Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت «محمدعلی رجایی امینی» از چهره‌های جهادی افغانستان که هفته گذشته در شهر هرات از دنیا رفت، روز گذشته از سوی ستاد هماهنگی تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی مهاجرین افغانستانی در حسینیه هراتی‌های مشهد برگزار شد.

«محمد علی رجایی امینی» در شهر هرات به دنیا آمد، در کودکی پدرش را از دست داد و دوران جوانی وی با دوران اشغال افغانستان توسط ارتش سرخ شوروی مصادف شد و از همان زمان لباس رزم بر تن کرد و علیه اشغالگران به جهاد مسلحانه روی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجاوز ارتش سرخ و قدرت گرفتن تفکر مارکسیستی در افغانستان از 2 جهت خواب و تاب عافیت را از او گرفت؛ به مخاطره افتادن استقلال کشورش و نفوذ فکری فرهنگی ابرقدرت شرق ماتریالیست و به دنبال آن ظهور تفکر غربی موضوعیاتی بودند که تا زمان مرگ، رجایی از مبارزه علیه آن غافل نشد.

رجایی از همان اوایل که مبارزه را آغاز کرد و تا آخر، مرد این میدان باقی ماند و کوهپایه‌های افغانستان بیشتر و بهتر از حافظه مردان سیاست شرح رشادت‌های او و همسنگرانش را در دل و خاطر سپرده‌اند.

رجایی اما تنها به مبارزه مسلحانه بسنده نکرد و همیشه تاکید داشت که فعالیت‌های فرهنگی را باید در کنار مبارزه مسلحانه با اشغالگران ادامه داد.

تشکل سازی جهت پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص به ویژه در سطح دختران و زنان جامعه افغانستان، یکی از مهمترین اقدامات رجایی از دهه شصت تاکنون بود.

«حفیظی»، استاد دانشگاه اشراق در هرات در مورد فعالیت‌های فرهنگی رجایی به خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: در سال‌های نفوذ فرهنگ کمونیستی در مدارس دخترانه افغانستان، وی تعدادی از دختران جوان هراتی را با هدف تحصیل در فضایی اسلامی و نیز اخذ تعلیمات دینی به مشهد مقدس آورد و هسته فرهنگی-علمی را بنام «مکتب حضرت زینب(س)» تشکیل داد که مصدر برکات بسیاری برای جامعه دردمند افغانستان شد.

وی افزود: بعد از تحولات سال‌های اخیر وی به زادگاهش هرات بازگشت و همچنان در سنگر مبارزه فکری به فعالیت‌های دینی و اجتماعی خود ادامه داد.

این مدرس افغانستانی تصریح کرد: نسلی از مادران فهیم با دغدغه‌های دینی و چهره‌های فعال علمی – فرهنگی که این روزها داغدار فقدان حضور ارشمند او هستند، ثمره آرمان‌های پاک و انسانی این انسان بزرگ است.

وی در پایان افزود: تجلیل و بخاطرسپاری گام‌های موثر این مردان گمنام عرصه جهاد فرهنگی، ضرورت امروز و همیشه ما است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

منابع محلی در ارزگان، هرات و هلمند می‌گویند که بارندگی، سیلاب و توفان شدید در این ولایت‌ها جان ۱۰ تن را گرفته و خسارات هنگفت مالی برجا مانده است.

منابع محلی از ارزگان می‌گویند در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

در همین حال منابع می‌گویند که جاری شدن سیلاب در ولسوالی‌های گلران، ادرسکن، کشک رباط‌سنگی و کشک کهنه ولایت هرات جان ۳ تن را گرفته و ده‌ها منزل را تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین توفان شدید و بارندگی شب گذشته در هلمند نیز صدها جریب زمین زراعتی را تخریب کرده است.

این درحالیست که منابع محلی در ولایات مختلف، از وقوع سیلاب در بدخشان، غور، سرپل، هرات، بغلان، فاریاب، تخار، قندوز، جوزجان، قندهار و دیگر ولایات خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • مراسم شهادت امام صادق (ع) در مشهد + فیلم 
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد