Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فسا از برگزاری آیین ۱۰۰ ساله تعزیه روستای صحرارود، در روز جمعه ۳۰ شهریورماه مصادف با ۱۱ محرم در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حسین رضا زاده مسئول میراث‌فرهنگی شهرستان فسا امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ۹۷ با بیان خبر فوق اظهار کرد: «آیین ۱۰۰ ساله تعزیه روستای صحرارود، بزرگترین تعزیه میدانی کشور است که همه ساله در این روستا و با هدف به‌تصویر کشیدن حوادث واقعه عاشورا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول میراث‌فرهنگی فسا ادامه داد: در این تعزیه حدود ۲۰۰ نفر به عنوان بازیگر و بیش از ۲۰۰ نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی حضور دارند.

رضازاده اضافه کرد: این آیین در ساعت ۸ صبح روز جمعه ۳۰ شهریور ماه همزمان با ۱۱ محرم در تپه‌های صاحب الزمان روستای صحرارود واقع در ۸ کیلومتری شهرستان فسا و تحت عنوان (حدث وفا و ولا) با موضوع وفاداری حضرت عباس (ع) نسبت به امام حسین (ع) اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰ هزار نفر از شهر‌های استان فارس و استان‌های اصفهان، یزد، هرمزگان و کرمان از تعزیه روستای صحرارود بازدید کردند.

این تعزیه در سال ۱۳۹۱ به شماره ۶۵۶ در فهرست آثار ناملموس (معنوی) به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میراث فرهنگی رضازاده گردشگری تعزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرکل جهاد کشاورزی استان درهمایش جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بروجن از شهرستان برتر استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.
برزگر افزود: اجرای آموزش‌های لازم در مراحل کاشت داشت و برداشت، تحویل ادوات نوین کشاورزی و تجلیل از کشاورزان برتر در سطح استان از اهداف همایش جهش تولید در دیمزار‌ها است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن