Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت کمک‌رسان سازمان ملل در عراق (یونامی) خواستار اتخاذ اقدامات سریع برای انتخاب رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور شد و دولت حامی اصلاحات را تنها دولتی دانست که می‌تواند اطمینان مردم را بازگرداند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، یان کوبیس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق از انتخاب محمد الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان و حسن کعبی و بشیر الحداد به عنوان دو معاون او توسط پارلمان جدید استقبال کرده و با بیان اینکه این هیئت آماده ارائه‌ هرگونه کمک است، ابراز امیدواری کرد که با رئیس پارلمان جدید همکاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوبیس در بیانیه‌ای از گروه‌ها و فراکسیون‌های سیاسی خواست در راستای پایبندی به زمان‌بندی قانون اساسی در خصوص روند انتخاب رئیس جمهوری و سپس نخست وزیر جهت تشکیل دولت ملی حامی اصلاحات اقداماتی را اتخاذ کنند.

وی افزود: دولتی با چنین شروطی تنها دولتی است که می‌تواند اطمینان شهروندان را بازگردانده، مطالبات مردم در خصوص بهبود خدمات‌رسانی، ایجاد فرصت اشتغال، توسعه، اصلاح اقتصادی، حفاظت از منافع عراق و تضمین احترام کامل به حاکمیت و استقلال این کشور را پاسخ دهد.

دفتر اطلاع‌رسانی حیدر العبادی نیز اعلام کرد، العبادی، نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه با نماینده ویژه سازمان ملل در عراق به بررسی تلاش‌ها برای تشکیل دولت طبق جدول زمان‌بندی مطرح شده در قانون اساسی پرداخت. در این دیدار تسریع تشکیل دولت به منظور قدم گذاشتن در مسیر بازسازی و ارائه خدمات و تقویت امنیت و ثبات در کشور تاکید شد.

احمد الکنانی، عضو فراکسیون ائتلاف "البناء" نیز گفت: میان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و هادی العامری، رئیس ائتلاف "البناء" بر سر شروط و استانداردهای انتخاب نخست وزیر آتی براساس توصیه‌های مرجعیت دینی توافق حاصل شده است.

وی گفت: اسامی هیچ نامزدی برای پست نخست وزیری از جمله عادل عبدالمهدی، معاون رئیس جمهوری اسبق عراق در نشست اخیر رهبران دو ائتلاف مذکور مطرح نشد.

این در حالی است که یک منبع سیاسی عراق تاکید کرد: عبدالمهدی شانس بیشتری برای احراز این پست دارد. رقابت میان عبدالمهدی و شخصیت‌های دیگر است اما فراکسیون‌های کرد، شیعه‌ و اهل سنت روی او توافق دارند. عبدالمهدی هم منتظر موافقت آیت‌الله سیستانی، مرجع دینی شیعیان عراق است تا موافقت خود را برای قبولی این پست به فراکسیون‌های سیاسی اعلام کند.

عبدالمهدی به فراکسیون‌های سیاسی اطلاع داده بود که تنها با موافقت مرجعیت دینی این پست را تحویل می‌گیرد.

پارلمان جدید عراق روز شنبه طی یک بحث و بررسی محمد الحلبوسی، استاندار سابق الانبار را با کسب ۱۶۹ رای از ۲۹۸ رای به عنوان رئیس پارلمان برگزید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن

به گزاش پارس نیوز ،‌ علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای‌عالی کار نیاز به تأیید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دوبرابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به‌محض اینکه این پیشنهاد در شورای‌عالی کار تصویب شود و پس از آن مورد تأیید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه