Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، براساس گزارش وزیر آموزش و پرورش به هیات وزیران، نرخ باسوادی (10 تا 49 سال) در استان سیستان و بلوچستان در پنج سال گذشته از حدود 76 درصد به 82 درصد و نرخ پوشش دوره ابتدایی از 90 درصد به حدود 95 درصد افزایش یافته است.
همچنین نرخ تحت پوشش دوره پیش دبستانی که یکی از مهم ترین شاخص‌های توسعه یافتگی نظام آموزشی تلقی می‌شود در پنج سال گذشته از 12 درصد به 77 درصد افزایش چشمگیری را شاهد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمارها نشان می‌دهد شاخص‌های آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های دولت یازدهم و دوازدهم با تلاش‌های به عمل آمده بهبود قابل توجهی را شاهد بوده است به نحوی که تعداد پذیرفته شدگان در آزمون سراسری سال جاری در رشته‌های پزشکی، روانپزشکی و داروسازی بالغ بر 155 نفر بوده اند (که در سال گذشته 66 نفر در این رشته‌ها پذیرفته شده‌اند).
همچنین استان سیستان و بلوچستان که در کنکور سراسری سال 92 رتبه آخر را در کشور داشت که با شش رتبه بهبود به رتبه 26 ارتقا یافته است.
دولت در ادامه از مجلس شورای اسلامی خواست تا کار بررسی و رسیدگی به لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در اولویت قرار دهد.

** آیین نامه اجرایی مربوط به تسویه مطالبات و بدهی‌های دولت از طریق صدور اوراق تسویه خزانه اصلاح شد
با تصویب هیات وزیران، آیین نامه اجرایی مربوط به تسویه مطالبات و بدهی‌های دولت با اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی از طریق صدور اوراق اسناد تسویه خزانه اصلاح شد.
سیام**1751**1535
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آموزش و پرورش استان درآمد سیستان و بلوچستان شهرداری لایحه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است

مهدی نوید ادهم   در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان، این استان را استانی با موقعیت استثنایی در نظام حکمرانی کشور عنوان کرد و گفت: این استان دارای فرصت‌ها و تهدیدهای متعددی است.

وی مهمترین فرصت‌های سیستان و بلوچستان را نیروی انسانی، منابع و تاریخ پر افتخار این استان بیان کرد و افزود: تهدید عدم توسعه یافتگی استان و رنج مضاعف مردم در این مقوله را نیز نباید فراموش کرد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: آموزش و پرورش نقاط آسیب پذیری دارد که یکی از مصادیق آن در سیستان و بلوچستان فاصله معنادار شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: این کمیسیون با هدف کمک به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و فضاها، کارگروه خاص سیستان و بلوچستان را تشکیل داده و به دنبال بهره‌گیری از ایده‌ها، اندیشه‌ها، افکار و برنامه‌های همه صاحب نظران در مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مدارس این استان خواهد بود.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی از بدیهیات در مسیر تحقق اهداف مدرسه یاری، لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ورود خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق و شهرستان‌ها با هدف رعایت عدالت در این مقوله خواهد بود.

وی گفت: موضوع مهم و مورد انتظار خیرین در هر منطقه و شهرستانی، مشارکت، همراهی و پای کار بودن مردم در کنار آنان خواهد بود تا مقوله حضور خیرین عزیز اثربخش‌تر از گذشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان