خود را صادر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، گمرک با اعلام اینکه هنوز علت محدودیت صادرات کالا به افغانستان از مرز فراه مشخص نیست، در این اطلاعیه تاکید کرد: گمرک فراه صادرات مواد سوختی، فولاد، سیمان و کاشی و سرامیک از این مرز را ممنوع کرده اما از دیگر مرزهای دو کشور امکان صادرات این کالاها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمرک تاکید کرد: البته صادرات سایر کالاها از مرز فراه افغانستان بجز چهار قلم کالای یاده شده همچنان امکان پذیر است و صادرکنندگان می توانند از طریق مرزهای جایگزین از جمله گمرک دوغارون و میلک مواد سوختی، فولاد، سیمان و کاشی را به این کشور همسایه صادر کنند.

بنابر این گزارش، دفتر بین الملل گمرک ایران در حال مکاتبه و پیگیری موضوع از گمرکات افغانستان بوده و نتیجه این پیگیری ها به زودی اطلاع رسانی می شود.

مظفر علیخانی دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان نیز امروز به خبرنگار ایرنا گفت: واردات مواد نفتی، سیمان و آهن ایران به افغانستان فقط از مرز «فراه» ممنوع شده و واردات این اقلام از طریق سایر مرزها مثل دوغارون و نیمروز همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه سیستم گمرک ایران و افغانستان در این مرز به هم وصل نیست، برخی از تاجران افغان در اظهار کالاهای وارداتی به این گمرک از نظر ارزشی و وزنی کم اظهاری می کنند تا حقوق گمرکی کمتری بپردازند.
علیخانی هدف اصلی ممنوعیت واردات مواد نفتی، سیمان و آهن به افغانستان از مرز «فراه» را جلوگیری از تخلفات گمرکی ذکر کرد.

پارسال 2.5 میلیارد دلار کالا از ایران به افغانستان صادر شد و افغان ها نیز 20 میلیون دلار کالا به ایران صادر کردند.
البته افغان ها معتقدند سالانه 500 میلیون دلار کالا نیز به صورت غیررسمی از ایران به افغانستان صادر می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گروه بین الملل خبرگزاری میزان خبرگزاری میزان اطلاع رسانی مرز فراه کاشی بین الملل محدودیت مرزهای جایگزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 748129

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • طالبان ۶ مرزبان ایرانی را بازداشت و آزاد کرد!
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان