Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:32:39 GMT

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر؛ رمز پیروزی خون بر شمشیر

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۶۸۵۹

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر؛ رمز پیروزی خون بر شمشیر

حجت الاسلام محمد مهدی امامی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: رمز پیروزی و هدف قیام امام حسین (ع) در جمله «ارید اَن آمر بالمعروف و اَنهی عن المنکر» خلاصه می شود.
وی ادامه داد: سرلوحه قیام اباعبدالله الحسین (ع) امربه معروف و نهی از منکر است و بالاترین منکر در آن زمان حکومت فاسد یزید و مهم ترین معروف تحقق حکومت اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استانی نهاد در یزد اولین و مهمترین عامل کمرنگی امربه معروف و نهی از منکر را ترس مؤمنین از بازخوردهای گوناگونی که ممکن است امربه معروف و نهی ازمنکر توسط افراد داشته باشد دانست و گفت: تبیلغات سنگین دشمن در این امر مؤثر بوده است، دشمن با ترویج این فرهنگ که عمل هرکس مربوط به خود شخص عمل کننده است باعث عامل عقب نشینی افراد در انجام فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر شده است.
وی تصریح کرد: آنهایی که در راس هستند مثل روحانیون و رؤسا در جایگاه خود باید امربه معروف را انجام بدهند ولی متأسفانه تاکنون اقدام مثبتی انجام نداده اند و به طبع مردم نیز فعالیتی نمی کنند.
امامی گفت: کسانی که می خواهند امربه معروف و نهی ازمنکر کنند، باید بدانند که درجات منکر و معروف چیست، فساد اقتصادی و قاچاق کالا یک منکر است درحالی که ما کالای قاچاق را می خریم و نهی هم نمی کنیم. اکنون تشویق کردن به خرید کالای ایرانی معروفی هست که لازمه آن حتی از تشویق و امر به حجاب بالاتر است.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه یزد افزود: شخصی که امربه معروف و نهی ازمنکر انجام می دهد باید نحوه ارتباط گیری و شیوه بیان با افراد متفاوت را بداند و از شیوه های هنری و عینی استفاده کند و معروف را زیبا و منکر را زشت جلوه دهد.
وی ادامه داد: کارهای پراکنده ای در دانشگاه انجام شده ولی هیچکدام سیستمی و طبق فرموده حضرت آقا نبوده است؛ طبق فرموده حضرت آقا کار فرهنگی باید جبهه ای و قوی انجام شود.
حجت الاسلام امامی گفت: اکنون در پیگری این هستیم که جبهه ای تشکیل دهیم از نیروهای مؤمن انقلابی که در تشکل های متفاوت دانشگاه جریانی همسو با هم دارند، سپس این جبهه خیلی قوی مسائل را به صورت متمرکز در دست بگیرد و طرح های ناب را شناسایی و اجرا کند.
وی تصریح کرد: چون امربه معروف و نهی ازمنکر از فروع دین و امر اساسی دین است باید در هیئت های اندیشه ورزی به صورت تخصصی و مستمر اجرا شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دانشگاه یزد امربه معروف ونهی از منکر یزد قیام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)

باوجود تشدید فشارها برای توقف مخالفت‌های دانشجویی علیه هم‌دستیِ آمریکا با نسل‌کشیِ اسرائیل در غزه، معترضان یک ساختمان معروف «سالن همیلتون» در دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند.   به گزارش فارس، سالن همیلتون ساختمان معروفی است که در جریان اعتراضات سال ۱۹۶۸ علیه جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات علیه نظام آپارتاید آفریقای جنوبی در سال ۱۹۸۵ هم تسخیر شده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • عباس زاده با شعار معروف روی دوش هواداران نساجی!
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی