Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@03:37:27 GMT

بررسی تأثیر دما بر میزان مقاومت شیارشدگی آسفالت پلیمری

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۶۳۳۱

بررسی تأثیر دما بر میزان مقاومت شیارشدگی آسفالت پلیمری

تأثیر دما بر میزان مقاومت شیارشدگی آسفالت پلیمری در پایان‌نامه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند بررسی شد.

افشین عندلیبی نخستین دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بیرجند، اظهار کرد: جلسه دفاع از پایان‌نامه این‌‌جانب با موضوع «بررسی تأثیر دما بر میزان مقاومت شیارشدگی آسفالت پلیمری» و با راهنمایی محمد عابدینی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عندلیبی بیان کرد: «شیارشدگی یکی از بارزترین خرابی‌های روسازی آسفالتی بوده که بیشتر در مناطق گرمسیری با ترافیک سنگین اتفاق می‌افتد و بروز این پدیده سبب کاهش ایمنی و راحتی استفاده‌کنندگان از راه می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «در این پایان‌نامه تأثیر دو پارامتر دما و سطح تنش بر ظرفیت شیارشدگی مخلوط‌های آسفالتی SMA اصلاح‌شده با افزودن دو پلیمر SBS و EVA با آزمون‌های مدول بر جهندگی و خزش دینامیکی به‌صورت مقایسه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.»

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند افزود: «نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که اصلاح آسفالت با دو پلیمر ذکرشده سبب افزایش عدد روانی و کاهش کرنش تجمعی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که این موضوع با افزایش دما، بهتر خود را نشان می‌دهد و سبب کاهش پدیده شیارشدگی می‌شود.»

انتهای پیام/4062/4065/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • آیا قلیان در کاهش استرس تأثیر دارد؟