Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،صادق نجفی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت دیروز در آیین کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی و بازدید از شهرک‌های صنعتی سمیرم اظهار داشت: شهرستان سمیرم یکی از شهرستان‌های خوب کشور و دارای پتانسیل‌های مناسب در زمینه محصولات باغی لبنیات و مسائل مربوط به دامداری و گیاهان دارویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینی به مساحت 12 هکتار با اعتبار 50 میلیارد ریال ناحیه صنعتی بخش دنا کوه با زیرساخت‌های لازم احداث خواهد شد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به تلاش و پیگیری مسؤولان و وجود محصولات باغی مرغوب یک ناحیه صنعتی در شهر بیده بخش مرکزی دناکوه همراه با احداث کارخانجات صنایع تبدیلی و سردخانه مورد نیاز این بخش است که تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده شهرک صنعتی روستای هست در سمیرم آب این شهرک بود که با قرارداد سه میلیارد و 800 میلیون تومانی که با اداره آبفای شهری بسته شده مشکل آب شهرک صنعتی هست حل شد.

نجفی یکی از اولویت‌های مهم وزارت صنعت معدن و تجارت را حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان دانست و بیان داشت: در این راستا در ناحیه صنعتی از یک و نیم میلیارد تومان، تسهیلات 4 درصد، 6 درصد و 10 درصد اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به آئین‌نامه تبصره 18خاطرنشان کرد: هفته آینده 34 هزار میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ می‌شود، در راستای حمایت از تولید و راه‌اندازی واحدهای تولید تعطیل شده هم توافق‌نامه‌ای که با قوه قضاییه منعقد شده که هیچ بانکی حق تعطیل کردن هیچ واحد تولیدی را ندارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در استان اصفهان سال گذشته بیش از 55 واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل شده بود راه‌اندازی شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 100 واحد تولید دیگر که تعطیل شده بود شروع به کار کند.

نجفی تصریح کرد: بسته‌های حمایتی در زمینه استفاده از ارز ثانویه برای پتروشیمی فولاد و مواد اولیه در دستور کار دولت قرارگرفته تا مشکل بسیاری از واحدی‌های تولید در زمینه تأمین مواد اولیه حل شود و قیمت‌ها کاهش پیدا کند؛ در نواحی صنعتی در راستای حمایت از کار و اشتغال در مقابل سرمایه‌گذاری استارت آپ‌ها، دانش‌بنیان‌ها و جوانان پنج درصد از پول زمین در شهرک‌ها را دریافت می‌کنیم و از سرمایه‌گذاران 10 درصد دریافت می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین طبق توافق‌نامه‌ایی که با استانداران نوشته شده بر اساس آمایش سرزمین و ظرفیت‌های مناطق مختلف وزارت صنعت واحدهای تولید را با مشارکت بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده در این مناطق ایجاد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

 

بازدید معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از شهرک‌های صنعتی سمیرم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر