Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه جهادی ثارالله با بیان اینکه لحظه لحظه کارهای جهادی برایش خاطرات لذت بخشی را به در ذهنش حک کرده است گفت: حدود سه سال است که از تشکیل گروه جهادی ثارالله می‌گذرد و در این گروه از هر قشر و سنی حضور دارد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، گروه جهادی ثارالله گروهی نوپا اما با اراده و مصمم به جهاد در راه خدا و رسیدن به رضایت مخلوق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه جهادی ثارالله  این روزها با دستان کوچک خود بارهای سنگینی را حمل می‌کند تا لبخندی را بر لبان خشکیده مردم بی‌ریا روستاهای خوزستان بنشاند.

این گروه جهادی فارغ از سن و سال ، سواد و تحصیلات مشغول خدمت رسانی به جامعه مستضعف  است و با حضور جهادی در روستاها و مناطق محروم شهرستان باغملک لحظات بسیار زیبایی را برای ساکنان این دیار به یادگار می‌گذارد.

ابراهیم آذر‌ افروز مدیر گروه جهادی ثارالله با بیان اینکه لحظه لحظه کارهای جهادی برایش خاطرات لذت بخشی را به در ذهنش حک کرده است درباره گروه جهادی ثارالله اظهار کرد: حدود سه سال است که از تشکیل گروه جهادی ثارالله می‌گذرد و در این گروه از هر قشر و سنی حضور دارد.

وی با بیان اینکه در بخش برادران حدود 20 الی 25 نفر و در بخش خواهران حدود 10 ال 12 نفر به کارهای عمرانی و فرهنگی برای مناطق محروم شهرستان باغملک مشغول به فعالیت هستند، افزود: خواهران به فعالیت‌هایی از قبیل کلاس‌های فرهنگی از جمله بهداشت، آموزش قرآن و احکام و برداران نیز به فعالیت‌های عمرانی از جمله ساخت خانه و سرویس بهداشتی می‌پردازند.

مدیرگروه جهادی ثارالله درباره نحوه فعالیت این گروه جهادی گفت:  گروه جهادی ثارالله به غیر از دریافت نیروهای کمکی از سپاه برای فعالیت‌های عمرانی از هیچ نهاد و دستگاه‌هایی تغذیه نمی‌شود و تمام هزینه‌های ساخت و تجهیز منازل و مکان‌ها را از خیرین دریافت می‌کند.

وی معتقد است که اردوهای جهادی سرتاسر خاطره است و در این باره گفت: خوبی این قبیل از اردوها برای من این است  به عنوان نمونه در بازدید اولیه خانه فقط 4 ستون اولیه را دارد و به امید زدن سقف پای کار می‌رویم اما متوجه می‌شویم  خانه‌ای کامل را به خانواده نیازمند تحویل می‌دهیم و این اتفاق در دفعات مکرری رخ می‌دهد.

آذر افروز با انتقاد از دیدگاه برخی از مردم از گروه‌های جهادی،  گفت:  تغییر دید افراد خیلی مهم است چون گروه جهادی در راه خدا و بدون مزد و منت کار  و تمامی امکاناتی را که جمع‌آوری می‌کنند را برای کارهای عمرانی و فرهنگی هزینه می‌کنند. در صورتی که خیلی از مردم باور نمی‌کنندکه گروه‌های جهادی بدون مزد کار می‌کنند و هنوز باور ندارند که ما از جایی حمایت نمی‌شویم و فقط با توکل به خدا و دستان خالی و حمایت خیرین در راه ریشه کن کردن فقر گام بر می‌داریم.

وی با بیان اینکه در گرو‌ه‌های جهادی مهمترین مشکل، مشکل هزینه است و با افزایش قیمت ها که این مشکل دو برابر می‌شود، عنوان کرد:  اگر دیگر مسئولان  وارد میدان شوند و امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهند بدون شک گروه‌های جهادی  خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند کار انجام می‌دهند.

گزارش از فاطمه بندری

انتهای پیام/ن

R41468/P1361/S6,57/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۵۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز