Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@02:55:48 GMT

افزایش شمار قربانیان ابرتوفان منگخوت به 60 نفر

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۶۴۲۶

افزایش شمار قربانیان ابرتوفان منگخوت به 60 نفر

منابع خبری گزارش دادند ابرتوفان منگخوت پس از عبور از مناطق شمال و مرکز این کشور، علاوه بر میلیاردها دلار خسارت، همچنین تاکنون 60 کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش ایرنا از فیل استار، این توفان سهمگین با بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب و همراه شدن بادهایی با سرعت بیش از 250 کیلومتر در ساعت، بسیاری از ساختمان ها و مزارع را سر راه خود نابود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابرتوفان که به زبان محلی 'اُمپنگ' نامیده می شود، جزیره لوزان در مرکز فیلیپین و ایالت کاگایان را دستخوش خسارات گسترده کرده و بر اثر آن در بسیاری مناطق مرکزی، رانش زمین سبب نابودی تعداد زیادی روستا شده که مأموران امداد و نجات سرگرم کمک رسانی به این مناطق هستند.

گزارش پلیس و مسؤولان محلی حاکی است؛ تعداد قربانیان با توجه به رانش زمین در حال افزایش است اما آمار آن هنوز کاملاً مشخص نشده است.

منگخوت در این مناطق که حدود 5 میلیون نفر در آنها زندگی می کنند، سبب قطع سراسری برق و ارتباطات و شبکه های مخابراتی شده و به همین علت، ارزیابی هزینه ها و تلفات انسانی را مشکل کرده است.

فیلیپین که به کشور توفان ها شهرت دارد، به طور متوسط سالانه شاهد خسارات و تلفات گسترده ناشی از دستکم 20 توفان مهیب است.

پیشتر، کارشناسان اقتصادی آثار مخرب این ابرتوفان را 6.6 درصد تولید ناخالص داخلی فیلیپین معادل 120 میلیارد دلار برآورد کردند.

مردم فیلیپین از بروز توفان ها در کشور خود خاطره ناخوشایندی داشته و بسیار از این پدیده جوی هراس دارند؛ زیرا بسیاری از آنها یک یا چند نفر از اعضای خانواده، اقوام و یا دوستان خود را بر اثر توفان های مکرر در این کشور از دست داده اند.

ابرتوفان سهمگین 'هایان' نیز در سال 2013 با سرعتی بیش از 320 کیلومتر در ساعت تعداد هفت هزار و 500 کشته و مفقود برجای گذاشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلیپین توفان مانگخوت مانگوت خسارت تلفات توفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

نشست علنی امروز- یکشنبه ۲ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور ۲۰۳ تن از نمایندگان آغاز شد.

قرار است در این نشست ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز (اعاده شده از شورای نگهبان)، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی بررسی شود.

نمایندگان در این نشست ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری وگزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح نظام قانون گذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار صحن علنی امروز قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس