Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس ‌گفت: بیشترین فراوانی حادثه‌های رانندگی در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‎دهد.

‌ مجید کیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، با بیان اینکه سالانه ۱۶ هزار کشته ناشی از تصادفات جاده ای در کشور ثبت می‌شود، اظهار کرد: تلاش کنیم  سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد این آمار را کاهش دهیم.


 وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تصادفات عامل خطای انسانی، ۷ درصد ایمن نبودن جاده و ۱۳ درصد وسیله نقلیه است، بیان کرد: عدم رعایت سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، رعایت حق تقدم  وخواب آلودگی را از دلایل اصلی تصادفات جاده ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 کیان‎پور گفت: بیشترین تصادفات معمولا در ساعات اولیه صبح بین ۵ تا ۸ صبح و پایان روز بین ۵ تا ۸ شب صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ با بیان اینکه بیشترین فراوانی حادثه‌های رانندگی در ۲۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد، افزود: در هر حادثه سه عامل انسان، محیط و وسیله نقلیه نقش دارد و باید در فرهنگ رانندگی تجدید نظر کنیم درست است که خودروها تندرو هستند اما رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو ضروری است همچنین رعایت حق تقدم و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی یک اصل انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه  تجدید نظر در سرعت حرکت اتومبیل ها در برخی جاده‌های غیر ایمن و غیر استاندارد لازم است و باید فرهنگ سازی کنیم، اضافه کرد: در خیلی از جاده‌ها، اکثر تصادفات، واژگونی، عدم توجه به جلو و یا عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

کیان‎پور با بیان اینکه مردم نقش شماره یک در کاهش تصادفات را دارند و باید برای جان خودمان ارزش قائل شویم، افزود: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن و باید صحبت کردن با تلفن همراه را در خودرو را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: باید رعایت قوانین در اولویت قرار گیرد و تلاش کنیم در همه شرایط بهترین استفاده را داشته باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تصادف منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !

تین نیوز

در تقویم ملی روز هفتم اردیبهشت ماه به نام ایمنی حمل ونقل نام گرفته؛ روزی که موضوع ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای را یادآور می شود در شرایطی که امسال نیز در تعطیلات نوروزی آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران بازهم رکورد زد.

به گزارش تین نیوز، براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ جان باختند و به گفته رئیس پلیس راهور فراجا در سال 1402 بیش از 17 هزار نفر طی تصادفات رانندگی در ایران کشته شده اند.

نگاهی به  آمار تلفات تصادفات رانندگی در ایران نشان می دهد که طی یک بازه ده ساله، هیچ بهبودی در این بخش صورت نگرفته است گرچه هم اکنون پیگیری ایمنی حمل ونقل در کارگروه هایی فنی و تخصصی پیگیری می شود. از جمله کمیسیون ایمنی راه های کشور که از جمله اهداف این کمیسیون تدوین سیاست های لازم به منظور ارتقای سطح ایمنی راههای کشور، ایجاد سامانه آمار و اطلاعات جامع مدیریت ایمنی راه های کشور و تحلیل تصادفات جاده ای عنوان شده است.

خبر مهم و پربازدید حمل ونقل جاده ای را بخوانید:

فراخوان سراسری برای جذب حداقل 10 هزار راننده بین شهری مسافری  

کمیسیون ایمنی راه های کشور که با هدف کاهش کاهش سوانح و تصادفات جاده ای به عنوان رکن مشورتی، تصمیم سازی، اجرایی و نظارتی شورای عالی هماهنگی حمل ونقل  از سال 89 کار خود را آغاز کرد.

جلسات کمیسیون ایمنی راه های کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی  برگزار می شود و جهت بررسی موضوعات مختلف مرتبط با ایمنی راه اعم از مهندسی راه، ناوگان، اعمال مقررات ترافیکی و گردآوری و تحلیل آمار سوانح حمل ونقل و اجرای آموزش فرهنگ عمومی ایمنی حمل ونقل و  ...  از توان سه کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه ها، کارگروه هماهنگی شیوه های حمل ونقل و کارگروه آموزش و رفتارسازی ایمنی حمل ونقل و ترافیک بهره می برد.

اطلاعاتی در دسترس نیست

در بررسی عملکرد این کمیسیون که تاکنون 135 نشست را با حضور مشارکت کلیه بخش ها و دستگاه های ذی ربط ملی و استانی ذیل شورای عالی هماهنگی حمل ونقل پشت سرگذاشته یک نکته حائز اهمیت است که چرا خبری از اطلاعات بروز و داده های تحلیلی و آماری این کمیسیون نیست.

 با نگاهی به تارنمای وزارت راه و شهرسازی و زیربخش مربوط به کمیسیون ایمنی راه های کشور آخرین اطلاعات بارگذاری شده از صورتجلسات نشست های این کمیسیون مربوط به سال 99 است که آن هم در دسترس نیست گرچه اعلام شده که براساس سیاست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر دسترسی آزاد همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز این وزارتخانه، کلیه مصوبات شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در این بخش قرار داده است.

شاید گزیده ای از پاسخ این سوال که چرا در یک بازه ده ساله بهبودی در ایمنی حمل ونقل حاصل نشده و آمار تلفات جاده ای تقریبا هر سال بالاتر از قبل است؛ در نبود اطلاعات روشن و شفافی از عملکرد و اقدامات کمیسیون ایمنی راه های کشور باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات