Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:49:08 GMT

روایت جابر...

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۵۸۶۵۶

روایت جابر...

زندگی جان می گیرد و آرام پیش می رود گویی همیشه جابر می ماند و میان خانواده و دوستانش نفس می کشد، اما صحنه بوی خون می گیرد و اشک ها از چشم مخاطبان جاری می شود. جابر بی رحمانه شهید می شود و این شاید پایان این قصه باشد اما پایان همه چیز نیست...

نمایش "جابر" به نویسندگی و کارگردانی زهرا فاطمی، از قم به اصفهان آمده است و اگرچه این نمایش روایت‌گر داستان یک شهید است، اما زندگی را در دل خود آموزش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب گذشته اجرای اول این نمایش با حضور مادر شهید محسن حججی به روی صحنه رفت.

نرگس مالمیر دستیار کارگردان و بازیگر نمایش "جابر" در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تئاتر ابزار دنیای مدرن برای اثرگذاری روی اجتماع است به همین دلیل تئاتر دغدغه ما شد.

وی افزود: افرادی که در گروه حضور دارند طلبه هستند وهمگی با سخنان منبر آشنا هستیم و با اینکه منبرها هنوز هم مخاطب خود را دارند اما در عصری زندگی می کنیم که نیاز بود از وسیله ای دیگر استفاده کنیم و ما تئاتر را انتخاب کردیم.

مالمیر اضافه کرد: شخصیت جابر اگرچه مرد است اما زهرا فاطمی(نویسنده و کارگردان این نمایش) اولین کسی بود که پیشنهاد داد نقش آقایان را هم خودمان بازی کنیم و بر این اساس تمام بازیگران این تئاتر بانوان هستند، اما مخاطب در صحنه آخر کاملا باور کرده است که با بازیگر آقا روبرو است. 

مالمیر با اشاره به روایت موجود در نمایش جابر گفت: "جابر سعیدی" شاید تنها یک اسم است که وجود نداشته باشد، اما هستند شهدای علمی فرهنگی که بسیار فجیع به شهادت رسیدند و ما نمی توانیم آن را به تصویر بکشیم؛ این یک جهان‌بینی است که بسیاری از خانواده شهدای امنیتی هنوز هم اسم شهید خود را رسانه ای نکرده اند.

دستیار کارگردان و بازیگر نمایش جابر ادامه داد: در این نمایش به موضوعاتی که روابط خانوادگی در آن تعریف می شود نیز پرداخته شده است و سعی می کند گویا بوده و هنر برای هنر نباشد و دقیقه به دقیقه آن باورپذیر است و شعار نمی دهد.

به گزارش ایمنا، نمایش "جابر" روایتی چند اپیزودی از زندگی یک دانشمند هسته ای به نام "جابر" است که با ۱۴ پرسوناژ اصلی به روی صحنه می رود. جابر دانشجوی بسیجی فعال و پر انگیزه ای که دغدغه ی جهاد دارد؛ هم در عرصه ی علم، هم در حوزه فرهنگ. خط اصلی این داستان اگرچه جهاد است، اما همزمان، مخاطب را درگیر نکات فرعی زیبایی می کند.

نمایش "جابر" امشب در اجرای آخر خود ساعت ۱۷ در سالن سوره حوزه هنری اصفهان به روی صحنه می رود. گفتنی است، تنها بانوان می توانند این نمایش مشاهده کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تئاتر اصفهان نمایش اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود

«شب نغمه‌های اذان ایرانی» در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این برنامه نمونه‌هایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاه‌های موسیقی اصیل ایرانی معرفی خواهد شد و در قسمت دوم برنامه ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی مجموعه‌ای از آثار مناجاتی را اجرا می‌کند.

آثار اجرا شده توسط ارکستر نیایش در این اجرا، سروده و با آهنگسازی علیرضا امینی بوده که تنظیم قطعات را ایمان ملکی انجام داده است. اساتید برجسته هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذان‌ها و در ادامه ارکستر نیایش هستند. مراسم تجلیل از اجرای استاد رحیم موذن‌زاده و استاد احمد مراتب و اهدای لوح های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. همچنین رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

علیرضا امینی در خصوص «شب نغمه‌های اذان ایرانی» گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمه‌های اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد مضبوط آن از حدود ۱۱۰ سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد. نماز جایگاه معنوی بسیار بالایی در میان ایرانیان داشته است و در هر کوچه و خیابانی هر ایرانی با بیان خود اذان می‌گفته و مردم را برای نماز و عبادت آگاه می نموده است. همان طور که در حال حاضر اذان بیات ترک رحیم موذن‌زاده اردبیلی و شور محمد آقاتی در بهترین روایت ارزش این گونه مهم هنر معنوی را در جامعه ما نشان می‌دهد، ما می‌توانیم با رونق روایت دوباره اذان ایرانی بین هنرمندان آواز اصیل ایرانی، تمام ایرانی‌ها را با حفظ و روایت اذان آشتی دهیم. اذان می‌تواند به عنوان یک نغمه و مناجات در تمامی لحظات زندگی مردم حضور داشته باشد؛ چراکه تمام جملاتش گفت و گو از صفا و صمیمیت و اصول دینی ما است. اگر بتوانیم این باورها را تقویت کنیم تاثیر مثبتی روی تربیت اخلاقی جامعه خواهد داشت.

در اولین اجرای «شب نغمه‌های اذان ایرانی» در تالار اندیشه ورود برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند