Web Analytics Made Easy - Statcounter

راکتور دما و فشار متوسط جهت واکنش‌های کاتالیستی گازی توسط استادان گروه مهندسی شیمی و مهندسی مواد دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایسنا، در این طرح یک راکتور جهت انجام واکنش‌های حذف منوکسید کربن و سایر آلاینده‌های خطرناک از هوا طراحی و ساخته شده است.

با توجه به اینکه این دستگاه مورد نیاز در بازار موجود نبوده و سفارش آن به شرکت‌های ساخت تجهیزات آزمایشگاهی هزینه‌های گزافی را ایجاب می‌کرد، در قالب طرح ساخت دستگاه در دانشکده مهندسی نفت و پتروشیمی توسط مجری طرح دکتر سیدمحمدمهدی نوری با همکاری دکتر سید علیرضا حسینی از گروه مهندسی مواد ساخته شده که باعث کاهش هزینه‌ها تا یک سوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با ساخت این دستگاه واکنش‌های حذف منوکسید کربن و سایر آلاینده‌های گازی که از اگزوز خودروها و همچنین دودکش نیروگاه‌ها و سایر واحدهای صنعتی انتشار می‌یابند، در مقیاس آزمایشگاهی شبیه‌سازی شده و مورد آزمایش و بهینه‌سازی با استفاده از کاتالیست‌های مختلف قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، ساخت این دستگاه در قالب همکاری‌های مشترک گروه مهندسی شیمی و مواد جهت سنتز و بهینه‌سازی کاتالیست‌های واکنش‌های گازی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آلاینده های خطرناک دانشگاه حکیم سبزواری رآکتور منوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر

باوقار مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ساختمان فرسوده آموزشگاه سعدی بندر خمیر بعد از امتحانات خرداد ماه تخریب و ساختمان جدید این مجموعه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس و اتاق بازرگانی ساخته می‌شود.

وی افزود: این آموزشگاه با ۲۲۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بصورت ۶ کلاسه ساخته می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: با ساخت ساختمان جدید این آموزشگاه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • بالاخره راز هرم جیزه کشف شد!
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم